Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Er snakk om ca 30 dager i året. Jeg mistenker at eneste grunnen til at han velger å ha litt samvær er for å få ned bidraget. Men vil det egentlig gå ned. Når vi deler reisekostnader likt mellom oss. 50/50. Han har sendt inn samværsavtalen til nav. Men problemet er jo at han ikke følger den. I 2015 hadde han 11 dager samvæ totalt. Hittil i år er det 5 dager. Han har også søkt til nav om at jeg skal dekke hele reisekostnadene siden han betaler bidrag. Det kan vel ikke være rett? Jeg tjener 140 000 mindre enn han. Jeg har 240 000 inn. Anonymous poster hash: f6ee4...a99
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Synes du skal be nav om å vurdere bidraget på nytt, og legg frem dokumentasjon på at han bare hadde 11 dager samvær i hele 2015. Ta kontakt med familievernkontoret og be far komme i timer der også. Del på reiseutgiftene om dere må. Om han ikke vil ha mer samvær så må han betale mer bidrag. Og her kommer også barnets beste inn i bildet. Det kan umulig være bra for barnet å se far så lite. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 7a7de...15f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Synes du skal be nav om å vurdere bidraget på nytt, og legg frem dokumentasjon på at han bare hadde 11 dager samvær i hele 2015. Ta kontakt med familievernkontoret og be far komme i timer der også. Del på reiseutgiftene om dere må. Om han ikke vil ha mer samvær så må han betale mer bidrag. Og her kommer også barnets beste inn i bildet. Det kan umulig være bra for barnet å se far så lite. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 7a7de...15f Det er han som har søkt om endring i bidraget. Igjen. Og med det sender han meg haugevis med meldinger om at han syns ditt og mener det og det. Gir meg dårlig samvittighet for at han må betale på billetter han også. Er snakk om ca 2000 i reisekostnader de gangene barnet reiser. Og med min inntekt er det litt mye. Nå deler vi 50/50. Han fikk bidraget regnet ut for et år siden. Men da økte de. Så nå har han bedt om litt mer samvær. Og i samværsavtalen har han skrevet på de fleste punkter etter avtale. Eneste som er fast er 3 uker i sommer. Han mener også barnet skal ha med seg kostpenger når det kommer. Dette har han også skrevet til nav om at jeg ikke stiller opp med. Og en gang prøvde han å lyve om at bilettene var dobbelt så dyre så jeg skulle betale han halvparten av det. Etter jeg fant ut av det betaler vi annen hver gang. Han har vært inn og ut i mange år. Barnet virker litt likegyldig men sier det er ok hos far. Barnet er snart 11. Anonymous poster hash: f6ee4...a99
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 Synes du skal be nav om å vurdere bidraget på nytt, og legg frem dokumentasjon på at han bare hadde 11 dager samvær i hele 2015. Ta kontakt med familievernkontoret og be far komme i timer der også. Del på reiseutgiftene om dere må. Om han ikke vil ha mer samvær så må han betale mer bidrag. Og her kommer også barnets beste inn i bildet. Det kan umulig være bra for barnet å se far så lite. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 7a7de...15f Det er han som har søkt om endring i bidraget. Igjen. Og med det sender han meg haugevis med meldinger om at han syns ditt og mener det og det. Gir meg dårlig samvittighet for at han må betale på billetter han også. Er snakk om ca 2000 i reisekostnader de gangene barnet reiser. Og med min inntekt er det litt mye. Nå deler vi 50/50. Han fikk bidraget regnet ut for et år siden. Men da økte de. Så nå har han bedt om litt mer samvær. Og i samværsavtalen har han skrevet på de fleste punkter etter avtale. Eneste som er fast er 3 uker i sommer. Han mener også barnet skal ha med seg kostpenger når det kommer. Dette har han også skrevet til nav om at jeg ikke stiller opp med. Og en gang prøvde han å lyve om at bilettene var dobbelt så dyre så jeg skulle betale han halvparten av det. Etter jeg fant ut av det betaler vi annen hver gang. Han har vært inn og ut i mange år. Barnet virker litt likegyldig men sier det er ok hos far. Barnet er snart 11. Anonymous poster hash: f6ee4...a99 Har du oversikt over de datoene far hadde samvær i 2015? I så fall, send inn oversikten til Nav. Om dere hadde avtaler som han avlyste, oppgi det samme. Vis til avtalen om at far skal ha barnet tre uker i ferie og tilsammen 30 dager pr. år, men at far ikke overholder samværet og at du derfor ber dem vurdere bidraget på nytt. Og kostpenger mens barnet er hos ham? Da må han jo betale deg mer i bidrag. Han virker jo ikke helt god.... Vis også til fars krav om dette. I den situasjonen så ville jeg vist til at far ikke har så mye samvær som han skal ha, og at det at han nå krever mer samvær ikke er realistisk at han følger opp. Anonymous poster hash: 7a7de...15f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #5 Skrevet 1. mars 2016 Synes du skal be nav om å vurdere bidraget på nytt, og legg frem dokumentasjon på at han bare hadde 11 dager samvær i hele 2015. Ta kontakt med familievernkontoret og be far komme i timer der også. Del på reiseutgiftene om dere må. Om han ikke vil ha mer samvær så må han betale mer bidrag. Og her kommer også barnets beste inn i bildet. Det kan umulig være bra for barnet å se far så lite. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 7a7de...15f Det er han som har søkt om endring i bidraget. Igjen. Og med det sender han meg haugevis med meldinger om at han syns ditt og mener det og det. Gir meg dårlig samvittighet for at han må betale på billetter han også. Er snakk om ca 2000 i reisekostnader de gangene barnet reiser. Og med min inntekt er det litt mye. Nå deler vi 50/50. Han fikk bidraget regnet ut for et år siden. Men da økte de. Så nå har han bedt om litt mer samvær. Og i samværsavtalen har han skrevet på de fleste punkter etter avtale. Eneste som er fast er 3 uker i sommer. Han mener også barnet skal ha med seg kostpenger når det kommer. Dette har han også skrevet til nav om at jeg ikke stiller opp med. Og en gang prøvde han å lyve om at bilettene var dobbelt så dyre så jeg skulle betale han halvparten av det. Etter jeg fant ut av det betaler vi annen hver gang. Han har vært inn og ut i mange år. Barnet virker litt likegyldig men sier det er ok hos far. Barnet er snart 11. Anonymous poster hash: f6ee4...a99 Har du oversikt over de datoene far hadde samvær i 2015? I så fall, send inn oversikten til Nav. Om dere hadde avtaler som han avlyste, oppgi det samme. Vis til avtalen om at far skal ha barnet tre uker i ferie og tilsammen 30 dager pr. år, men at far ikke overholder samværet og at du derfor ber dem vurdere bidraget på nytt. Og kostpenger mens barnet er hos ham? Da må han jo betale deg mer i bidrag. Han virker jo ikke helt god.... Vis også til fars krav om dette. I den situasjonen så ville jeg vist til at far ikke har så mye samvær som han skal ha, og at det at han nå krever mer samvær ikke er realistisk at han følger opp. Anonymous poster hash: 7a7de...15f Trenger ikke vise dette til nav. Da han har skrevet det selv i et eget vedlegg på tre sider. Jeg får kopi av det han sender inn. Det er også mye mer han klager på. For. Eks at barnet ikke har med seg sykkel! Og sende med sykkel på fly gidder jeg ikke. Barnet sier selv at det ikke trenger sykkel med. Men far ser på det som sabotasje av samvær for da må ungen bli igjen hjemme mens han sykler alene. Trodde endelig han hadde skjerpet seg. Blir så sliten av dette tullet! Hi Anonymous poster hash: f6ee4...a99
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Ja har oversikt over datoene. Da jeg har betalt reise to ganger i 2015. Og jeg har henta melding på billetten han betalte. Anonymous poster hash: f6ee4...a99
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Stakkars barn som må være 3 uker hos en mann han såvidt ser resten av året. Hvem flyttet så langt? Du eller far? Anonymous poster hash: 68387...9a9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 Far bodde en periode i min hjemby. Flyttet tilbake til sin når det ble slutt. Anonymous poster hash: f6ee4...a99
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 Han skal betale for kost når han har samvær og reiseutgiftene skal betales % vis etter inntekt så tjener han 140 000 kr mer enn deg skal han betale mest på det. eDu får også sende inn til nav om hvilket samvær han skulle ha hatt og hva han faktisk hadde, hva hN mener om kostpenger til samvær og at han ikke betaler det han skal for reisene. Så får han se hva de sier Anonymous poster hash: 06094...9e6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #10 Skrevet 1. mars 2016 Han skal betale for kost når han har samvær og reiseutgiftene skal betales % vis etter inntekt så tjener han 140 000 kr mer enn deg skal han betale mest på det. eDu får også sende inn til nav om hvilket samvær han skulle ha hatt og hva han faktisk hadde, hva hN mener om kostpenger til samvær og at han ikke betaler det han skal for reisene. Så får han se hva de sier Anonymous poster hash: 06094...9e6 Han er overbevist om at han slipper barnebidrag pga samvær og reisekostnader. Men hvor mye legger de vekt på det? Kjenner jeg er litt redd. Vi er avhengig av det bidraget jeg og barnet mitt. Vi er alene. Anonymous poster hash: f6ee4...a99
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 Han skal betale for kost når han har samvær og reiseutgiftene skal betales % vis etter inntekt så tjener han 140 000 kr mer enn deg skal han betale mest på det. eDu får også sende inn til nav om hvilket samvær han skulle ha hatt og hva han faktisk hadde, hva hN mener om kostpenger til samvær og at han ikke betaler det han skal for reisene. Så får han se hva de sier Anonymous poster hash: 06094...9e6 Han er overbevist om at han slipper barnebidrag pga samvær og reisekostnader. Men hvor mye legger de vekt på det? Kjenner jeg er litt redd. Vi er avhengig av det bidraget jeg og barnet mitt. Vi er alene. Anonymous poster hash: f6ee4...a99 Selvfølgelig gjør han ikke det, da er det mange fedre som hadde sluppet bidrag Reiseutgiftene skal som tidligere sagt i tråden deles etter inntekt, den som tjener mest betaler mest. Reiseutgiftene skal bare deles 50/50 om dere tjener akkurat like mye. Om han har bedt om ny utregning av bidrag hos nav får vel du også uttale deg? Send inn dine opplysninger du og vær trygg på at han må betale sin del av utgiftene ved å ha barn. Anonymous poster hash: acd87...be5
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #12 Skrevet 1. mars 2016 Han skal betale for kost når han har samvær og reiseutgiftene skal betales % vis etter inntekt så tjener han 140 000 kr mer enn deg skal han betale mest på det. eDu får også sende inn til nav om hvilket samvær han skulle ha hatt og hva han faktisk hadde, hva hN mener om kostpenger til samvær og at han ikke betaler det han skal for reisene. Så får han se hva de sier Anonymous poster hash: 06094...9e6 Han er overbevist om at han slipper barnebidrag pga samvær og reisekostnader. Men hvor mye legger de vekt på det?Kjenner jeg er litt redd. Vi er avhengig av det bidraget jeg og barnet mitt. Vi er alene. Anonymous poster hash: f6ee4...a99 Selvfølgelig gjør han ikke det, da er det mange fedre som hadde sluppet bidrag Reiseutgiftene skal som tidligere sagt i tråden deles etter inntekt, den som tjener mest betaler mest. Reiseutgiftene skal bare deles 50/50 om dere tjener akkurat like mye. Om han har bedt om ny utregning av bidrag hos nav får vel du også uttale deg? Send inn dine opplysninger du og vær trygg på at han må betale sin del av utgiftene ved å ha barn. Anonymous poster hash: acd87...be5 Takk for svar. Ble bare så redd etter å ha lest det han sendte inn til nav. Der han mener jeg ikke bidrar økonomisk så han skal ha samvær. Anonymous poster hash: f6ee4...a99
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #13 Skrevet 1. mars 2016 Han har ikke satt seg inn i hva bidrag er eller hvordan det regnes ut. til og med hvis man har 50/50 så kan det være at en part må betale bidrag hvis den ene tjener vesentlig mer enn den andre. Du trenger ikke å være bekymret over at han ikke skal betale for han er helt blåst. Tror de får seg en god latter på NAV av det han sender inn. Men send inn dokumentasjon på faktisk hvor mye samvær han har og da kan det være han må betale mer. 30 dager på ett år er jo ikke noe og da skal han nesten ikke få noe redusert på bidraget mtp på samvær. Har han totalt mindre enn gjennomsnittlig 2 dager i mnd så skal han betale fullt bidrag (altså ingen reduksjon pga av samvær) Anonymous poster hash: c1008...cad
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #14 Skrevet 1. mars 2016 Han har ikke satt seg inn i hva bidrag er eller hvordan det regnes ut. til og med hvis man har 50/50 så kan det være at en part må betale bidrag hvis den ene tjener vesentlig mer enn den andre. Du trenger ikke å være bekymret over at han ikke skal betale for han er helt blåst. Tror de får seg en god latter på NAV av det han sender inn. Men send inn dokumentasjon på faktisk hvor mye samvær han har og da kan det være han må betale mer. 30 dager på ett år er jo ikke noe og da skal han nesten ikke få noe redusert på bidraget mtp på samvær. Har han totalt mindre enn gjennomsnittlig 2 dager i mnd så skal han betale fullt bidrag (altså ingen reduksjon pga av samvær) Anonymous poster hash: c1008...cad Takk for svar. Blir bare så engstelig når han sier jeg må beregne meg på at jeg må betale han tilbake alt bidrag. Anonymous poster hash: f6ee4...a99
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #15 Skrevet 1. mars 2016 Far til mine to barn kjørte samme terrorgreia på bidrag. Han betalte 2500 i bidrag for en å nekta å betale for nr.2. Mente jeg skulle stå for alt,sende med penger de helgene de var der til mat,betale bensin for han for at han kjørte de halve veien. Han sendte inn til NAV,jeg fikk beskjed om å sende inn mitt. Jeg fikk økt bidrag,han fikk gebyr i posten. Ikke bry deg. Om han mener hun må ha sykkel,kjøper han sykkel. Du har ikke flytta på flyavstand,men han. Anonymous poster hash: 66845...d98
Gjest Antarctica Skrevet 1. mars 2016 #16 Skrevet 1. mars 2016 Synes du skal be nav om å vurdere bidraget på nytt, og legg frem dokumentasjon på at han bare hadde 11 dager samvær i hele 2015. Ta kontakt med familievernkontoret og be far komme i timer der også. Del på reiseutgiftene om dere må. Om han ikke vil ha mer samvær så må han betale mer bidrag. Og her kommer også barnets beste inn i bildet. Det kan umulig være bra for barnet å se far så lite. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 7a7de...15f Det er han som har søkt om endring i bidraget. Igjen. Og med det sender han meg haugevis med meldinger om at han syns ditt og mener det og det. Gir meg dårlig samvittighet for at han må betale på billetter han også. Er snakk om ca 2000 i reisekostnader de gangene barnet reiser. Og med min inntekt er det litt mye. Nå deler vi 50/50. Han fikk bidraget regnet ut for et år siden. Men da økte de. Så nå har han bedt om litt mer samvær. Og i samværsavtalen har han skrevet på de fleste punkter etter avtale. Eneste som er fast er 3 uker i sommer. Han mener også barnet skal ha med seg kostpenger når det kommer. Dette har han også skrevet til nav om at jeg ikke stiller opp med. Og en gang prøvde han å lyve om at bilettene var dobbelt så dyre så jeg skulle betale han halvparten av det. Etter jeg fant ut av det betaler vi annen hver gang. Han har vært inn og ut i mange år. Barnet virker litt likegyldig men sier det er ok hos far. Barnet er snart 11. Anonymous poster hash: f6ee4...a99 Kostpenger...?!?! Er det leirskole han driver, eller er det foreldreskap? For en dust.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #17 Skrevet 1. mars 2016 Han høres jo fullstendig blåst ut!!! Anonymous poster hash: d0aa9...054
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #18 Skrevet 1. mars 2016 Regner med at han har tilbydt seg å betale deg tilbake det du har tapt på at han hadde 19 dager mindre samvær i fjor enn avtalt? Jeg har svart deg tidlig i tråden. Send inn dine egne papirer og dokumentasjon også til Nav. Snakk din egen (ditt barns) sak! Han kommer ikke til å nå frem, for han har ingen sak å komme med. Anonymous poster hash: 7a7de...15f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #19 Skrevet 2. mars 2016 Stakkars barn.Håper dette er et skjeldent tilfelle. Anonymous poster hash: 5c7ba...f4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå