Gå til innhold

Er dette umoralskt å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i kontakt med en mann fordi vi jobber i samme bransje, men ikke i samme firma. Har ikke møttes fysisk, men skrevet eposter. Først i jobbsammenheng, så mer private. Han er skilt. Jeg er gift. Vi har hatt sporadisk kontakt noen måneder. Kommunikasjonen er vennlig, men ikke flørtete. Ingenting tyder på at han vil noe annet og jeg har gitt uttrykk for å være i et lykkelig ekteskap.

Nå skal jeg på kurs til hans by og han spør om vi skal ta noen glass vin på kvelden.

Kan han ha kun vennskapelige hensikter? Jeg oppfatter det slikt, men venninnen min som jeg diskuterte det med sa at ingen menn har det  :sjokkert:

Anonymous poster hash: 57428...327
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kommet i kontakt med en mann fordi vi jobber i samme bransje, men ikke i samme firma. Har ikke møttes fysisk, men skrevet eposter. Først i jobbsammenheng, så mer private. Han er skilt. Jeg er gift. Vi har hatt sporadisk kontakt noen måneder. Kommunikasjonen er vennlig, men ikke flørtete. Ingenting tyder på at han vil noe annet og jeg har gitt uttrykk for å være i et lykkelig ekteskap.

Nå skal jeg på kurs til hans by og han spør om vi skal ta noen glass vin på kvelden.

Kan han ha kun vennskapelige hensikter? Jeg oppfatter det slikt, men venninnen min som jeg diskuterte det med sa at ingen menn har det  :sjokkert:

Jeg hadde ikke satt pris på at min mann ble full med en dame mens han var på jobbreise. Det er selve oppskriften på utroskap. Hvis du oppfatter det "vennskapelig" er du svært naiv.

Anonymous poster hash: e84bf...641

Skrevet

Vel, hvis du føler det hadde vært greit at din mann gjorde det samme og føler det naturlig å være helt ærlig med din mann om at du skal gjøre dette, så kan du vel det.

Jeg hadde ikke gjort det, og jeg hadde i alle fall ikke likt at min mann gjorde det. Noe annet om det var en gammel venn, men dette blir unaturlig syns jeg.

Anonymous poster hash: e1efc...81b

Skrevet

Om det er noe du føler for å holde hemmelig for mannen så er det feil. Er det derimot noe dere snakker helt natulig om så blir saken en annen.

Hadde det vært min mann som skulle det så hadde jeg ikke reagert. Han har lett for å komme i kontakt med alt av folk og holder ikke ting henmelig.

Skrevet

Min mann ville ikke likt det, og jeg har derfor ikke sagt det. Han er den typen som sier det er greit, men så merker jeg at han blir sur og tverr. Har jo ikke tenkt å gjøre noe galt, så føler jo det er innenfor?

Hi

Skrevet

Min mann ville ikke likt det, og jeg har derfor ikke sagt det. Han er den typen som sier det er greit, men så merker jeg at han blir sur og tverr. Har jo ikke tenkt å gjøre noe galt, så føler jo det er innenfor?

Hi

Så du går og drikker med en mann som er interessert i deg, selv om du vet at din man ikke ville ha likt det hvis han fant ut? Har det gått sport her på DiB i å gjøre ting som partneren ikke liker, bare på trass? For øvrig veldig rart hva som blir akseptert på DiB - at mannen overnatter hos venninner, spiser romantisk middag med venninne, drar på ferie med venninne. Det hadde aldri vært akseptert i det virkelige livet.

Skrevet

Hi

Så du går og drikker med en mann som er interessert i deg, selv om du vet at din man ikke ville ha likt det hvis han fant ut? Har det gått sport her på DiB i å gjøre ting som partneren ikke liker, bare på trass? For øvrig veldig rart hva som blir akseptert på DiB - at mannen overnatter hos venninner, spiser romantisk middag med venninne, drar på ferie med venninne. Det hadde aldri vært akseptert i det virkelige livet.

Hvor har du det fra at han er interessert i meg? Han har ikke gitt uttrykk for noen slike hensikter, og jeg trenger vel ikke mistro han bare fordi han er mann?

Hi

Skrevet

Men hvorfor skal du treffe han?

Trenger du flere venner? hvorfor ikke ta kontakt med kvinner?

Anonymous poster hash: 01542...e7d

Skrevet

Så lenge dette er noe du holder hemmelig for mannen din så er det galt. Det ser du jo selv...

Skrevet

Kaffe på dagtid hadde muligens vært innafor. Vin på kveldstid er ikke.

Anonymous poster hash: ed15f...48b

Skrevet

Hi

Hvor har du det fra at han er interessert i meg? Han har ikke gitt uttrykk for noen slike hensikter, og jeg trenger vel ikke mistro han bare fordi han er mann?

Hi

Han vil drikke alkohol med deg på tomannshånd på kveldstid når du er på reise slik at du ikke kan dra hjem etterpå, men må inn på hotell. Selvfølgelig er han interessert, ellers hadde han foreslått noe alkoholfritt midt på dagen. Å drikke alkohol med en fremmed mann er ikke noe særlig vanlig for første treff med ny venn som du aldri har møtt før.

Skrevet

På dagtid er han på jobb og jeg på kurs. VI skal møtes kl. 19.

Hi

Skrevet

Hvorfor er det viktig for deg å gå? Hva vil du oppnå? Bekreftelse på autonomi? En ny bestevenn? En trygg flørt? En bekreftelse på at du er attraktiv? Noe å fylle kvelden med for å unngå hotellrommet? Muligheten for sex? Er grunnen(e) viktige nok til at det er verdt det å lyve for mannen?

Hvis det var mannen min som hadde en sånn plan, hadde jeg kjent et stikk av usikkerhet. Og så ville jeg fortalt meg selv at det er meg han er gift med og vil ha.

Skrevet

Hi

Hvorfor vil han ikke møte deg på kafe uten å drikke alkohol? Skal dere drikke på hotellet der du bor?

Skrevet

Hi

Hvorfor vil han ikke møte deg på kafe uten å drikke alkohol? Skal dere drikke på hotellet der du bor?

Han spurte om jeg ville treffes og foreslo en uformell restaurant der det er både mat og bar. Ikke på hotellet.

Hi

Skrevet

Hi

Nå bør du vel snart slutte å gå ut fra at ditt "virkelige liv" likner alle andres.

Skrevet

Hvorfor er det viktig for deg å gå? Hva vil du oppnå? Bekreftelse på autonomi? En ny bestevenn? En trygg flørt? En bekreftelse på at du er attraktiv? Noe å fylle kvelden med for å unngå hotellrommet? Muligheten for sex? Er grunnen(e) viktige nok til at det er verdt det å lyve for mannen?

Hvis det var mannen min som hadde en sånn plan, hadde jeg kjent et stikk av usikkerhet. Og så ville jeg fortalt meg selv at det er meg han er gift med og vil ha.

Ikke noe annet enn at jeg syns han virker veldig hyggelig og vi har mange felles interesser. Bransjen vi jobber i er ikke så interessant for andre, så gøy å prate fag med noen som kan det. Kommer ikke til å være utro.

Hi

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg har lest akkurat dette innlegget her inne tidligere.

Anonymous poster hash: 613ed...096
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg drikker masse vin med alle mulige menn jeg kjenner. Ser ikke noe "umoralsk" i det.

Men jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor du skal lyve om det eller holde informasjonen hemmelig? Det er jo dét som ødelegger tillit.

Skrevet

Hi

Jeg tror du har svaret på det du spør om der. Hva skal du si til din mann? Eller skal du holde det hemmelig? I så fall er du ute å kjører.

Særlig fordi han ber deg på vin etter jobb. Det ligner veldig en date. Hadde det vært en kaffe i lunsjen hadde det sett annerledes ut, men om mannen din ikke liker det, er det jo selvsagt uaktuelt.

Anonymous poster hash: 2cd1a...56d

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg har lest akkurat dette innlegget her inne tidligere.

Anonymous poster hash: 613ed...096

Enig med deg

Anonymous poster hash: 724da...2ca

Skrevet

Hi

Jeg tror du har svaret på det du spør om der. Hva skal du si til din mann? Eller skal du holde det hemmelig? I så fall er du ute å kjører.

Særlig fordi han ber deg på vin etter jobb. Det ligner veldig en date. Hadde det vært en kaffe i lunsjen hadde det sett annerledes ut, men om mannen din ikke liker det, er det jo selvsagt uaktuelt.

Anonymous poster hash: 2cd1a...56d

Ikke enig! Det er ikke sånn at det er mannen som bestemmer hva som er greit og ikke, det bestemmer man selv. Det som er problematisk her, er at HI ikke klarer å stå for egne vurderinger overfor mannen sin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...