Gå til innhold

Hvordan skal vi klare oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i en del år hatt os etter brudd og blitt alene, men nå er den stønaden vekk. Skjønner ikke hvordan vi skal klare oss. :(

Vi skal klare oss med mat og hus, men være med klær og å finne på noe. Kommer til å bli veldig lite igjen til sånt.

Og er usikker på om jeg klarer å beholde bilen. Er kjempe trist og lei meg her nå. Hvilke liv skal dette bli?

Anonymous poster hash: 462c5...165
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbe mer? Regner med at du har brukt os-tida på utdanning så du er bedre rustet til yrkeslivet.

Skrevet

Jobbe mer? Regner med at du har brukt os-tida på utdanning så du er bedre rustet til yrkeslivet.

Pga diverse årsasker har det ikke vært mulig. Har såvidt klart jobben jeg har.

Skrevet

Får en os når en jobber? Sikkert dumt spørsmål men lurer lell😉

Anonymous poster hash: d4372...a97

Skrevet

Vel, er det mulig å jobbe mer der du er? Og er det noe du kan gjøre med årsakene til at du ikke får gjort noe annet?

Skrevet

Enda en mor som er syk og svak og ikke evner å ta vare på barna økonomisk...og i tillegg synes fryktelig synd på seg selv. Jippi.

Anonymous poster hash: 385a6...7fd
Skrevet

Da nå du jo søke om supplerende livsopphold. Eller jobbe med å bli frisk nok til å jobbe om du er syk.

Anonymous poster hash: 42427...c9c

Skrevet

Enda en mor som er syk og svak og ikke evner å ta vare på barna økonomisk...og i tillegg synes fryktelig synd på seg selv. Jippi.

Spar deg. Snakk når eller visst du er i samme situasjon en gan.

Skrevet

Pga diverse årsasker har det ikke vært mulig. Har såvidt klart jobben jeg har.

Hvilke årsaker da?

Du visste jo at os tar slutt en dag.

Om du ikke har nok penger så får du la ungene flytte til far og heller ha samvær med barna. Da kan du kanskje jobbe mer? Evt finne en ekstrajobb når barna er på samvær hos far.

Anonymous poster hash: 38cf9...5d7

Skrevet

Så atal du er!

Hi, jeg har ikke så mange råd til deg. For kjenner ikke til det systemet du er i.

Det jeg vet, er at Frelsesarmeen deler ut gratis aktivitetshefte med mange fribilletter til museum, tusenfryd, teknisk museum osv.

Dette er i Oslo, så håper om du ikke bor her, at du har et lignende tilbud der du er :)

Anonymous poster hash: 270eb...0e4

Skrevet

Får en os når en jobber? Sikkert dumt spørsmål men lurer lell

Anonymous poster hash: d4372...a97

Ja, den blir jo gradert da, du får mer trekk jo mer du tjener...

Om du HI ikke kan jobbe mer, og ikke tjener nok til å overleve, ja da må du på "sosialen" og søke supplerende stønad.

Anonymous poster hash: 3de35...6d8

Skrevet

Man skal vel ikke tjene så mye visst man skal få supplerende sosialstønad? Tror jeg tjener for mye.

Skrevet

Man skal vel ikke tjene så mye visst man skal få supplerende sosialstønad? Tror jeg tjener for mye.

Da må du justere levestandarden etter inntekten, du på tilpasse alle valgene dine etter inntekten. Hvor stor/dyr bolig, må du ha bil, hva slags klær dere kjøper, matbudsjett osv osv Alt må tilpasses din faktiske inntekt.

Anonymous poster hash: 3de35...6d8

Skrevet

Jeg har bare 180 000 i inntekt, alene med 2 barn. Dette er grunnet sykdom. Og vi måtte kvitte oss med bilen, selv om jeg egentlig trenger den grunnet sykdommen min. Og vi måtte bare gå gjennom økonomien og endre på en del. Vi bor allerede billig, så vi slapp og flytte.

Anonymous poster hash: b8644...0d8
Skrevet

At os tok slutt en dag har du jo alltid visst. Nå må du sørge for å justere levekostnadene etter inntekten. Flytte til et billigere sted? Jobbe mer? Må du ha bil, evt kjøpe en billigere bil? Du trenger f.eks ikke andre tv-kanaler enn nrk. Billigere telefonabonnement. Gå gjennom alle utgifter og sett opp budsjett. Har man lav inntekt må man sørge for å få lavere utgifter.

Har far bedre økonomi? Hvis du ikke greier å kutte utgifter eller øke inntekt er det kanskje mer riktig ovenfor barna at far overtar hovedomsorgen? Barna bør være i fokus, og være hos den av foreldrene som best kan ivareta deres behov.

Anonymous poster hash: 2316a...670

Skrevet

Har du råd til mat og hus sier du? Ja da har du råd til mer enn hva 90 % av jordens befolkning har. Buhu.

Skrevet

Har du råd til mat og hus sier du? Ja da har du råd til mer enn hva 90 % av jordens befolkning har. Buhu.

Drittsekk. 

Anonymous poster hash: b18cd...22b

Skrevet

Har i en del år hatt os etter brudd og blitt alene, men nå er den stønaden vekk. Skjønner ikke hvordan vi skal klare oss. :(

Vi skal klare oss med mat og hus, men være med klær og å finne på noe. Kommer til å bli veldig lite igjen til sånt.

Og er usikker på om jeg klarer å beholde bilen. Er kjempe trist og lei meg her nå. Hvilke liv skal dette bli?

Du tar deg selv i nakkeskinnet og skaffer deg mer jobb. Os ga deg masse muligheter, enten utdanning, kursing eller tid til egenutvikling/mental utvikling. Du må bare bli sterkere mentalt å dra deg opp fra grøfta.

Beklager, men ingen kommer noen gang noen vei ved å synes synd på seg selv. Jeg føler med deg, men medlidenhet hjelper deg ikke. Du skulle hatt et spark bak inens du gikk på Os, men ikke gi opp nå uansett da.

Bedre jobb, mer inntekt, sterkere mentalt. Kjør på. Vær stolt av alt du får til.

Anonymous poster hash: 6690e...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...