Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Ja, dere som valgte dette, hvorfor? Hva er poenget? Anonymous poster hash: f4adb...aef
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Skrevet 29. februar 2016 Ja, dere som valgte dette, hvorfor? Hva er poenget? Anonymous poster hash: f4adb...aef Samle familie og feire barnet. Hva er poenget med dåp? Innvie barnet i gammel overtro om en ubrukelig "allmektig" gud som ofrer sin egen sønn? Anonymous poster hash: d86d0...e20
Optatium Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 Feire at et barn er kommet til verden, feire starten på noe nytt, glede og samhold, være med familie! ☺️ Ja, også er jeg ikke kristen, så dåp var ikke aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 Feire barnet så klart. Hverken jeg eller mannen er kristne, så vi ser ikke poenget med dåp. Så da blir det navnefest. Anonymous poster hash: 098ec...c53
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Ja hva er poenget med dåp? Hvor mange tror du oppdrar barnet i den kristne tro? Ikke like mange som døper i allefall, heller en forsvinnende liten del av de. Vi valgte navnefest for å feire nytt familiemedlem og ønske det velkomment i familien. Mennesket har i all tid likt ritualer. Dåp er et av de, men vi tror ikke på bibelen. For å vedlikeholde en tradisjon om å ønske familiemedlemmer velkommen til verden ble navnefest et rituale som vi kunne forholde oss til uten samvittighetskvaler. Anonymous poster hash: b4400...d5c
Gjest Antarctica Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 Fordi jeg ville følge tradisjonen med innvielsesriter som har eksistert i tusener av år. Og fordi jeg syns min familie skulle få hilse på sin nye slektning i en festlig og høytidelig setting. Siden jeg verdsetter min ærlighet, ville jeg ikke ofre den, derfor blander jeg ikke religion inn i denne flotte tradisjonen. Kunne ikke falle meg inn å gjøre som en del andre, som lyver på seg en tro de ikke har.
geitemarken Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 Ja hva er poenget med dåp? Hvor mange tror du oppdrar barnet i den kristne tro? Ikke like mange som døper i allefall, heller en forsvinnende liten del av de. Vi valgte navnefest for å feire nytt familiemedlem og ønske det velkomment i familien. Mennesket har i all tid likt ritualer. Dåp er et av de, men vi tror ikke på bibelen. For å vedlikeholde en tradisjon om å ønske familiemedlemmer velkommen til verden ble navnefest et rituale som vi kunne forholde oss til uten samvittighetskvaler. Anonymous poster hash: b4400...d5c Skulle ikke være anonym ☺ Er jo ikke flau over det 😉
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 For å ønske barna velkommen med en flott seremoni og hyggelig fest. Det unner jeg dem. Anonymous poster hash: c853e...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå