Gå til innhold

Henvisning til ppt, barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har veldig svekket syn men fått briller nå noe som har gjort at han henger litt etter sosialt og språklig. Jeg er veldig positiv til henvisningen men når jeg leser rapporten idag så står det ikke en positiv ting om han kun 3 fulle A4 sider med negative ting og problemer. Det er så vondt å lese for jeg oppfatter ikke han som så ille.

Vet at det er jobben de sin å fremheve problemene men syns mange av de ikke stemmer. Spesielt når det kommer til motorisk. Selv da han ikke kunne se godt var han flink, kunne perle med de små perlene i timesvis. Han har pluss 9 på begge øyene noe som har hemmet han veldig bortsett fra motorisk.

Syns det er så trist å få så mye negativt svart på hvitt.

Han er en rolig gutt og alltid vært det så det er noe med personligheten hans og liker ikke mye bråk, men det blir og sett på som negativt...

Anonymous poster hash: 5fd5a...fc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi er der nå vi også.

Husk at den rapporten skal brukes til å få mest mulig hjelp til ditt barn i barnehagen.
Jo verre det høres ut, jo mer hjelp får han.

Anonymous poster hash: 8ec05...83b
Skrevet

Snakk med ped-leder. Hvis det er stor pågang på ppt kanskje de svartmaler litt for å sikre ham utredning? Vi måtte i alle fall gjennom tre henvisninger til bup for å få time. Husk at en henvisning skal inneholde problemene barnet trenger hjelp med. Ingen vits i å skrive alt som fungerer.

Anonymous poster hash: bd733...35d

Skrevet

Det er sånn slike rapporter skal være. Det betyr ikke at det ikke er masse de ser at gutten din er flink til, men at det er de tingene han ikke er så flink til som er interessante for de som skal hjelpe han. 

Anonymous poster hash: 1ae83...39c
Skrevet

Synes det er synd at de ikke skriver et avsnitt om barnets sterke sider. Det gjør alltid vi i vår PPT. Det er ikke bare viktig for å "balansere" informasjonen, men også fordi sterke sider av ofte ting man kan bygge videre på/bruke i arbeidet med det som er utfordrende.

Hvis det står ting der som er direkte feil så ta for all del kontakt med saksbehandler og få det rettet opp. Viktig at informasjonen stemmer i barnets papirer.

Anonymous poster hash: 16a78...0e0

Skrevet

Jeg sitter på motsatt side av bordet og får disse rapportene. Jeg er ikke særlig begeistret for svartmaling.

Det første vi gjør er å gå igjennom rapporten med foreldrene og høre hvordan de opplever vanskene. Av og til er det tydelig at barnehagen har overdrevet. Av og til kommer foreldrene i forsvarsposisjon og benekter vanskene som er der.

Samarbeid mellom foreldre og barnehage kan også bli dårlig..

Uansett sjeldent at henvisninger fra barnehage avslås.

Anonymous poster hash: 75a60...799

Skrevet

*klem* 

Kjenner meg godt igjen! Begynte å gråte da jeg leste rapporten barnehagen skrev om eldstemann da han ble henvist til PPT. Kjente overhode ikke igjen gutten min. Men de vil gjerne svartmale alt, dessverre, for å prøve å få behandlet søknaden... 

Anonymous poster hash: 338f0...860

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...