Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Jeg tok rutinemessig mammografi for en stund tilbake og fikk svar om at jeg måtte tilbake for en tilleggsundersøkelse (ultralyd). Og nå er jeg så nervøs for dette.. Er det andre som har erfart dette? Hilsen bekymret.. Anonymous poster hash: 9696b...c41
hilde og gutta Skrevet 29. februar 2016 #2 Skrevet 29. februar 2016 Jeg måtte det når jeg fikk min kreft. Men jeg gjorde det samtidig med mamografi undersökelse. Måtte også ta en punktion. Nå har jeg hatt kreft siden Januar 2015, skal på ny undersökning i Mars.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 Første gang måtte jeg ta ultralyd i tillegg. Andre gang måtte jeg ta både ultralyd og biopsi. Begge kuler ufarlig. Anonymous poster hash: 3220f...81a
Hengebukksvinet Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 Jeg måtte også tilbake å ta ultralyd...hadde dessverre kreft.De tok biopsi av kulen de fant og jeg fikk svaret etter en uke.Det er slettes ikke sikkert at du har kreft fordi om du må tilbake.Ofte er det helt ufarlig og ingen grunn til bekymring.Skjønner likevel at du er redd.Forferdelig å ikke vite.Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Jeg måtte ta ultralyd også fordi jeg har brystvev som de har vanskelig for å tolke og ikke kunne utelukke at det var noe i det ene brystet mitt. Alt var bra. Anonymous poster hash: 01de8...329
Hengebukksvinet Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 Jeg måtte det når jeg fikk min kreft. Men jeg gjorde det samtidig med mamografi undersökelse. Måtte også ta en punktion. Nå har jeg hatt kreft siden Januar 2015, skal på ny undersökning i Mars.Hei!Hvordan går det med deg?Har skrevet litt med deg før.Du skulle få svar på hvordan behandlingen hadde virket.Gikk det bra?
hilde og gutta Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 Jeg måtte det når jeg fikk min kreft. Men jeg gjorde det samtidig med mamografi undersökelse. Måtte også ta en punktion. Nå har jeg hatt kreft siden Januar 2015, skal på ny undersökning i Mars.Hei!Hvordan går det med deg?Har skrevet litt med deg før.Du skulle få svar på hvordan behandlingen hadde virket.Gikk det bra? Ja hei. Det går bra,fikk positiv tilbakemelding av legen. Per dags dato har jeg ingen kreft celler i kroppen. Men som min onkolog sier så kan det forandres i morgen. Han sier at jeg er kreft fri inntil det motsatte er bevist. Skal inn på mamografi den 14 mars. Men jeg har lang vei å gå,mye rehablitering.
Hengebukksvinet Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 Jeg måtte det når jeg fikk min kreft. Men jeg gjorde det samtidig med mamografi undersökelse. Måtte også ta en punktion. Nå har jeg hatt kreft siden Januar 2015, skal på ny undersökning i Mars. Hei!Hvordan går det med deg?Har skrevet litt med deg før.Du skulle få svar på hvordan behandlingen hadde virket.Gikk det bra? Ja hei. Det går bra,fikk positiv tilbakemelding av legen. Per dags dato har jeg ingen kreft celler i kroppen. Men som min onkolog sier så kan det forandres i morgen. Han sier at jeg er kreft fri inntil det motsatte er bevist. Skal inn på mamografi den 14 mars. Men jeg har lang vei å gå,mye rehablitering.Så bra.Det var virkelig gode nyheter!Får håpe det holder seg sånn og at alt er OK ved neste undersøkelse også.Hva slags rehabilitering skal du ha?
hilde og gutta Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 Jeg måtte det når jeg fikk min kreft. Men jeg gjorde det samtidig med mamografi undersökelse. Måtte også ta en punktion. Nå har jeg hatt kreft siden Januar 2015, skal på ny undersökning i Mars.Hei!Hvordan går det med deg?Har skrevet litt med deg før.Du skulle få svar på hvordan behandlingen hadde virket.Gikk det bra?Ja hei. Det går bra,fikk positiv tilbakemelding av legen. Per dags dato har jeg ingen kreft celler i kroppen. Men som min onkolog sier så kan det forandres i morgen. Han sier at jeg er kreft fri inntil det motsatte er bevist. Skal inn på mamografi den 14 mars. Men jeg har lang vei å gå,mye rehablitering.Så bra.Det var virkelig gode nyheter!Får håpe det holder seg sånn og at alt er OK ved neste undersøkelse også.Hva slags rehabilitering skal du ha? Jeg skal få dra på et rehab center, mye fysisk trening av armen og kroppen.Ptate i samtalgrupper og alene,dietist og egentlig bare få väre meg. Lande litt og samle krefter. Jeg har som sagt ikke kunnet väre meg selv i denne perioden siden jeg nettopp hadde fodt min yngste sönn. Har ingen energi, er trött og sliten konstant.Går hos en kurator nå. Hvordan går det med deg?
Hengebukksvinet Skrevet 29. februar 2016 #10 Skrevet 29. februar 2016 Jeg måtte det når jeg fikk min kreft. Men jeg gjorde det samtidig med mamografi undersökelse. Måtte også ta en punktion. Nå har jeg hatt kreft siden Januar 2015, skal på ny undersökning i Mars. Hei!Hvordan går det med deg?Har skrevet litt med deg før.Du skulle få svar på hvordan behandlingen hadde virket.Gikk det bra?Ja hei. Det går bra,fikk positiv tilbakemelding av legen. Per dags dato har jeg ingen kreft celler i kroppen. Men som min onkolog sier så kan det forandres i morgen. Han sier at jeg er kreft fri inntil det motsatte er bevist. Skal inn på mamografi den 14 mars. Men jeg har lang vei å gå,mye rehablitering.Så bra.Det var virkelig gode nyheter!Får håpe det holder seg sånn og at alt er OK ved neste undersøkelse også.Hva slags rehabilitering skal du ha? Jeg skal få dra på et rehab center, mye fysisk trening av armen og kroppen.Ptate i samtalgrupper og alene,dietist og egentlig bare få väre meg. Lande litt og samle krefter. Jeg har som sagt ikke kunnet väre meg selv i denne perioden siden jeg nettopp hadde fodt min yngste sönn. Har ingen energi, er trött og sliten konstant.Går hos en kurator nå. Hvordan går det med deg?ok.Det blir sikkert godt å få pratet litt og få slappet av.Veien tilbake kan nok være tøff.Man må vel på en måte prøve å ta livet tilbake!Det går greit med meg.Har syv behandlinger igjen og er ferdig 14.april.Jeg hadde ingen spredning og regner med at ting går bra.Skal til kontroll hos legen etter at kuren er ferdig,men har ikke fått timen enda.Er endel sliten,men så lenge jeg ikke anstrenger meg for mye,så går det fint:-)
Mariogspiren Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 Jeg fant nylig en kul i brystet og da legen henviste meg sa hun at de kom til å ta mammografi, og sannsynligvis ultralyd siden jeg er så ung. Bildene blir ofte for svarte ved mammografi i ung alder, pga for lite fettvev i brystet. Så det betyr ikke nødvendigvis at de har funnet noe farlig, kan være kun pga dårlige bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå