Gå til innhold

Hvordan gikk det med hun med en svoger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...som befølte barnet? Hvor ble det av den tråden?

Anonymous poster hash: 81882...f1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for at du har tenkt på oss.

Det er min tråd du ser etter, jeg leter etter den jeg og..

Det har gått litt som jeg fryktet. Snakket med barnehuset lenge, om alle aspekter av saken. Han mente at det var stor sjanse politiet ville henlegge saken i mangel av bevis. Barnehuset kunne heller ikke snakke med barna mine da de kun snakker med barn etter anmeldelse. Han anbefalte meg å diskutere saken anonymt med en betjent hos politiet som jobber med seksualforbrytelser. Jeg vet ikke om jeg var uheldig med betjenten, men hun sa at det like godt kunne være niesen og nevøen min som hadde tatt på hverandre, og at jeg hadde stilt ledende spørsmål for å finne ut hva som hadde skjedd. Det er jeg helt overbevist om at jeg ikke gjorde. Hun sa til slutt at det var bare jeg som kunne vite om den informasjonen jeg satt på var nok til å anmelde, men det var ikke vanskelig å forstå at hun mente det ikke holdt. Veldig, veldig frustrerende å oppleve at det er lite hjelp å få, samtidig som jeg jo forstår at det er for tynt grunnlag. Jeg har vært helt utslitt etterpå, føler meg utrolig maktesløs og hovedsakelig ulykkelig for tantebarnet. Vurderer å melde bekymring anonymt til barnevernet. Vet ikke hva som vil komme ut av det, bare, tantebarnet er jo så lite :-(

Anonymous poster hash: e7041...9f0

Skrevet

Huff så frustrerende! Skjønner at du føler deg maktesløs!

Anonymous poster hash: 4cf4a...b9c

Skrevet

Kan du prøve å kontakte et annet barnehus og en annen politistasjon, Hi. Få en second opinion?

Dette er jo en helt forferdelig situasjon, spesielt siden det er en toåring som bor sammen med denne mannen, og at toåringen har tegn som det du fortalte med bleiesituasjon osv.

Jeg kjenner en person som ble utsatt for seksuelle overgrep, der begynte overgrepene før personen var et år gammelt. Hele saken kom frem mange år etterpå, men ble bekreftet. Det var også personer som visste om det som skjedde, men ikke gjorde noe mer med det fordi det var så "skamfullt".

Jeg ville bedt om en second opinion fra annet barnehus og politistasjon, og så ville jeg diskutert saken med barnevernet.

Du har hatt mistanker om denne mannen i flere år, det har vært ting som har fortalt deg at han gjør ting han ikke skal gjøre, og nå fikk du det mer eller mindre bekreftet. Da må du nesten gå videre med det for ditt tantebarns skyld.

Man føler seg maktesløs når man vet at overgripere kan gå fri fordi barn som blir misbrukt er for små til å fortelle i voksne ord hva de blir utsatt for :(

Anonymous poster hash: 09366...1e2
Skrevet

Ja jeg kommer aldri til å "gi opp" tantebarnet mitt! Hjertet mitt blør. Det er derfor jeg må undersøke hvordan jeg kan få barnevernet involvert...

Jeg har på en måte innsett at i forhold til mine egne barn er det ikke så mye mer å få gjort - mannen min skal prøve å snakke med eldste for å se om han får noe ut av ham. Hvis han forteller noe så blir jo saken en annen. Da vil vi anmelde. Hvis ikke blir det å holde dem unna for enhver pris.

Skrevet

Ja jeg kommer aldri til å "gi opp" tantebarnet mitt! Hjertet mitt blør. Det er derfor jeg må undersøke hvordan jeg kan få barnevernet involvert...

Jeg har på en måte innsett at i forhold til mine egne barn er det ikke så mye mer å få gjort - mannen min skal prøve å snakke med eldste for å se om han får noe ut av ham. Hvis han forteller noe så blir jo saken en annen. Da vil vi anmelde. Hvis ikke blir det å holde dem unna for enhver pris.

Jeg syns det er veldig rart at det er dette rådet du får på barnehuset, men de er jo ekspertene, så sånn er det.. Ring til barneverntjenesten i den kommunen svogeren din bor. Du bør også legge inn en anmeldelse uansett - hvem vet, kanskje ligger det flere henlagte saker på svogeren? Det kan i alle fall hjelpe nevøen din i fremtiden.. Når bv åpner undersøkelse, for det bør de basert på din bekymring, bør du være på søstern din som en klegg. Du får ikke vite om det åpnes undersøkelse eller hvordan det evnt gjøres, så jeg håper bare søsteren din forteller deg. Ifht din eldste sønn - husk at kroppen kan reagere seksuelt selv om det er et overgrep og barnet er redd og fortvilt. Derav kommer mye skamfølelse og det er utrolig vanskelig for barna å snakke om dette. Det er det fortsatt når de er voksne...

Må si at det du opplever må være for jævlig, tenker på deg og barna..

Anonymous poster hash: fc4e4...027

Skrevet

Takk for at du svarte, har tenkt på dere!

Det var ikke mye hjelp du fikk på barnehuset. Håper mannen din klarer å få eldste til å åpne seg litt. Ta en telefon til barnevernet og hør med de, du kan jo være anonym på telefonen?

Anonymous poster hash: 81882...f1e

Skrevet

Tenker på dere fortsatt. Har det skjedd noe mer? Du må fortelle din søster, hvis det ikke fører fram hos politiet og bv!

Anonymous poster hash: 48a57...fc8

Skrevet

Jeg synes du skal gjøre det du selv foreslår, melde anonym bekymringsmelding til barnevernet.

Anonymous poster hash: a119b...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...