Gå til innhold

Hvorfor velger dere å ha navnefest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dere som valgte dette, hvorfor? Hva er poenget?

Anonymous poster hash: f4adb...aef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dere som valgte dette, hvorfor? Hva er poenget?

Anonymous poster hash: f4adb...aef

Samle familie og feire barnet.

Hva er poenget med dåp? Innvie barnet i gammel overtro om en ubrukelig "allmektig" gud som ofrer sin egen sønn?

Anonymous poster hash: d86d0...e20

Skrevet

Feire at et barn er kommet til verden, feire starten på noe nytt, glede og samhold, være med familie! ☺️

Ja, også er jeg ikke kristen, så dåp var ikke aktuelt.

Skrevet

Feire barnet så klart. Hverken jeg eller mannen er kristne, så vi ser ikke poenget med dåp. Så da blir det navnefest.

Anonymous poster hash: 098ec...c53

Skrevet

Ja hva er poenget med dåp? Hvor mange tror du oppdrar barnet i den kristne tro? Ikke like mange som døper i allefall, heller en forsvinnende liten del av de.

Vi valgte navnefest for å feire nytt familiemedlem og ønske det velkomment i familien. Mennesket har i all tid likt ritualer. Dåp er et av de, men vi tror ikke på bibelen. For å vedlikeholde en tradisjon om å ønske familiemedlemmer velkommen til verden ble navnefest et rituale som vi kunne forholde oss til uten samvittighetskvaler.

Anonymous poster hash: b4400...d5c

Gjest Antarctica
Skrevet

Fordi jeg ville følge tradisjonen med innvielsesriter som har eksistert i tusener av år. Og fordi jeg syns min familie skulle få hilse på sin nye slektning i en festlig og høytidelig setting.

Siden jeg verdsetter min ærlighet, ville jeg ikke ofre den, derfor blander jeg ikke religion inn i denne flotte tradisjonen. Kunne ikke falle meg inn å gjøre som en del andre, som lyver på seg en tro de ikke har.

Skrevet

Ja hva er poenget med dåp? Hvor mange tror du oppdrar barnet i den kristne tro? Ikke like mange som døper i allefall, heller en forsvinnende liten del av de.

Vi valgte navnefest for å feire nytt familiemedlem og ønske det velkomment i familien. Mennesket har i all tid likt ritualer. Dåp er et av de, men vi tror ikke på bibelen. For å vedlikeholde en tradisjon om å ønske familiemedlemmer velkommen til verden ble navnefest et rituale som vi kunne forholde oss til uten samvittighetskvaler.

Anonymous poster hash: b4400...d5c

Skulle ikke være anonym ☺ Er jo ikke flau over det 😉

Skrevet

For å ønske barna velkommen med en flott seremoni og hyggelig fest. Det unner jeg dem.

Anonymous poster hash: c853e...5ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...