Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Bortsett fra påvirkning fra venner. Et barn som hører en voksen snakke nedsettende om en annet menneske, det være seg noen på tv, en venninne el, kommentarer som "se på den kjolen da! Så stygg", eller "hun der kan jo ikke synge" osv. Himling med øynene, generelt små nedsettende kommentarer barn hører vi voksne komme med. Det er så utrolig viktig hvilke signaler vi voksne sender ut, vi har en enorm påvirkning på barna våre. Mange tenker ikke over dette, ofte ikke jeg heller... jeg kunne lett himle med øynene når jeg så noe på tv jeg syntes var rart, himle når jeg hørte noe på radioen osv. Bare en liten tenkepause her i lunsjen Anonymous poster hash: 73417...6e2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Tenkepause? Dette har det vært snakket og skrevet om i ALLE sosiale medier om dagen. Anonymous poster hash: e4211...fc1
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Alle nettrollene her inne gjør i alle fall en formidabel jobb i å fremme mobbing av både barn og voksne... Anonymous poster hash: f520d...583
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 Tenkepause? Dette har det vært snakket og skrevet om i ALLE sosiale medier om dagen. Anonymous poster hash: e4211...fc1 Jeg vet jo det. Det er antagelig derfor jeg sitter å tenker på det Det kan uansett ikke sies for ofte, ikke sant? Anonymous poster hash: 73417...6e2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #5 Skrevet 1. mars 2016 Så kjedelig bla bla... Barn mobber fordi de har dårlig selvfølelse og vil rakke ned på andre! Man kan ikke skylde på foreldre for alt. Anonymous poster hash: 7fe7b...a9a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Ja, det kan være en av årsakene, selvfølgelig. Og så har vi de andre millionene med årsaker. Gid verden var så enkel. Anonymous poster hash: b6596...b3a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Så man skal aldri kritisere noen som oppfører seg dårlig, vise at man liker/ikke liker antrekk som er vist på TV, diskutere politikk i kritiske ordelag osv? Man skal bare danse i regnet, synge og lukte blomster? Tilbake til hippietilværelsen? Hvordan kan barna utvikle kritisk sans hvis alt er så forbanna positivt 24/7? Og nei, jeg snakker ikke om å kalle folk navn eller si at de er stygge. Jeg snakker om å kunne sette fingeren på at denne og denne handlingen var dårlig, at man ikke liker hvordan en sanger synger, eller at man synes deler av partiprogrammet til et politisk parti er forkastelig. Anonymous poster hash: a87f0...0de
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 Så kjedelig bla bla... Barn mobber fordi de har dårlig selvfølelse og vil rakke ned på andre! Man kan ikke skylde på foreldre for alt. Anonymous poster hash: 7fe7b...a9a Jeg snakket ikke bare om foreldre, men voksne generelt... Du var foresten et godt eksempel. Anonymous poster hash: 73417...6e2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 Bortsett fra påvirkning fra venner. Et barn som hører en voksen snakke nedsettende om en annet menneske, det være seg noen på tv, en venninne el, kommentarer som "se på den kjolen da! Så stygg", eller "hun der kan jo ikke synge" osv. Himling med øynene, generelt små nedsettende kommentarer barn hører vi voksne komme med. Det er så utrolig viktig hvilke signaler vi voksne sender ut, vi har en enorm påvirkning på barna våre. Mange tenker ikke over dette, ofte ikke jeg heller... jeg kunne lett himle med øynene når jeg så noe på tv jeg syntes var rart, himle når jeg hørte noe på radioen osv. Bare en liten tenkepause her i lunsjen Anonymous poster hash: 73417...6e2 Så man skal sensurere alle gjestene sine, avbryte dem og rette på dem hele tiden når de er på besøk hos dere? Man skal installere kamera på skolen, på treningene osv for å følge med på hva lærere og trenere sier? Og man skal selv aldri irritere seg over noen, aldri bli sint på noen eller vise lignende MENNESKELIGE (!) følelser som barna må lære å håndtere? Anonymous poster hash: a87f0...0de
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #10 Skrevet 1. mars 2016 Bortsett fra påvirkning fra venner. Et barn som hører en voksen snakke nedsettende om en annet menneske, det være seg noen på tv, en venninne el, kommentarer som "se på den kjolen da! Så stygg", eller "hun der kan jo ikke synge" osv. Himling med øynene, generelt små nedsettende kommentarer barn hører vi voksne komme med. Det er så utrolig viktig hvilke signaler vi voksne sender ut, vi har en enorm påvirkning på barna våre. Mange tenker ikke over dette, ofte ikke jeg heller... jeg kunne lett himle med øynene når jeg så noe på tv jeg syntes var rart, himle når jeg hørte noe på radioen osv. Bare en liten tenkepause her i lunsjen Anonymous poster hash: 73417...6e2 Så man skal sensurere alle gjestene sine, avbryte dem og rette på dem hele tiden når de er på besøk hos dere? Man skal installere kamera på skolen, på treningene osv for å følge med på hva lærere og trenere sier? Og man skal selv aldri irritere seg over noen, aldri bli sint på noen eller vise lignende MENNESKELIGE (!) følelser som barna må lære å håndtere? Anonymous poster hash: a87f0...0de Jeg begynte å svare deg med et langt svar, men ombestemte meg. Innerst inne tror jeg du vet hva jeg mener, så jeg lar være å bite på svaret ditt Anonymous poster hash: 73417...6e2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 Alle nettrollene her inne gjør i alle fall en formidabel jobb i å fremme mobbing av både barn og voksne... Anonymous poster hash: f520d...583 Enig Den tråden ( Nye negle trend med hårdott på ) Anonymous poster hash: c7fec...778
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #12 Skrevet 1. mars 2016 Bortsett fra påvirkning fra venner. Et barn som hører en voksen snakke nedsettende om en annet menneske, det være seg noen på tv, en venninne el, kommentarer som "se på den kjolen da! Så stygg", eller "hun der kan jo ikke synge" osv. Himling med øynene, generelt små nedsettende kommentarer barn hører vi voksne komme med. Det er så utrolig viktig hvilke signaler vi voksne sender ut, vi har en enorm påvirkning på barna våre. Mange tenker ikke over dette, ofte ikke jeg heller... jeg kunne lett himle med øynene når jeg så noe på tv jeg syntes var rart, himle når jeg hørte noe på radioen osv. Bare en liten tenkepause her i lunsjen Anonymous poster hash: 73417...6e2 Så man skal sensurere alle gjestene sine, avbryte dem og rette på dem hele tiden når de er på besøk hos dere? Man skal installere kamera på skolen, på treningene osv for å følge med på hva lærere og trenere sier? Og man skal selv aldri irritere seg over noen, aldri bli sint på noen eller vise lignende MENNESKELIGE (!) følelser som barna må lære å håndtere? Anonymous poster hash: a87f0...0de Jeg begynte å svare deg med et langt svar, men ombestemte meg. Innerst inne tror jeg du vet hva jeg mener, så jeg lar være å bite på svaret ditt Anonymous poster hash: 73417...6e2 Nei, jeg vet det ikke. Jeg har lest artikkelen som du baserer ditt innlegg på, og har hørt diskusjonen på radioen. I artikkelen mener forfatter at ALLE negative kommentarer, blant annet når man irriterer seg over en annen bilist i trafikken, bidrar til at barn mobber. Vel, hvordan skal man håndtere en trafikkbølle som avskjærer deg og holder på å kræsje med deg? Skal man rolig forklare barnet at han har en dårlig dag, eller bli sint og si at sånn kjører man da ikke, og det var forferdelig teit ting å gjøre siden han kunne få familien min drept? Slik at barna, når de selv begynner å kjøre, vet at det ikke er greit? Hva med når folk kommer med rasistiske kommentarer? Ikke lov å bli sint eller si noe negativt? For en enkel verden forfatteren må leve i. Anonymous poster hash: a87f0...0de
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #13 Skrevet 1. mars 2016 Bortsett fra påvirkning fra venner. Et barn som hører en voksen snakke nedsettende om en annet menneske, det være seg noen på tv, en venninne el, kommentarer som "se på den kjolen da! Så stygg", eller "hun der kan jo ikke synge" osv. Himling med øynene, generelt små nedsettende kommentarer barn hører vi voksne komme med. Det er så utrolig viktig hvilke signaler vi voksne sender ut, vi har en enorm påvirkning på barna våre. Mange tenker ikke over dette, ofte ikke jeg heller... jeg kunne lett himle med øynene når jeg så noe på tv jeg syntes var rart, himle når jeg hørte noe på radioen osv. Bare en liten tenkepause her i lunsjen Anonymous poster hash: 73417...6e2 Så man skal sensurere alle gjestene sine, avbryte dem og rette på dem hele tiden når de er på besøk hos dere? Man skal installere kamera på skolen, på treningene osv for å følge med på hva lærere og trenere sier? Og man skal selv aldri irritere seg over noen, aldri bli sint på noen eller vise lignende MENNESKELIGE (!) følelser som barna må lære å håndtere? Anonymous poster hash: a87f0...0de Jeg begynte å svare deg med et langt svar, men ombestemte meg. Innerst inne tror jeg du vet hva jeg mener, så jeg lar være å bite på svaret ditt Anonymous poster hash: 73417...6e2 Nei, jeg vet det ikke. Jeg har lest artikkelen som du baserer ditt innlegg på, og har hørt diskusjonen på radioen. I artikkelen mener forfatter at ALLE negative kommentarer, blant annet når man irriterer seg over en annen bilist i trafikken, bidrar til at barn mobber. Vel, hvordan skal man håndtere en trafikkbølle som avskjærer deg og holder på å kræsje med deg? Skal man rolig forklare barnet at han har en dårlig dag, eller bli sint og si at sånn kjører man da ikke, og det var forferdelig teit ting å gjøre siden han kunne få familien min drept? Slik at barna, når de selv begynner å kjøre, vet at det ikke er greit? Hva med når folk kommer med rasistiske kommentarer? Ikke lov å bli sint eller si noe negativt? For en enkel verden forfatteren må leve i. Anonymous poster hash: a87f0...0de Kva tenker eit barn på ca 9 år når du himler med øyna ? Anonymous poster hash: c7fec...778
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #14 Skrevet 1. mars 2016 Bortsett fra påvirkning fra venner. Et barn som hører en voksen snakke nedsettende om en annet menneske, det være seg noen på tv, en venninne el, kommentarer som "se på den kjolen da! Så stygg", eller "hun der kan jo ikke synge" osv. Himling med øynene, generelt små nedsettende kommentarer barn hører vi voksne komme med. Det er så utrolig viktig hvilke signaler vi voksne sender ut, vi har en enorm påvirkning på barna våre. Mange tenker ikke over dette, ofte ikke jeg heller... jeg kunne lett himle med øynene når jeg så noe på tv jeg syntes var rart, himle når jeg hørte noe på radioen osv. Bare en liten tenkepause her i lunsjen Anonymous poster hash: 73417...6e2 Så man skal sensurere alle gjestene sine, avbryte dem og rette på dem hele tiden når de er på besøk hos dere? Man skal installere kamera på skolen, på treningene osv for å følge med på hva lærere og trenere sier? Og man skal selv aldri irritere seg over noen, aldri bli sint på noen eller vise lignende MENNESKELIGE (!) følelser som barna må lære å håndtere? Anonymous poster hash: a87f0...0de Jeg begynte å svare deg med et langt svar, men ombestemte meg.Innerst inne tror jeg du vet hva jeg mener, så jeg lar være å bite på svaret ditt Anonymous poster hash: 73417...6e2 Nei, jeg vet det ikke. Jeg har lest artikkelen som du baserer ditt innlegg på, og har hørt diskusjonen på radioen. I artikkelen mener forfatter at ALLE negative kommentarer, blant annet når man irriterer seg over en annen bilist i trafikken, bidrar til at barn mobber. Vel, hvordan skal man håndtere en trafikkbølle som avskjærer deg og holder på å kræsje med deg? Skal man rolig forklare barnet at han har en dårlig dag, eller bli sint og si at sånn kjører man da ikke, og det var forferdelig teit ting å gjøre siden han kunne få familien min drept? Slik at barna, når de selv begynner å kjøre, vet at det ikke er greit? Hva med når folk kommer med rasistiske kommentarer? Ikke lov å bli sint eller si noe negativt? For en enkel verden forfatteren må leve i. Anonymous poster hash: a87f0...0de Ok, jeg svarer... Å ta til ordet når noen er rasistiske og nedsettende er det motsatte av mobbing. Å stå opp for svake i samfunnet er IKKE mobbing (måtte jeg virkelig forklare dette for deg?) Å kritisere en kjole negativt på tv, er unødvendig, og kan lære barn å mobbe. Det er STOR forskjell på kritisk sunn tenking når det kommer til miljø, politikk osv og det å himle med øyene om det går en mann forbi som lukter vondt og halter (dette var et eksempel, så ikke plukk det i stykker og analyser det) Jeg VET du forstår hva jeg mener, du virker, i svarene dine svært oppegående. Så om du er her nå for å prøve å lage en diskusjon med meg, så virker ikke det. Anonymous poster hash: 73417...6e2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #15 Skrevet 1. mars 2016 Bortsett fra påvirkning fra venner. Et barn som hører en voksen snakke nedsettende om en annet menneske, det være seg noen på tv, en venninne el, kommentarer som "se på den kjolen da! Så stygg", eller "hun der kan jo ikke synge" osv. Himling med øynene, generelt små nedsettende kommentarer barn hører vi voksne komme med. Det er så utrolig viktig hvilke signaler vi voksne sender ut, vi har en enorm påvirkning på barna våre. Mange tenker ikke over dette, ofte ikke jeg heller... jeg kunne lett himle med øynene når jeg så noe på tv jeg syntes var rart, himle når jeg hørte noe på radioen osv. Bare en liten tenkepause her i lunsjen Anonymous poster hash: 73417...6e2 Så man skal sensurere alle gjestene sine, avbryte dem og rette på dem hele tiden når de er på besøk hos dere? Man skal installere kamera på skolen, på treningene osv for å følge med på hva lærere og trenere sier? Og man skal selv aldri irritere seg over noen, aldri bli sint på noen eller vise lignende MENNESKELIGE (!) følelser som barna må lære å håndtere? Anonymous poster hash: a87f0...0de Jeg begynte å svare deg med et langt svar, men ombestemte meg. Innerst inne tror jeg du vet hva jeg mener, så jeg lar være å bite på svaret ditt Anonymous poster hash: 73417...6e2 Nei, jeg vet det ikke. Jeg har lest artikkelen som du baserer ditt innlegg på, og har hørt diskusjonen på radioen. I artikkelen mener forfatter at ALLE negative kommentarer, blant annet når man irriterer seg over en annen bilist i trafikken, bidrar til at barn mobber. Vel, hvordan skal man håndtere en trafikkbølle som avskjærer deg og holder på å kræsje med deg? Skal man rolig forklare barnet at han har en dårlig dag, eller bli sint og si at sånn kjører man da ikke, og det var forferdelig teit ting å gjøre siden han kunne få familien min drept? Slik at barna, når de selv begynner å kjøre, vet at det ikke er greit? Hva med når folk kommer med rasistiske kommentarer? Ikke lov å bli sint eller si noe negativt? For en enkel verden forfatteren må leve i. Anonymous poster hash: a87f0...0de Kva tenker eit barn på ca 9 år når du himler med øyna ? Anonymous poster hash: c7fec...778 Jeg himler ikke med øyne, det er noe tenåringer gjør. Men jeg kan bli sint og krass hvis jeg blir dårlig behandlet, satt i fare eller latterliggjort. Noe som er helt normale menneskelige følelser alle barn må lære å beherske. Hvordan skal de klare å håndtere sinne, irritasjon og skuffelse hvis foreldre går rundt som roboter og smiler dagen lang? Anonymous poster hash: a87f0...0de
