Gå til innhold

Informasjon om endringer i moderatorgruppa

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne Mari
Skrevet

Fra i dag har moderatorene UndrendeUllteppe og Iiiik sluttet hos oss. De hadde ikke lenger anledning til å være moderatroer, som er en frivillig jobb her på forumet. Vi har som dere kanskje har sett søkt etter nye moderatorer, som sannsynligvis vil bli tatt inn når forumet får en teknisk omlegging. 

I tillegg skal Sommerfuggel ta over Kiras rolle. Dette gjelder fra 1. april. Kira har vært forumets lederadminstrator i en årrekke, og ønsker etter hvert å trekke seg tilbake. Kira vil være en backup for Sommerfuggel i en overgangsperiode. 

Heretter er altså følgende brukere moderatorer:

Sommerfuggel (admin+leder etter 1. april)

Kira (backupadmin etter 1. april)

JiggleWiggle

Himmel og hav

Cat.68

Sekretøsa

Dere vil få informasjon så snart jeg vet mer om når omleggingen kommer.

Hilsen Hanne Mari, forumansvarlig for BIM/DIB i Egmont Publishing

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du si noe om det er noen godt kjente nick som blir nye BM eller om det er noen vi aldri har hørt om før?

Anonymous poster hash: 5fd90...0f4
Gjest Hanne Mari
Skrevet

Hei

Det kunne jeg gjort om jeg visste, men det er ikke bestemt hvem som blir moderatorer ennå, nå vurderer vi søknader og sånt! :)

Skrevet

Hei

Det kunne jeg gjort om jeg visste, men det er ikke bestemt hvem som blir moderatorer ennå, nå vurderer vi søknader og sånt! :)

Aaah. Forstår:)

Skrevet

Kunne vi fått vite hvilken region i landet de kommer fra?

For eksempel hvilket fylke de bor i? Det samme med disse du nevnte?

Anonymous poster hash: 520ae...94a

Skrevet

Kunne vi fått vite hvilken region i landet de kommer fra?

For eksempel hvilket fylke de bor i? Det samme med disse du nevnte?

Jøss, for en merkelig ting å ønske å vite. Er det ikke nok for deg at de funker til det de skal? Trenger du skonummeret?

Skrevet

Nei, vil allikevel helst vite om noen av dem kommer fra mitt fylke.

Jeg vil helst kunne kalkulere risiko for om noen muligens kan kjenne meg.

Det er høyst uheldig at jeg ikke vet hvem som har tilgang på min profil.

Skrevet

Men de aner jo ikke hvem du er

Anonymous poster hash: be050...585

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

De har ikke tilgang til profilen din. De kan ikke sjekke ut hva du heter eller hvor du bor.

Skrevet

Men de aner jo ikke hvem du er

Men kom til å tenke på at de har jo mailadressen da, så den kan de jo egentlig kjenne igjen

Skrevet

Ingen av moderatorene

Det er høyst uheldig at jeg ikke vet hvem som har tilgang på min profil. Anonymous poster hash: 520ae...94a

Ingen av brukermoderatorene har tilgang til din profil. Dvs de kan titte på den på lik linje med vanlige brukere. Admin, forumansvarlig og teknisk har tilgang til profiler, og kan hjelpe til hvis man har problemer med feks innlogging, varsler, laste opp bilder, sperre osv.

Kira

Gjest Hanne Mari
Skrevet

Det Kira sier stemmer. Moderatorene vet ikke mer om deg enn nicket, og om de går inn på AB får de også kun opp nicket. De kan ikke se mailadressen din. Det er det kun admin og jeg (og teknisk i tilfeller det skjer ting som det Kira nevner) som har mulighet til. Og moderatorene har jo også krav på anonymitet på samme måte som brukerne, så å gå ut med hvor i landet de kommer fra ville bare ført til spekulasjoner. 

Så lenge du ikke bryter noen regler vil ikke noen (inkludert de som har tilgang) gå inn på profilen din i det hele tatt. :)

Hanne Mari

Skrevet

Det Kira sier stemmer. Moderatorene vet ikke mer om deg enn nicket, og om de går inn på AB får de også kun opp nicket. De kan ikke se mailadressen din. Det er det kun admin og jeg (og teknisk i tilfeller det skjer ting som det Kira nevner) som har mulighet til. Og moderatorene har jo også krav på anonymitet på samme måte som brukerne, så å gå ut med hvor i landet de kommer fra ville bare ført til spekulasjoner. 

Så lenge du ikke bryter noen regler vil ikke noen (inkludert de som har tilgang) gå inn på profilen din i det hele tatt. :)

Det stemmer vel ikke helt. Jeg har ikke begått regelbrudd, ser likevel at en brukermoderator har vært innpå profilen min den 26 februar kl 18:58. Får jeg spørre hvorfor?

Skrevet

Det stemmer vel ikke helt. Jeg har ikke begått regelbrudd, ser likevel at en brukermoderator har vært innpå profilen min den 26 februar kl 18:58. Får jeg spørre hvorfor? Anonymous poster hash: 5fd90...0f4

Innimellom går man inn på profilen for å se når brukeren ble opprettet, hvilke innlegg vedkommende har skrevet osv. Dette er info som ligger åpent for alld. Andre ganger kun fordi man trykker feil hvis feks siden hopper.

Jeg går også ofte inn og sjekker profilen til nyopprettede brukere. Dette er rett og slett fordi vi sliter mye med spam for tiden. Så hvis du har ny bruker og ser at jeg har vært på profilen, er det ofte kun for å se om du har x antall innlegg om salg av diverse produkter.

At en moderator har vært innom profilen din trenger derfor ikke bety noe.

Kira

Skrevet

Det stemmer vel ikke helt. Jeg har ikke begått regelbrudd, ser likevel at en brukermoderator har vært innpå profilen min den 26 februar kl 18:58. Får jeg spørre hvorfor?

Hadde du svart med nick her, kunne jeg gått innpå profilen din bare fordi jeg hadde lyst. Det kan alle som er medlem av Dib/BIM. Det er ikke så vanvittig mye informasjon som ligger der. Men jeg kan jo ikke se den informasjonen du la igjen for å bli medlem.

Anonymous poster hash: b2e64...086

Gjest Hanne Mari
Skrevet

Føyer meg innunder det Kira sier igjen, og man får ikke tak i noen relevant informasjon om hvem du er der. Men man kan se om det er en ekte bruker eller spambruker for eksempel, som hun nevner.

Jeg går ofte inn på folks profiler ved en feil, rett og slett fordi siden hopper eller jeg klikker på en trådittel og kommer borti nicket som feks har startet en tråd. Man får jo ikke vite hvem du er av å se på profilen din.

Det jeg mente med "så lenge du ikke bryter noen regler" var når det gjelder sjekk av AB eller behov for å sjekke ut noe om spesifikke brukere. Beklager at jeg glemte å spesifisere det. Som en annen sier over her kan hvem som helst hele tiden gå inn på hvem som helst sin profil. Men den relevante informasjonen (som email) er forbeholdt admins.

Jeg kan jo for eksmpel nevne at jeg har vært ansatt her i et og et halvt år, og hatt behov for å finne noens mailadresse én gang. 

Hanne Mari

Skrevet

Alle kan gå inn på din profil. 834 stykker har vært inne på min. Jeg er også innpå profilen til folk - som oftest fordi jeg feiltrykker, men av og til fordi jeg vil sjekke noe. Det vil ikke si at jeg kan finne ut noe som helst, men profilene her er jo åpne.

Skrevet

Alle kan gå inn på din profil. 834 stykker har vært inne på min. Jeg er også innpå profilen til folk - som oftest fordi jeg feiltrykker, men av og til fordi jeg vil sjekke noe. Det vil ikke si at jeg kan finne ut noe som helst, men profilene her er jo åpne.
Det virker litt rart da, at de siste 4 som har vært inne på min profil er moderatorer eller admin. Tilfeldig vis har de vært inne samme dag eller dagen etter at jeg har skrevet noe litt kritisk om hvordan sidene drives, og jeg skriver ikke under nick.

Anonymous poster hash: 45255...7b3

Skrevet

Kan bruker moderatorer eller admin se mitt nick når jeg poster noe som anonym?

​I så tilfelle, må de klikke litt for å se det, eller vises de straks for de?

Skrevet

Kan bruker moderatorer eller admin se mitt nick når jeg poster noe som anonym?​I så tilfelle, må de klikke litt for å se det, eller vises de straks for de? Anonymous poster hash: 520ae...94a

Ved siden av innlegget ditt står det anonym bruker, dvs vi ser det samme som alle andre ser. For å undersøke hvilket nick som står bak et innlegg må man logge seg inn på Moderator kontrollpanel.

Dette gjelder både for admin og brukermoderatorene.

Skrevet

Føyer meg innunder det Kira sier igjen, og man får ikke tak i noen relevant informasjon om hvem du er der. Men man kan se om det er en ekte bruker eller spambruker for eksempel, som hun nevner.

Jeg går ofte inn på folks profiler ved en feil, rett og slett fordi siden hopper eller jeg klikker på en trådittel og kommer borti nicket som feks har startet en tråd. Man får jo ikke vite hvem du er av å se på profilen din.

Det jeg mente med "så lenge du ikke bryter noen regler" var når det gjelder sjekk av AB eller behov for å sjekke ut noe om spesifikke brukere. Beklager at jeg glemte å spesifisere det. Som en annen sier over her kan hvem som helst hele tiden gå inn på hvem som helst sin profil. Men den relevante informasjonen (som email) er forbeholdt admins.

Jeg kan jo for eksmpel nevne at jeg har vært ansatt her i et og et halvt år, og hatt behov for å finne noens mailadresse én gang.

Hanne Mari

Takk for utfyllende svar. Synes du er en veldig flink forumansvarlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...