Gå til innhold

Syden,små barn og transport i bil/buss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt oss til syden med barna våre.(Spania/Hellas)En på et halvt år og en på tre!

Jeg lurer på hvordan dette med transport er i forhold til sikkerhet?Barneseter?Vanlig sele?

Anonymous poster hash: 5b6f0...16b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tenkt oss til syden med barna våre.(Spania/Hellas)En på et halvt år og en på tre!

Jeg lurer på hvordan dette med transport er i forhold til sikkerhet?Barneseter?Vanlig sele?

Du er vel heller heldig om du finner en taxi/ buss som i det hele tatt har sele (som virker)

Om dere skal kjøre mye, ville jeg leid bil, da får du også leid barnesete :)

Anonymous poster hash: 71771...c17

Skrevet

Leier dere bil i Spania så får dere leid barneseter. Men de har ikke bakovervendte seter der, og de virker ikke så solide som de vi er vant til. Vi har hatt med selv til minste på 1,5 år, eldste har vi leid til (4 år første gang vi leide).

Anonymous poster hash: 845ab...5d1
Skrevet

Charterbussene har vanligvis ingen ekstra sikring for barn.

Skrevet

Pute, feks boostapak til 3-åringen og babysetet til minstemann.

Skrevet

Vi har bare kjørt buss som vanlig uten ekstra sikring. Orker ikke dra med oss bilseter. Er det ferie så er det ferie.

Anonymous poster hash: ff7d2...fb5
Skrevet

Vi har bare kjørt buss som vanlig uten ekstra sikring. Orker ikke dra med oss bilseter. Er det ferie så er det ferie.

Det er jo helt sinnsykt!! Er jo veldig mange flere ulykker i f.eks Spania enn i Norge!!
Skrevet

Vi har med oss bilsete, koster ikke noe ekstra.

Skrevet

Vi var i Spania nylig, landet Sent om kvelden og ønsket ikke å lete etter den hvite hvalen, dvs taxi med barnesete til baby og beltestol til storungen. Bestilte derfor på forhånd gjennom Hertz.

Da vi kom fram var bilen en annen type enn vi hadde bestilt, med mye mindre bagasjerom, så jeg ble sittende med en DIGER bag på fanget.

Vi fikk ingen av bilstolene, det hadde de bare ikke. Dessverre. Men vi kunne forsøke å bare kjøre i kveld og så oppsøke hovedkontoret dagen etter. Jeg fikk et lite trassanfall, og da forsvant han ut i ti min, kom tilbake med en sliten stol til minsten som vi måtte gjette oss til hvordan skylle monteres og så stå og rykke i stolen for å liksom teste om den satt.

ALDRI MER HERTZ

og vil nok ta med stol/er neste gang...

Anonymous poster hash: 619d0...9f8

Skrevet

Opplevd noe lignende hos avis i spania. Noe helt annet enn vi bestilte både i bil og sete. De har det vel skrevet med små bokstaver at modell og slikt kan avvike om de ikke har inne. Fikk heller ikke beltestol til 7 åringen, kun pute mens vi bestilte beltestol . Fikk baby/ toddler sete til 4 åringen. Var faktisk ikke noen mellomting så neste gang må vi ta m egne beltestoler vi kjøper inn ekstra ferie for jeg putter ikke en liten 4-5 åring på pute. Hatet å kjøre med 7 åringen med pute men han er iallefall stor på str med en 8-9 åring. Å stå å klage hjalp heller ikke.

Anonymous poster hash: 5ccda...237

Skrevet

Vi har som regel med oss seter. Leide en gang of det var dårlige og slitte seter av ukjent merke, uten bruksanvisning så vi måtte gjette oss fram til montering og setet var litt ødelagt i låsen. Dette var I Hellas. Undersøkte hva de hadde til utleie da vi skulle til Croatia og fikk tilsendt et bilde av noen stusslige seter som lå slengt på gulvet inne på et kott, de så ikke så bra ut. Dessuten kostet det mer enn å ha med eget sete. Tenkte som så at det er bedre å ha med eget enn å kjøre i noe som er så dårlig eller å risikere at de ikke har noen ledige når man kommer (skjedde med venner som reiste med 1 åring). Evt så har vi noen ganger reist til et sted som ligger kun 5-10 min kjøring fra flyplass på en rolig strekning så da har vi tatt sjansen på å reise uten sete dit.

Skrevet

Tar ikke med oss bilseter for 45 min på charterbussen. Har aldri sett noen andre med det heller.

Har ikke sett barn med bilstoler el ekstra barnesikring på lokalbussen her hjemme heller.....

Anonymous poster hash: dd431...f16

Skrevet

"Er det ferie så er det ferie?"

Så om ulykken hadde funnet sted, så hadde det vært greit?
Fordi det var ferie?Eller?
Sikkerheten er ikke viktig for deg på tur?

Skrevet

stakkars små, hva er vitsen egentlig?

Anonymous poster hash: cd1da...691
Skrevet

Du er vel heller heldig om du finner en taxi/ buss som i det hele tatt har sele (som virker)

Om dere skal kjøre mye, ville jeg leid bil, da får du også leid barnesete :)

Anonymous poster hash: 71771...c17

Lenge siden du var i utlandet eller? Er i Spania i forbindelse med jobb minst 10 ganger i året og tar mye buss og taxi. Har aldri opplevd at det ikke er sikkerhetsseler. Verken på bussen eller taxi...

Anonymous poster hash: f8633...e75

Skrevet

Enig, ingen barn på 6 mnd har noe som helst utbytte av Syden. Hold dere hjemme i vante omgivelser og reis på sydenturer når yngste er 3 år

Anonymous poster hash: c3917...28e

Skrevet

Enig, ingen barn på 6 mnd har noe som helst utbytte av Syden. Hold dere hjemme i vante omgivelser og reis på sydenturer når yngste er 3 år

Anonymous poster hash: c3917...28e

😂😂😂

Har vært i syden flere ganger med mine barn. Fra de var 6 mnd.

Den yngste snakker fortsatt om sommeren i fjor da han badet i syden. Da 2 år gammel.

Anonymous poster hash: dd431...f16

Skrevet

Stakkars små? Jeg har reist mye med mine helt fra de var små babyer og det var lett å se at de trivdes fordi de pludret og smilte nesten dagen lang. Klart det er deilig for de små også med godt Vær, ingen klær og late dager med foreldre som.har god tid og koser seg! Det er bare å tilpasse turen litt til babyens behov så går det kjempefint!

Anonymous poster hash: 5875e...745

Skrevet

Jeg har reist veldig mye, og ser aldri barn i sete på charterbussene. Eller hvis vi reiser på bussturer rundt.

Vi har leid leiebil noen ganger, og da har vi alltid fått med bilsete, og det har vært installert for oss. Det har ikke vært bakovervendt, men passet til alder.

Anonymous poster hash: 6a744...6f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...