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #16 Skrevet 1. mars 2016 Bortsett fra påvirkning fra venner. Et barn som hører en voksen snakke nedsettende om en annet menneske, det være seg noen på tv, en venninne el, kommentarer som "se på den kjolen da! Så stygg", eller "hun der kan jo ikke synge" osv. Himling med øynene, generelt små nedsettende kommentarer barn hører vi voksne komme med. Det er så utrolig viktig hvilke signaler vi voksne sender ut, vi har en enorm påvirkning på barna våre. Mange tenker ikke over dette, ofte ikke jeg heller... jeg kunne lett himle med øynene når jeg så noe på tv jeg syntes var rart, himle når jeg hørte noe på radioen osv. Bare en liten tenkepause her i lunsjen Anonymous poster hash: 73417...6e2 Så man skal sensurere alle gjestene sine, avbryte dem og rette på dem hele tiden når de er på besøk hos dere? Man skal installere kamera på skolen, på treningene osv for å følge med på hva lærere og trenere sier? Og man skal selv aldri irritere seg over noen, aldri bli sint på noen eller vise lignende MENNESKELIGE (!) følelser som barna må lære å håndtere? Anonymous poster hash: a87f0...0de Jeg begynte å svare deg med et langt svar, men ombestemte meg.Innerst inne tror jeg du vet hva jeg mener, så jeg lar være å bite på svaret ditt Anonymous poster hash: 73417...6e2 Nei, jeg vet det ikke. Jeg har lest artikkelen som du baserer ditt innlegg på, og har hørt diskusjonen på radioen. I artikkelen mener forfatter at ALLE negative kommentarer, blant annet når man irriterer seg over en annen bilist i trafikken, bidrar til at barn mobber. Vel, hvordan skal man håndtere en trafikkbølle som avskjærer deg og holder på å kræsje med deg? Skal man rolig forklare barnet at han har en dårlig dag, eller bli sint og si at sånn kjører man da ikke, og det var forferdelig teit ting å gjøre siden han kunne få familien min drept? Slik at barna, når de selv begynner å kjøre, vet at det ikke er greit? Hva med når folk kommer med rasistiske kommentarer? Ikke lov å bli sint eller si noe negativt? For en enkel verden forfatteren må leve i. Anonymous poster hash: a87f0...0de Ok, jeg svarer... Å ta til ordet når noen er rasistiske og nedsettende er det motsatte av mobbing. Å stå opp for svake i samfunnet er IKKE mobbing (måtte jeg virkelig forklare dette for deg?) Å kritisere en kjole negativt på tv, er unødvendig, og kan lære barn å mobbe. Det er STOR forskjell på kritisk sunn tenking når det kommer til miljø, politikk osv og det å himle med øyene om det går en mann forbi som lukter vondt og halter (dette var et eksempel, så ikke plukk det i stykker og analyser det) Jeg VET du forstår hva jeg mener, du virker, i svarene dine svært oppegående. Så om du er her nå for å prøve å lage en diskusjon med meg, så virker ikke det. Anonymous poster hash: 73417...6e2 Hvorfor tar du alt i verste mening? Er ikke ute etter å starte diskusjon med noen. Alt må ikke ha baktanke bestandig. Jeg bare forstår ikke hvordan man kan praktisere å aldri snakke negativt om noen, aldri bli irritert på noen eller bli sint på noen. Aldri si at man ikke liker den og den kjolen, den og den maten. Jeg klarer ikke å se for meg hvordan man kan leve i positivitet hele dagen uansett hva som skjer. Vi er som sagt mennesker, ikke maskiner eller roboter. Anonymous poster hash: a87f0...0de
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #17 Skrevet 1. mars 2016 Bortsett fra påvirkning fra venner. Et barn som hører en voksen snakke nedsettende om en annet menneske, det være seg noen på tv, en venninne el, kommentarer som "se på den kjolen da! Så stygg", eller "hun der kan jo ikke synge" osv. Himling med øynene, generelt små nedsettende kommentarer barn hører vi voksne komme med. Det er så utrolig viktig hvilke signaler vi voksne sender ut, vi har en enorm påvirkning på barna våre. Mange tenker ikke over dette, ofte ikke jeg heller... jeg kunne lett himle med øynene når jeg så noe på tv jeg syntes var rart, himle når jeg hørte noe på radioen osv. Bare en liten tenkepause her i lunsjen Anonymous poster hash: 73417...6e2 Så man skal sensurere alle gjestene sine, avbryte dem og rette på dem hele tiden når de er på besøk hos dere? Man skal installere kamera på skolen, på treningene osv for å følge med på hva lærere og trenere sier? Og man skal selv aldri irritere seg over noen, aldri bli sint på noen eller vise lignende MENNESKELIGE (!) følelser som barna må lære å håndtere? Anonymous poster hash: a87f0...0de Jeg begynte å svare deg med et langt svar, men ombestemte meg.Innerst inne tror jeg du vet hva jeg mener, så jeg lar være å bite på svaret ditt Anonymous poster hash: 73417...6e2 Nei, jeg vet det ikke. Jeg har lest artikkelen som du baserer ditt innlegg på, og har hørt diskusjonen på radioen. I artikkelen mener forfatter at ALLE negative kommentarer, blant annet når man irriterer seg over en annen bilist i trafikken, bidrar til at barn mobber. Vel, hvordan skal man håndtere en trafikkbølle som avskjærer deg og holder på å kræsje med deg? Skal man rolig forklare barnet at han har en dårlig dag, eller bli sint og si at sånn kjører man da ikke, og det var forferdelig teit ting å gjøre siden han kunne få familien min drept? Slik at barna, når de selv begynner å kjøre, vet at det ikke er greit? Hva med når folk kommer med rasistiske kommentarer? Ikke lov å bli sint eller si noe negativt? For en enkel verden forfatteren må leve i. Anonymous poster hash: a87f0...0de Ok, jeg svarer...Å ta til ordet når noen er rasistiske og nedsettende er det motsatte av mobbing. Å stå opp for svake i samfunnet er IKKE mobbing (måtte jeg virkelig forklare dette for deg?) Å kritisere en kjole negativt på tv, er unødvendig, og kan lære barn å mobbe. Det er STOR forskjell på kritisk sunn tenking når det kommer til miljø, politikk osv og det å himle med øyene om det går en mann forbi som lukter vondt og halter (dette var et eksempel, så ikke plukk det i stykker og analyser det) Jeg VET du forstår hva jeg mener, du virker, i svarene dine svært oppegående. Så om du er her nå for å prøve å lage en diskusjon med meg, så virker ikke det. Anonymous poster hash: 73417...6e2 Hvorfor tar du alt i verste mening? Er ikke ute etter å starte diskusjon med noen. Alt må ikke ha baktanke bestandig. Jeg bare forstår ikke hvordan man kan praktisere å aldri snakke negativt om noen, aldri bli irritert på noen eller bli sint på noen. Aldri si at man ikke liker den og den kjolen, den og den maten. Jeg klarer ikke å se for meg hvordan man kan leve i positivitet hele dagen uansett hva som skjer. Vi er som sagt mennesker, ikke maskiner eller roboter. Anonymous poster hash: a87f0...0de Jeg "tar alt i verste mening" fordi du ikke ser hva som egentlig menes. Du tar ting ut av setting, og lager en sak ut av noe som overhode ikke var poenget. Alle skal stå opp for seg selv, alle skal ta til orde om de blir urettferdig behandlet. Du sier "hva lærer jeg barna mine om de ikke kan være kritisk til feks politikere" (noe i den duren) Her, er det for meg, stor forskjell på de som kritiserer HVA denne politikeren sier (om det er konstruktiv kritikk) og de som sitter å snakker om hvor stygg kjole denne politikeren har på, hvor mye hun har lagt på seg eller hvor stygg sminke hun har... ser du den? Disse små kritiske komentarene i hverdagen, er det jeg ser på som unødvendig, og dårlig læring ovenfor barn. Anonymous poster hash: 73417...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå