Gå til innhold

Bunad i 60-års lag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske elendig på kleskoder..... Skal i 60-års lag til svigerfar. Han har leid lokale og inviterer ganske mange. Kan/skal jeg og lillesnupp ha på bunad? Eller er det feil?

Anonymous poster hash: f2b8e...434
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener nei på deg. Føler det blir i stiveste laget for en voksen person, med midre det blir høytidelig. Selv bruker jeg bunaden kun på 17.mai, dåp, konformasjon og event bryllup.

Skrevet

Er vanskelig å vite før man kommer dit og ser hva resten har på seg.
Bunad er vågalt, fordi det kan bli for stivt - og det tryggeste er kanskje noe "pent enkelt".

Hør med svigermor?

I vår familie bruker vi/noen bunad på f.eks julaften.

Anonymous poster hash: 7e641...5b1
Skrevet

Tusen takk for svar dere! :) Hmmm..... ja, det var det jeg tenkte - at det kan bli litt mye liksom.... får se om jeg finner noe annet :)

HI

Anonymous poster hash: f2b8e...434
Skrevet

Hvis det er middag/kake uten masse alkohol så synes jeg absolutt dere kan bruke bunad ☺ Det er ingenting i veien for å pynte seg skikkelig.

Går kakefesten over til alkofest utover kvelden så skifter du samtidig som du får barnevakt til ungen.

Det er MIN mening 😛

Skrevet

I familien til venninnen min hadde det vært helt riktig med bunad i 60-årslag. Den familien elsker å gjøre mye ut av festene sine, de pynter seg skikkelig, har flere retters middag, taler og full pakke.

I min familie hadde det vært helt feil. Min familie er så uformell at det er gørrkjedelig. Her hadde mennene kommet i dongeri og skjorte, damene i bukse og topp/bluse og maten hadde vært så enkel som mulig.

Jeg vet ikke hva slags familie du skal på feiring med?

Anonymous poster hash: b7693...1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...