Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Datteren min brakk beinet i helgen og har gipset hele beinet. Hun er 4 år. Gipsen skal være på i 6 uker. Vi har henne hjemme noen dager nå, men blir nødt til å sende henne i bhg etter hvert. Er de flinke til å legge til rette i bhg? Aner ikke hvordan jeg skal få henne til å gå på krykker. Hun nekter det. Og er det noe jeg kan gjøre for å legge ting til rette? Ser jeg må gå til innkjøp av vogn igjen i hvert fall. Anonymous poster hash: b3b68...776
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Skrevet 29. februar 2016 Barnehagen til mitt barn tar ikke i mot barn med krykker og gipset ben. Anonymous poster hash: 8f4fb...ae7
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 Har skjedd flere ganger her (jeg har 4 barn og brukt barnehage i mange mange år). Her har de stort sett hatt en rullestol i barnehagen når noen har gipset ben, den låner de vel fra hjelpemiddelsentralen tipper jeg. Barn med gipsede armer og ben må de takle i en barnehage mener jeg. Anonymous poster hash: 62b58...dbf
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 Klarte de det da jeg selv hadde det på åttitallet burde de klare det i dag. Har til gode å oppleve at dagens små venner må være hjemme når uhellet har vært ute. Anonymous poster hash: 8a209...833
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Jada. Min gutt fikk gipset hele beinet da han var 3. Han bare humpet omkring uten krykker (fikk lov av legen)- ble ekspert til å slenge det stive beinet forover. Barnehagen syntes det var helt ok. Anonymous poster hash: 715fd...3c2
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 Hadde ringt og pratet med barnehagen og forklart situasjonen. Det enkleste er nok at du avtaler med dem hvordan dere kan gjøre det mest mulig skånsomt for barnet I bhg til barna våre tar dem imot barn med gips, og når det er turdager blir barnet sendt til en annen avdeling. God bedring til lillingen Forresten, anbefaler deg å kjøpe vogn på finn. Der finner du gode vogner til en veldig rimelig pris Anonymous poster hash: d5c12...0e6
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på hvorfor du ikke har snakket med barnehagen om dette? Anonymous poster hash: eaa90...cf8
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 Min sønn brakk benet rett før han ble 3 år. Barnehagen sørget da for at han fikk en person som kun var på han. Eller skulle gjort det. Damen de fikk tak i var ikke der hver dag som hun egentlig skulle vært, men det gikk tålig greit. Hadde vel egentlig kun et par ting å kritisere barnehagen på i denne tiden. Ene dagen jeg skulle hente fant jeg han sittende i sandkassa med kun en raggsokk over gipsen. Jeg ble vel en smule forbannet og forklart de sammenhengen mellom gips og fuktighet. Gipsen var blitt myk så den måtte byttes. Den andre tingen var at jeg fant ungen sovende i vogna utenfor barnehagen. Siden han hadde vokst ut av vognposen brukte han storebrors jr. pose. Denne hadde de pakket godt rundt han OG over han sånn at han hele tiden pustet inn sin gamle luft. Ikke noe tilsig av ny luft. I tillegg var ungen nedsnødd. De andre ungene var inne mens han sov ute i vogna uten tilsyn. Mulig årsaken til at de skaffet denne ekstra personen var at han brakk benet i barnehagen. Ring barnehagen og hør med dem hvordan dette løses. Anonymous poster hash: a3504...1ed
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på hvorfor du ikke har snakket med barnehagen om dette? Anonymous poster hash: eaa90...cf8 Kanskje HI vil høre om andre sine erfaringer før samtalen blir tatt med barnehagen. Anonymous poster hash: deb44...9b0
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #10 Skrevet 29. februar 2016 Ring hjelpemiddelsentralen og hør om å få låne en rullestol. Ikke kjøp vogn. Anonymous poster hash: 1d25d...37d
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #11 Skrevet 29. februar 2016 Barnehagen til mitt barn tar ikke i mot barn med krykker og gipset ben. Anonymous poster hash: 8f4fb...ae7 Dummeste jeg har hørt. Tar de heller ikke i mot barn med ulike funksjonshemminger? Anonymous poster hash: b7a16...e2e
