Gå til innhold

Porsgrunn eller Skien - koselig og gode skoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det avgjort og det blir Grenland på oss. Gulp.

Har fått jobb på Brevik, så kan egentlig bo "hvor som helst" i Grenland. Noen som har nabolag og gode skoler (barne- og ungdomsskoler) å anbefale for en familie som ikke er så kjent i området?

Skolekvalitet er viktigst, samt beliggenhet (i nærheten av natur, ikke midt i sentrum).

Anonymous poster hash: 1b890...653
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Brevik heter det....tror jeg hadde prøvd å bosette meg i Brevik, og ikke skien eller Porsgrunn....der er det planer om å sette opp 16 bommer, (??) så ville prøvd å ikke bosette meg inni den ringen der....

Anonymous poster hash: a2699...16c
Skrevet

Takk for info og korrigering! Andre innspill? HI

Skrevet

Jeg ville selvsagt bosatt meg i Skien, fordi jeg selv er født og oppvokst i Skien og bor her nå i et stort flott hus med mann og snart 3 barn. Vi har gangavstand til sentrum, barne og ungdomsskole, og jeg kan gå og sykle til jobb. Mannen min jobber offshore. Vi ga 4,5 millioner for huset vårt og det er mye til å være Grenland. Det er stort og har 3 stuer, 5 soverom, 3 bad og mye plass! :) 

Hvis du skal jobbe i Brevik ville jeg også bosatt meg nærmere Brevik. Kanskje Heistad eller Brattås. Her ser du et hus som ligger til salgs på Brattås pr. dagens dato: http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=65739682

Lykke til :) Det er snålt i Grenland, så du trenger ikke gulpe altså :)

Anonymous poster hash: 8cceb...360
Skrevet

Tusen takk, #4. Høres ut som du har funnet et bosted som er midt i blinken for dere. Så bra! Vi trives også med gangavstand til sentrum, men er nok på jakt etter et litt mindre hus. 
Har sett litt på Borgestad (tror jeg det heter) i Skien, i nærheten av Buer skole. Skal kikke på Heistad og Brattås, takk for tips! 

Det siste du sier skjønner jeg ingenting av - og det er gjerne meningen?! HI

Skrevet

Tusen takk, #4. Høres ut som du har funnet et bosted som er midt i blinken for dere. Så bra! Vi trives også med gangavstand til sentrum, men er nok på jakt etter et litt mindre hus. 

Har sett litt på Borgestad (tror jeg det heter) i Skien, i nærheten av Buer skole. Skal kikke på Heistad og Brattås, takk for tips! 

Borgestad er flott :) Der hadde vi hus før faktisk! 

men med tanke på jobb i Brevik er Brattås og Heistad nærmere :) 

Det er snålt i grenland, betyr at vi kosær vårs i grenland. Alle sier det her, hehe :) Så du ikke trang å gulpe. Du skrev gulp i HI ;-)

Anonymous poster hash: 8cceb...360

Skrevet

Jeg bor på Borgestad, ikke langt fra Buer skole. Anbefaler både skolen og nærmiljø på det sterkeste! Er forøvrig oppvokst på Heistad, og anbefaler også området der. Var ihvertfall en flott plass å vokse opp på. Både Heistad og Borgestad har kort vei til butikker osv, samtidig som det ikke er langt hverken til skog eller strand 😊

Anonymous poster hash: 284ee...1f2

• 2 år senere...
Skrevet

Hei! Hvordan gikk det? Hvor ble det og hva er du fornøyd med og hva er du ikke? 

Vi skal kanskje flytte vi og. Ønsker et godt og inkluderende miljø, uten slåssekultur... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...