Gå til innhold

Hvordan klarer dere bakvendt bilstol til 4 år? Lite plass allerede.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 2,5 år har en bakovervendt Maxicosy og jeg føler ungen sitter knødd oppi med beina, selv om den i utgangspunktet skal kunne gå til xx kilo og hun er en liten og kort jente. Jeg skjønner ikke hvilke bilstoler som passer å ha en 4 åring bakoverlent, som er anbefalt.

 

Hva gjør dere?

 

Anonymous poster hash: 3ef6d...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Observer jeta di neste gang hun leker. Jeg kan nesten garantere at hun en del av tiden sitter svært så sammenkrøpet ;) Det gjør ikke noe at det er litt trangt, barn er myke og fleksible og vant til å bøye beina (mange sitter for eksempel på huk nå de leker), og kjører man langt får man heller legge inn pauser. Normalt kjører man ikke mer enn alt i fra noen minutter og opp til en halvtime på en vanlig kjøretur, og det er helt uproblematisk. Du må rett og slett bare snu tankemønsteret ditt og for all del ikke kommentere at det er trangt så jenta di hører det, da vil hun klage på det fordi du klager på det.



Anonymous poster hash: 7372c...b3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer hun over.

Gjør ikke noe at de sitter trangt. Hun har vel ikke klaget?

 

Vi hadde besafe til eldste, satt i det til 3,5 år (da solgte vi bilen).

Nå har vi kjøpt det nye til recaro. Det kan man snu helt rundt slik at det er lettere for både voksen og barn og komme seg på plass i setet. Der kan vi også dra isofixen lengere ut så kanskje det blir bedre plass.

 

Anonymous poster hash: c827e...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Har tenkt det samme, har også en 2,5 årig jente jeg synes begynner å få det trangt i sin cybex cirona som liksom skal funke til man er 4!!

 

Anonymous poster hash: 74ffb...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bakovervendt til nesten 5 år, gjennomsnittlig stor jente. Gjør ikke noe å sitte med bøyde bein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår, som er forholdsvis langbeint begynte å klage ved lengre bilturer da hun var ca 3,5. MEN det spørs jo selvsagt på bilsetet da. Vi kjøpte ett som passet lengden og ikke vekta, for vi har et lett barn.



Anonymous poster hash: d6592...3b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min jente satt bakovervendt i besafe izi kid til hun var fire. Ikke noe problem, hun kunne fint sittet bakovervendt lenger, men vi valgt å snu henne da siden hun blir fryktelig bilsyk.

 

Anonymous poster hash: a7117...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem med bøyde knær. Hadde eldstemann (normalt stor) bakover til han var seks, og yngstemann (veldig stor for alderen) bakover til han var 4,5 år. 



Anonymous poster hash: 783c6...b3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke noe problem med bøyde knær. Hadde eldstemann (normalt stor) bakover til han var seks, og yngstemann (veldig stor for alderen) bakover til han var 4,5 år. 

 

Anonymous poster hash: 783c6...b3d

 

 

Jeg kan også legge til at det er bedre med bøyde knær enn med brukket nakke. 

 

Anonymous poster hash: 783c6...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente brukte Cybex Sirona til hun var 4 år og et par mnd.  Hun var ikke en stor 4 åring, ca 1 meter høy og 15 kgs når vi byttet til fremovervendt sete.



Anonymous poster hash: bab0b...f1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snudde vi begge barna da de var rundt 1 år gamle. De trivdes ikke med å sitte bakovervent, det ble liten plass og de var veldig urolige. Nå kjørte vi mye bil med begge barna når de var små, bor på bygda med store strekninger mellom steder. Det har gått helt fint, nå er de 9 og 7 år og begge sitter nå kun i bilens sete.

 

Anonymous poster hash: d736a...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snudde vi begge barna da de var rundt 1 år gamle. De trivdes ikke med å sitte bakovervent, det ble liten plass og de var veldig urolige. Nå kjørte vi mye bil med begge barna når de var små, bor på bygda med store strekninger mellom steder. Det har gått helt fint, nå er de 9 og 7 år og begge sitter nå kun i bilens sete.

 

Anonymous poster hash: d736a...821

 

Selvsagt går det helt fint så lenge man ikke er i en bilulykke. Dere kunne nok lat barna sitte, krype, gå og leke løse i baksetet også, og det ville gått helt fint. Helt til den dagen man ev. kommer i en ulykke, og man kan aldri(!) forutse når det ev. måtte skje. Hele poenget er at som voksen har man et ansvar, bl.a. for å sikre barna sine så godt man evner og kan. Og det er nettopp slike type foreldre som deg som gjør at jeg ønsker meg en lovendring om sikring av barn i bil (dvs. nå sitter jo minst et av barna dine ulovlig sikret, men det vet du sikkert), for du er et klassisk eksempel på at en del foreldre ikke selv er i stand til å ta de beste avgjørelsene for barna sine.

 

Anonymous poster hash: 7372c...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg! Har tenkt det samme, har også en 2,5 årig jente jeg synes begynner å få det trangt i sin cybex cirona som liksom skal funke til man er 4!!

 

Anonymous poster hash: 74ffb...b67

Vi hadde også cybex sirona til vår jente og det ble for lite rett før hun fylte 3 år..Da stakk hodet over kanten på setet...

 

Anonymous poster hash: 9cd5f...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 2,5 som er lang for alderen, ca som en 3,5 åring. Tenkte også på dette med bøyde ben, til jeg innså at alle vi voksne også sitter med bøyde ben i bilen... Planlegger å ha ham bakovervendt i minst ett år til.

Har forøvrig blitt påkjørt av en bil som ikke fulgte med og dermed hadde full fart inn i oss, og da var jeg veldig takknemlig for at vi hadde valgt en bil med best sikkerhetsutstyr og en bakovervendt bilstol som kom best ut i tester -selv om det i butikken var veldig fristende å ta den som kostet en god del mindre...

Bilsikkerhet er ikke noe å kimse av. Jobbet på akuttavdeling på sykehus før og har sett så alt for mange tragiske skjebner pga dårlig sikring i bil.

 

Anonymous poster hash: 40f77...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å snu vår når hun blir 3 år ca. Synes det er tull og tøys med store barn på 4-5 år som sitter bakovervendt. De er ikke babyer.



Anonymous poster hash: e8fcc...2af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

Her snudde vi begge barna da de var rundt 1 år gamle. De trivdes ikke med å sitte bakovervent, det ble liten plass og de var veldig urolige. Nå kjørte vi mye bil med begge barna når de var små, bor på bygda med store strekninger mellom steder. Det har gått helt fint, nå er de 9 og 7 år og begge sitter nå kun i bilens sete.

 

Anonymous poster hash: d736a...821

Her lå babyen i dørken på vei hjem fra sykehuset. Det gikk superfint så vi fant ut det er helt bortkastet med bilstol. Det gikk jo fint den ene gangen. Pengene vi sparer bruker vi på noe fornuftig, som røyk og snus. IQ er fin bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi kommer til å snu vår når hun blir 3 år ca. Synes det er tull og tøys med store barn på 4-5 år som sitter bakovervendt. De er ikke babyer.

 

Anonymous poster hash: e8fcc...2af

 

Det er jo ikke derfor de burde sitte bakovervendt da

 

Anonymous poster hash: edd61...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har besafe izi plus og Britax hiway 2 til vår fireåring. Hun er lang og tung, veier rett over 20 kg.

 

Anonymous poster hash: 2acc6...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi kommer til å snu vår når hun blir 3 år ca. Synes det er tull og tøys med store barn på 4-5 år som sitter bakovervendt. De er ikke babyer.

 

Anonymous poster hash: e8fcc...2af

Håper dette kun er troll, men hvis ikke; Tosk!

 

 

Anonymous poster hash: 77579...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt enig med deg! Har tenkt det samme, har også en 2,5 årig jente jeg synes begynner å få det trangt i sin cybex cirona som liksom skal funke til man er 4!!

 

Anonymous poster hash: 74ffb...b67

Vi hadde også cybex sirona til vår jente og det ble for lite rett før hun fylte 3 år..Da stakk hodet over kanten på setet...

Setet er ikke for lite når hodet kommer over kanten,men når ørene når kanten. Min lange treåring (er passert 105 cm) sitter bakovervendt i en maxi cosi mobi. Det kommer han nok til å fortsette med til han har passert 4 år,minst.

Anonymous poster hash: 9cd5f...73b

 

 

Anonymous poster hash: 77579...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på 5,5 år og 120 cm sitter fint bakovervendt, hun bare krøllet bena litt. Unger har ikke noe problem med å sitte sånn. Derimot km de brekke ryggen ved p sitte forovervendt i en kollisjon. Et enkelt valg.

 

Anonymous poster hash: c5f0e...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi kommer til å snu vår når hun blir 3 år ca. Synes det er tull og tøys med store barn på 4-5 år som sitter bakovervendt. De er ikke babyer.

 

Anonymous poster hash: e8fcc...2af

Hjelpe meg. Har du lest om trafikksikkerhet og sjansene for å overleve etter om barnet sitter forover eller bakovervendt?

 

Anonymous poster hash: c5f0e...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snudde vi begge barna da de var rundt 1 år gamle. De trivdes ikke med å sitte bakovervent, det ble liten plass og de var veldig urolige. Nå kjørte vi mye bil med begge barna når de var små, bor på bygda med store strekninger mellom steder. Det har gått helt fint, nå er de 9 og 7 år og begge sitter nå kun i bilens sete.

 

Anonymous poster hash: d736a...821

Hvordan hadde det gått hvis dere havnet i en kollisjon tror du? Hvordan kan du gamble med livet til ungene dine?

 

Anonymous poster hash: c5f0e...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot

Vi valgte enkelt: Bøyde ben i korte perioder når man satt i bil, fremfor brukne nakker dersom uhellet skulle skjedd. Klarer bare ikke å fatte at noen tør å gamble med barna sine ved å snu dem framover i bil altfor tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...