Gå til innhold

Remsima/Remikade og sykdom, hva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 710bf...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooops...rask i finger'n...

Hva er "farlig" mtp sykdom ved bruk av disse?

Jeg får Remsima og bruker Imurel, og jar fått beskjed om å kontakte lege for måling av crp ved forkjølelse/influensa/bronkitt osv, da vi som bruker disse kan bli dausjuke pga redusert immunforsvar.

Nå er jeg blitt skikkelig forkjøla, men føler det blir litt hysterisk å løpe til legen...hva gjør dere andre?

Hvor går grensa for legetime evt?

Skrevet

Jeg bruker Cimzia som også er biologisk medesin. Samt methotrexate. Jeg tar oppehold med sprøytene til jeg blir frisk igjen.

Skrevet

Jeg går også på remsima pga bechterew og crohns. Gikk på Embret tidligere som også er biologisk medisiner som gjør deg immunsupprimert.

Min sønn har også redusert immunforsvar pga medisiner og de sier at man skal gå fortere til lege ved feber i tilfelle man trenger antibiotika.

Jeg har vært forkjølet mange ganger uten problemer. Så lenge du ikke har høy feber så trenger du ikke å dra tidligere til legen. Virus får man ikke behandlet uansett. Men ved høy feber så skal man tidligere sjekke CRP så man eventuelt kan komme igang med antibiotika. Og er du syk så skal du også vente med neste behandling til du er frisk.

Skrevet

Jeg går innom legekontoret og sier jeg har gått beskjed av gastropoliklinikken på sykehuset at jeg skal ta crp.

Trenger ikke gå innom lege. Viss ikke så bestiller du legetime og ber legen notere at du kan ta crp når du vil pga sykdom/medisin så du slipper bruke av hans tid.

Anonymous poster hash: a831d...530

Skrevet

Jeg går innom legekontoret og sier jeg har gått beskjed av gastropoliklinikken på sykehuset at jeg skal ta crp.

Trenger ikke gå innom lege. Viss ikke så bestiller du legetime og ber legen notere at du kan ta crp når du vil pga sykdom/medisin så du slipper bruke av hans tid.

Glemte å si at jeg brukte remicade før, nå humira og imurell pga crohns.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg fikk behandling forrige uke, neste er om 6 uker.

Har hatt litt feber på kveldene, men ikke noe jeg har følt er spes høyt - og det går greit på dagen.

Da ser jeg an litt jeg, så får jeg heller stikke bort for måling av crp.

Takk takk takk!☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...