QueeenBeee Skrevet 29. februar 2016 #12 Skrevet 29. februar 2016 Barnehagen til mitt barn tar ikke i mot barn med krykker og gipset ben. Anonymous poster hash: 8f4fb...ae7 Lurer veldig på hvordan barnehagen løser det? Sender de noen hjem for å passe barnet side de ikke tar i mot? Eller forventer de at foreldrene blir sykemeldt/tar feire til gipsen skal av?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #13 Skrevet 29. februar 2016 Barnehagen til mitt barn tar ikke i mot barn med krykker og gipset ben. Anonymous poster hash: 8f4fb...ae7 Privat bhg da eller? For de kommunale har iallfall ikke lov til å nekte barn med gips å komme i bhg. Noe så tullete! Hva begrunnes dette med?! Anonymous poster hash: e200a...64a
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #14 Skrevet 29. februar 2016 Barnet mitt brakk beinet ved 1,5 års alder. Var i bhg som vanlig etter et par dager hjemme. Gikk helt fint. De kjørte ham i vogn på turdagene og ellers var han ute/inne sammen med de andre som vanlig. Hvorfor må du ha vogn til barnet ditt når det er såpass stort? Anonymous poster hash: e200a...64a
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #15 Skrevet 29. februar 2016 Hva sa legen, Hi? Jeg forstår at dere har fått beskjed om at hun bør gå med krykker, men var det greit for henne å tråkke på beinet med gips? Hvis det ikke er greit for henne å tråkke på beinet, da må hun jo enten lære å bruke krykkene, eller hun må ha en person som passer henne hele tiden i barnehagen. Uansett, anbefaler deg å ta kontakt med kommunefysioterapeuten i morgen. De bør ha en barnefysioterapeut som kan lære jenta di til å gå med krykkene og også til å lære opp barnehagepersonellet hvis det er spesielle ting de må ta hensyn til nå mens hun går i gips og etter at gipsen er tatt av. Anonymous poster hash: 9d26b...d15
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #16 Skrevet 29. februar 2016 Får man ikke omsorgslønn og blir hjemme med barnet !? Anonymous poster hash: 293a4...be8
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #17 Skrevet 29. februar 2016 Får man ikke omsorgslønn og blir hjemme med barnet !? Anonymous poster hash: 293a4...be8 Bare om barnet er for sykt til å gå i barnehage... Men de fleste barn med gips på arm eller ben er jo friske nok i massevis til å være i barnehage når smertene har gitt seg. Anonymous poster hash: 62b58...dbf
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #18 Skrevet 29. februar 2016 Får man ikke omsorgslønn og blir hjemme med barnet !? Anonymous poster hash: 293a4...be8 Hvorfor det? Barnet har gått av sosial omgang med andre. Et så stort barn kan man ha mye bordaktiviteter med osv. Anonymous poster hash: 1d25d...37d
Gjest Antarctica Skrevet 29. februar 2016 #19 Skrevet 29. februar 2016 (endret) Barnehagen vår (privat bhg) har hatt unger med gips både her og der. Med litt tilrettelegging går det bra. Hvis hun hadde et handikap, ville de også måtte tilrettelegge. Endret 29. februar 2016 av Pashla
MarianeA Skrevet 2. mars 2016 #20 Skrevet 2. mars 2016 Noen jeg kjenner måtte være hjemme i 6 uker med toåringen med brukket ben. Det var bedre at mor eller far tok seg av han hjemme enn å ha en ekstra person i barnehagen. Foreldrene var enige i at dette var en grei løsning.
Øyne som ser!! Skrevet 2. mars 2016 #21 Skrevet 2. mars 2016 Sønnen min på 4 år brakk foten i Syden sommer, de sa at så lenge han ikke kom seg rundt selv så kunne han ikke være i barnehagen. Vi fikk låne rullestol til han som han rullet rundt i. Ingen problem og han var tilbake i barnehagen etter 3 ukers ferie som planlagt.
Øyne som ser!! Skrevet 2. mars 2016 #22 Skrevet 2. mars 2016 Datteren min brakk beinet i helgen og har gipset hele beinet. Hun er 4 år. Gipsen skal være på i 6 uker. Vi har henne hjemme noen dager nå, men blir nødt til å sende henne i bhg etter hvert. Er de flinke til å legge til rette i bhg? Aner ikke hvordan jeg skal få henne til å gå på krykker. Hun nekter det. Og er det noe jeg kan gjøre for å legge ting til rette? Ser jeg må gå til innkjøp av vogn igjen i hvert fall. Anonymous poster hash: b3b68...776 Låne rullestol på hjelpemiddelsentralen. Uansett så er hun for liten til å gå på krykker, det kan du bare glemme.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #23 Skrevet 2. mars 2016 Så lenge barnet ikke har smerter og det ikke er den midlertidige gipsen, så ser jeg ikke problemet. Vi lånte en rullestol på hjelpemiddelsentralen til vår da hun brakk beinet. Da kunne hun være litt ute (og hadde min sokk og min sko på det gipsede beinet+ en plastpose. Anonymous poster hash: de55e...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå