Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Hvor lang tid før fødsel drar man på omvisning på sykehuset? Anonymous poster hash: c674a...1c7
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 Det er vel bare vanlig om en drar på fødselsforberedende kurs, en kan vel ikke komme som privatperson på omvisning? Anonymous poster hash: e5827...169
Blondzilla Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 Jeg har aldri vært på det. Har tre barn.
TPK Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Du må selv melde deg på. Her i Bergen tror jeg det var jordmorforeningen som arrangerte det da jeg var. Det var kurs inkl. omvisning. Tror det var damer der med termin +/- et par mnd fra meg. Altså man kan dra fra 5-6 mnd på vei og frem til fødsel omtrent.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 Var vel et par måneder til termin da jeg var på omvisning, var jordmor på helsestasjonen som arrangerte og vi var flere gravide samtidig. Jeg hadde knapt satt mine ben på et sykehus før jeg ble gravid og ante ikke hvor fødeavdelingen på sykehuset var engang, det var så greit med den omvisningen. Det å få vite hvor vi skulle henvende oss når vi kom, se hvordan avdelingen og fødestuene så ut osv. Det gav en veldig trygghet på slutten for en nervøs førstegangsfødende, og ikke minst for mannen min som da visste hvilken inngang vi skulle bruke de forskjellige tidene på døgnet osv. Anonymous poster hash: 3a5ac...b32
MarianeA Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Her har vi omvisning en dag i uka. Det er bare å møte opp til gitt klokkeslett.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 Tror vi var det en mnd før termin eller noe. Bare ringte sykehuset og hørte med de når det passa at vi kom. Anonymous poster hash: 9283b...701
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 Gjør man det? Hvorfor det? Når man er I fødsel og får beskjed om å komme får man jo informasjon om hvor man skal parkere og så videre. Og tro meg, når du kommer for å føde bryr du deg nok fint lite om hvordan det ser ut der :-) Anonymous poster hash: 06448...215
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #10 Skrevet 1. mars 2016 Her hang det oppslag hos jordmoren med dato for omvisning. Hun anbefalte det og sa at det var noe de gjorde 4 ganger i året. Hun sa at det var ment for dem som hadde tre måneder eller mindre igjen før terminen. Det var ikke obligatorisk å være med. Jeg vil tro at det kan være litt forskjellig praksis for dette rundt om i landet. Anonymous poster hash: 12c18...93e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 Gjør man det? Hvorfor det? Når man er I fødsel og får beskjed om å komme får man jo informasjon om hvor man skal parkere og så videre. Og tro meg, når du kommer for å føde bryr du deg nok fint lite om hvordan det ser ut der :-) Anonymous poster hash: 06448...215 Fordi det gir trygghet å vite, å slippe bekymre seg om man finner frem osv. For meg var det godt å vite hvor vi skulle og hvordan det så ut der. Anonymous poster hash: 3a5ac...b32
Pobie Skrevet 1. mars 2016 #12 Skrevet 1. mars 2016 Her har vi omvisning en dag i uka. Det er bare å møte opp til gitt klokkeslett. Samme her. Vi har tenkt oss på omvisning om et par måneders tid. Vi liker å være forberedt, og synes ikke at man skal begynne å lete etter riktig inngang og riktig avdeling midt på natten når fødselen er i gang.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #13 Skrevet 1. mars 2016 Gjør man det? Hvorfor det? Når man er I fødsel og får beskjed om å komme får man jo informasjon om hvor man skal parkere og så videre. Og tro meg, når du kommer for å føde bryr du deg nok fint lite om hvordan det ser ut der :-) Anonymous poster hash: 06448...215 For min del tok det mye av nervene og det var en god anledning til å få svar på en del spørsmål. Jeg var veldig glad jeg hadde vært på det da alt var i gang og det var en trygghet å ha sett det før. I tillegg hadde jeg vestorm og kunne da ikke prate noe særlig eller kommunisere så mye og da var det veldig greit at jeg visste litt om rutinene deres, hvor ting var osv. Anonymous poster hash: 12c18...93e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #14 Skrevet 1. mars 2016 Her får man omvisning på føden når man skriver seg inn etter uke 36. Med mindre man deltar på svangerskapskurs. Da får man omvisningen sammen med andre gravide på kurset. Anonymous poster hash: 03690...b1f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #15 Skrevet 1. mars 2016 Her får vi brev i posten. Innkalt ca. 1,5 mnd før termin begge gangene. Fikk info om smertelindring,generelt hva vi kunne velge av fødestillinger,sett hvordan de forskjellige rommene var,å hva som var mulig der ol. Fikk også levere ønskebrev. Anonymous poster hash: 21cd8...0f8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #16 Skrevet 2. mars 2016 Vi hadde omvisning som del av barselkurset. Ikke bare for å se hvordan det ser ut, det var like mye for å møte lederen, se fasilitetene (badekar, prekestol osv osv), snakke om ulike smertelindringstilbud de har, dagsrytme, husregler for besøk osv. Anonymous poster hash: e15d4...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå