Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Hei Jeg er en mann på 23 år som jobber fast og har fast inntekt Det siste året har jeg vært samboer med kjæresten min. Hun er flink til å lage mat osv, men syyykt uhjelpsom generelt. Før hadde hun litt jobb ved siden av men nå har hun ikke jobbet i det hele tatt på halvt år.. Jeg betaler lån på leilighet, bil, forsikringer, internett/tv/strøm og det er jeg som kjøper alltid mat. Kjenner det er litt vanskelig å å ha råa til alt siden hun lever rett og slett på min nakke. Hun betaler absolutt ingenting og ting hun har kjøpt osv gjennom mitt navn som hun lovet å betale til emg hver måned som mobil, og diverse betaler hun ikke til meg før jeg maser 100 ganger på henne om penger. Ikke minst siden jeg jobber fult og hun er stort sett hjemme, så gjør hun lite hjemmearbeid, bortsett fra å lage mat. Når jeg prøver å snakke med henne om jobb for henne og diverse blir hun bare sint på meg (nesten som om at jeg skal være gjerrig). Nå har jeg også fått skade på bilen min, så jeg kommer til å gå ut med mange tusen kroner akkuratt når hun skal ha bursdag, så jeg kommer ikke til å ha råa til å kjøpe henne en bra gave heller, hun blir sikkert dritt forbanna på meg, siden hun forventer alltid kun best ting i fra meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjør. Jeg er glad i henne osv, men skulle ønske jeg kunne hatt litt mer hjelp økonomisk i fra henne... Er det noen her som ahr havnet i samme situasjon som meg? finnes det en utvei, eller ting hvordan man kan snakke med personen så han begynne å bekymre seg over det økonomiske? Anonymous poster hash: 90b7a...1b8
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Skrevet 29. februar 2016 Hvorfor jobber ikke samboeren din? Er hun hjemme med barn, eller vil hun ikke jobbe? Hvilken inntekt har hun nå når hun ikke jobber (dagpenger, sosialstønad, aap?)? Studerer hun og har studielån? Har dere barn sammen? Den inntekten hun har nå, hva bruker hun den til når du betaler alt? Jeg tror det beste er å sette deg ned hvor du viser hele månedsregnskapet deres. Hvor mye har dere av faste utgifter, hvor mye bruker dere på mat, hvor mye på andre utgifter. Hvor mye har dere i inntekt. Hva blir da igjen til å spare - nå når bilen skal repareres hadde det vært kjekt med en sparekonto dere kunne ta fra. Hvis hun bare ikke ønsker å jobbe, ikke gidder gjøre noe for å få seg en jobb og mener hun bare skal leve på deg... da tenker jeg at du har det bedre uten henne. Dere vil aldri bli lykkelig om hun bare utnytter deg økonomisk. Å hjelpe og støtte hverandre gjennom ev. vanskelige perioder, det skal man gjøre i et forhold. Men da må det også være vilje til å gjøre noe for å få det bedre. Ingen bør la seg utnytte - så er det det hun gjør, da synes jeg at du vil få det bedre alene og heller finne deg en annen dame. Den du har virker egentlig litt bortskjemt og storforlangende siden du tror hun blir "dritforbanna" på deg hvis hun ikke får en bursdagsgave til flere tusen kroner! Bare det i seg selv hadde vært nok til at jeg hadde dumpet en mann. Å utnytte en annen er i mine øyne ikke kjærlighet. Anonymous poster hash: c7323...018
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 Har hun null i inntekt, eller får hun penger fra nav? Om du eier leiligheten så skal hun ikke betale på lånet. Men en liten husleie og noe av mat hadde jeg forventet. Om hun ikke er syk så hadde jeg også forventet at hun forsøkte å skaffe seg en jobb. Om dere ikke har barn hadde jeg sterkt vurdert hele forholdet. Anonymous poster hash: 27167...d64
Anonym_92 Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 Takk for svar Ja, hun gidder rett og slett ikke å jobbe. Moren min hadde funnet henne en jobb som hun jobbet i en måned, men så gadd hun ikke mer. Men jeg er på en måte glad i henne ellers. Jeg har rett og slett lyst til å å finne ut hvordan kan jeg få henne til å jobbe litt og hjelpe til 10 % i det minste økonomisk uten å se ut som en gjerrig idiot i hennes øyner... Er sterk mann i seg selv, har ikke depresjon eller noe aldri, men føler jeg går rundt og tenker om det økonomiske og at hun lever kun på meg nå og føles litte gran tungt for min del Hvorfor jobber ikke samboeren din? Er hun hjemme med barn, eller vil hun ikke jobbe? Hvilken inntekt har hun nå når hun ikke jobber (dagpenger, sosialstønad, aap?)? Studerer hun og har studielån? Har dere barn sammen? Den inntekten hun har nå, hva bruker hun den til når du betaler alt? Jeg tror det beste er å sette deg ned hvor du viser hele månedsregnskapet deres. Hvor mye har dere av faste utgifter, hvor mye bruker dere på mat, hvor mye på andre utgifter. Hvor mye har dere i inntekt. Hva blir da igjen til å spare - nå når bilen skal repareres hadde det vært kjekt med en sparekonto dere kunne ta fra. Hvis hun bare ikke ønsker å jobbe, ikke gidder gjøre noe for å få seg en jobb og mener hun bare skal leve på deg... da tenker jeg at du har det bedre uten henne. Dere vil aldri bli lykkelig om hun bare utnytter deg økonomisk. Å hjelpe og støtte hverandre gjennom ev. vanskelige perioder, det skal man gjøre i et forhold. Men da må det også være vilje til å gjøre noe for å få det bedre. Ingen bør la seg utnytte - så er det det hun gjør, da synes jeg at du vil få det bedre alene og heller finne deg en annen dame. Den du har virker egentlig litt bortskjemt og storforlangende siden du tror hun blir "dritforbanna" på deg hvis hun ikke får en bursdagsgave til flere tusen kroner! Bare det i seg selv hadde vært nok til at jeg hadde dumpet en mann. Å utnytte en annen er i mine øyne ikke kjærlighet. Anonymous poster hash: c7323...018
Anonym_92 Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Hun bruker penger kun på seg selv.. Lage til øyevipper, sminke, klær. En gang spurte jeg henne om hun kunne kjøpe litt brød og pålegg fordi e ikke rakk etter jobb. Hun sa bare: e har kun store lapper e vil ikke at de skal bli veksla til små... Har hun null i inntekt, eller får hun penger fra nav? Om du eier leiligheten så skal hun ikke betale på lånet. Men en liten husleie og noe av mat hadde jeg forventet. Om hun ikke er syk så hadde jeg også forventet at hun forsøkte å skaffe seg en jobb. Om dere ikke har barn hadde jeg sterkt vurdert hele forholdet.Anonymous poster hash: 27167...d64
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 Hun snylter på deg, og du fortjener bedre. Du må rett og slett sette foten ned og kreve at hun skal bidra, ellers er det ut. Gi henne en tidsfrist på f.eks. 2 måneder, og så er det slutt. Anonymous poster hash: d55dc...97e
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 Takk for svar Ja, hun gidder rett og slett ikke å jobbe. Moren min hadde funnet henne en jobb som hun jobbet i en måned, men så gadd hun ikke mer. Men jeg er på en måte glad i henne ellers. Jeg har rett og slett lyst til å å finne ut hvordan kan jeg få henne til å jobbe litt og hjelpe til 10 % i det minste økonomisk uten å se ut som en gjerrig idiot i hennes øyner... Er sterk mann i seg selv, har ikke depresjon eller noe aldri, men føler jeg går rundt og tenker om det økonomiske og at hun lever kun på meg nå og føles litte gran tungt for min del Vet du, hun utnytter deg. Du er praktisk å ha, for du lar deg utnytte. Det at du skriver at hun burde bidra 10 % viser at hun trolig manipulerer deg og bruker bevisst det at du er glad i henne for å utnytte deg. Denne dama får du det mye bedre uten, hun kommer til å være en tung sten rundt halsen på deg til evig tid. Har dere ikke barn sammen så dropp henne og la henne få begynne å ta ansvar for eget liv. Har dere barn sammen så krever du at hun tar enhver jobb hun kan få for å bidra til familieøkonomien og du krever at hun blir med på familievernkontoret til parterapi. Men da gjør du det for barnets skyld. Har dere ikke barn så løp og kom deg vekk! Anonymous poster hash: c7323...018
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 Hun bruker penger kun på seg selv.. Lage til øyevipper, sminke, klær. En gang spurte jeg henne om hun kunne kjøpe litt brød og pålegg fordi e ikke rakk etter jobb. Hun sa bare: e har kun store lapper e vil ikke at de skal bli veksla til små... Har hun null i inntekt, eller får hun penger fra nav? Om du eier leiligheten så skal hun ikke betale på lånet. Men en liten husleie og noe av mat hadde jeg forventet. Om hun ikke er syk så hadde jeg også forventet at hun forsøkte å skaffe seg en jobb. Om dere ikke har barn hadde jeg sterkt vurdert hele forholdet. Anonymous poster hash: 27167...d64 Det der hadde ikke jeg giddet. Hun virker utrolig umoden. Ville snakket med henne og forklart hvordan verden fungerer og at hun faktisk må bidra om hun vil bo sammen med deg. Anonymous poster hash: 27167...d64
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 Kast ut lørva! Anonymous poster hash: 8b9c7...328
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #10 Skrevet 29. februar 2016 Dump henne før dere får barn sammen. Hun er ikke noe å samle på! Hadde hun elsket deg så hadde hun bidratt like mye og dratt lasset sammen med deg. Det er hva kjærlighet er. Partnerskap og samarbeid! Kutt pengestrømmen, og se hva som skjer! Anonymous poster hash: 5d46f...00c
Kubbelyset Skrevet 29. februar 2016 #11 Skrevet 29. februar 2016 Hun utnytter deg og du er alt for snill
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #12 Skrevet 29. februar 2016 Kast henne ut. Men lurer på hvorfor en gutt velger å skrive på et mammaforum, er det vinterferie kanskje? Anonymous poster hash: aef07...bac
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #13 Skrevet 29. februar 2016 Kast henne ut. Men lurer på hvorfor en gutt velger å skrive på et mammaforum, er det vinterferie kanskje? Anonymous poster hash: aef07...bac Når man er 23 år så er man strengt tatt ikke gutt lenger. Det kan jo også være at de har barn, eller har snakket om å få barn. Og ellers er det jo en grei plass å spørre om slike ting om man ikke har andre å snakke med det om. Har du ikke forstått at dette ikke bare er et "mammaforum", men også et forum for andre som har hatt, har eller vil ha barn, og at menn også faktisk kan ha barn eller kan ønske seg barn? Anonymous poster hash: c7323...018
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #14 Skrevet 29. februar 2016 Hun der hadde jeg dumpet relativt raskt. Hvordan kan du se for deg en fremtid med henne? Anonymous poster hash: 93616...8c3
Fandens Oldemor Skrevet 29. februar 2016 #15 Skrevet 29. februar 2016 Var det du som skrev for litt siden om at hun maste etter å få barn med deg selv om hun ikke tok vare på det hun hadde fra før?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #16 Skrevet 29. februar 2016 Hun elsker deg ikke! Hun er en lykkegjeger som utnytter deg og er slem mot deg. I et forhold må man gi og ta, og elsker man parteren sin ønsker man faktisk å gi. Når man elsker noen finner man glede i å gjøre ting for for kjæresten sin. Jeg har vært gift med mannen min i 16 år og fremdeles er det viktigere for meg at han har det bra enn at jeg har det selv. Det gleder meg å glede han, alt fra å lage hans favorittmiddag til han selv om det ikke er min favoritt til å gi han "fri" til å møte kompiser uten å nevne at jeg også var invitert til noe. Det gir meg glede fordi jeg er verdsatt på samme måte, han gjør hver eneste uke ting for å glede meg, han er generøs på alle måter, også økonomisk. For han er det mye viktigere at mine økonomiske behov er dekket enn at han får dekket sine egne. Er det sånn hos dere? Er forholdet likeverdig? Er det et forhold hvor begge føler seg verdsatt og sett? Gir og tar begge parter, eller er det du som gir og gir mens hun tar og tar? Du må fikse bilen og det som bekymrer deg da er at hun kommer til å bli rasende fordi du da ikke får råd til en dyr gave til henne. Tror du en kvinne som virkelig elsket deg, respekterte deg og ønsket det beste for deg ville behandlet deg slik? Jeg er godt voksen, 41 år, og har sett litt av hvert. Mitt råd til deg er å gjøre det slutt. Forholdet deres kan aldri bli likeverdig, du er snill og hun er slem. Så svart hvitt kan det være... Du har funnet deg en parasitt Anonymous poster hash: 42b8a...0ea
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #17 Skrevet 29. februar 2016 Dette er jo skikkelig tull .... Haha. Finnes ikke så treige menn vel .... Anonymous poster hash: 98673...8e3
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #18 Skrevet 29. februar 2016 Dette er jo skikkelig tull .... Haha. Finnes ikke så treige menn vel .... Anonymous poster hash: 98673...8e3 Det finnes dumsnille menn som lar seg utnytte, akkurat som det finnes dumsnille kvinner som lar seg utnytte. Anonymous poster hash: 42b8a...0ea
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #19 Skrevet 29. februar 2016 Innse det, du er en sugardaddy for en golddigger Anonymous poster hash: f5ea2...1e1
Gjest Antarctica Skrevet 29. februar 2016 #20 Skrevet 29. februar 2016 Kast henne ut, jeg hadde aldri akseptert sånn atferd! Se på programmet om svindlere som går på NRK 2 nå ...
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #21 Skrevet 29. februar 2016 Nei, vet du hva!!! Sånn kan hun bare ikke fortsette!!! Hiv henne ut!!! Anonymous poster hash: f4181...80c
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #22 Skrevet 29. februar 2016 Er hun en lat naver som bare dasser hjemme? Hadde krevd at hun skaffer seg jobb, ellers kan dere ikke bo sammen. Så enkelt som det. Sett foten ned!! Friske unge mennesker bør jobbe eller studere, ikke gå rundt og forvente andre skal forsørge dem. Anonymous poster hash: a9c38...b5f
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #23 Skrevet 29. februar 2016 Høres ut som svigerinna mi😂 Anonymous poster hash: d3d7d...0ac
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #24 Skrevet 29. februar 2016 Dette må da være for galt til å være sant?? Er dette virkelig sant, så bør HI kaste dette fjolset av et kvinnemenneske ut av huset og livet sitt omgående! Anonymous poster hash: 77646...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå