Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Har litt ekstra etter svangerskap og for mye god mat/godis. Kosthold utover dagen klarer jeg fint, men frokost sliter jeg veldig med. Har ledd problemer så har ganske magert med energi om morgenen så ønsker noe sånn passe lettvint siden jeg er veldig lei av knekkebrød. Kan ikke inneholde gluten, laktose eller egg. Noen gode tips? Anonymous poster hash: a2c97...c64
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Skrevet 29. februar 2016 salat fruktsalat smoothie Anonymous poster hash: 78475...c37
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 Jeg lager meg av og til hirsegrøt og har oppi litt bær (frosne) helt på slutten av koketiden, og rører i litt mandelsmør til slutt. Ellers har du kjøleskapsgrøt (tror jeg mange kaller det). Mange lager den til på kvelden. Chiafrø legges i vann eller kokosmelk (eller annen type du tåler) minimum 15 minutter, gjerne over natten. Ha oppi f.eks. bær, mandler/nøtter, mandelsmør. Anonymous poster hash: 612a0...a24
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 Havregrøt. Havre er godt for kolesterolet og leddene. Det er naturlig glutenfritt. Du kan bruke laktosefri melk, eller vann. Koke, eller lage kjøleskapsgrøt. Kan smakstilsette med mye forskjellig. Bare å google. Du kan også lage din egen musli. Finnes sikkert en del oppskrifter på kalorireduserte varianter. Det kan spises med et eller annet syrnet melkeprodukt, eller kesam. (Husker ikke helt hva som var uten laktose). Kanskje frokost-muslibar kan være kjekt for travle morgener. Hva med smoothie, en skikkelig vitaminbombe til frokost? Sunt og godt. Anonymous poster hash: 15cf0...69d
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Jeg deikker smoothie fast hver morgen. Enkelt å lage (med en sånn smoothieflaske som settes oppned på blenderen). Har faste ingredienser sånn at det er lettvint; en banan, håndfull havre, håndfull frosne bringebær, fyll på med kulturmelk. Chiafrø og knuste linfrø noen ganger, om jeg gidder. Er mett leenge utover arbeidsdagen. Anonymous poster hash: c10e1...415
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 Havregrøt. Havre er godt for kolesterolet og leddene. Det er naturlig glutenfritt. Du kan bruke laktosefri melk, eller vann. Koke, eller lage kjøleskapsgrøt. Kan smakstilsette med mye forskjellig. Bare å google. Du kan også lage din egen musli. Finnes sikkert en del oppskrifter på kalorireduserte varianter. Det kan spises med et eller annet syrnet melkeprodukt, eller kesam. (Husker ikke helt hva som var uten laktose). Kanskje frokost-muslibar kan være kjekt for travle morgener. Hva med smoothie, en skikkelig vitaminbombe til frokost? Sunt og godt. Anonymous poster hash: 15cf0...69d Vanlige havregryn er da ikke glutenfrie Anonymous poster hash: 78475...c37
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 Havregrøt. Havre er godt for kolesterolet og leddene. Det er naturlig glutenfritt. Du kan bruke laktosefri melk, eller vann. Koke, eller lage kjøleskapsgrøt. Kan smakstilsette med mye forskjellig. Bare å google. Du kan også lage din egen musli. Finnes sikkert en del oppskrifter på kalorireduserte varianter. Det kan spises med et eller annet syrnet melkeprodukt, eller kesam. (Husker ikke helt hva som var uten laktose). Kanskje frokost-muslibar kan være kjekt for travle morgener. Hva med smoothie, en skikkelig vitaminbombe til frokost? Sunt og godt. Anonymous poster hash: 15cf0...69d Vanlige havregryn er da ikke glutenfrie Anonymous poster hash: 78475...c37 Alle havregryn er glutenfrie, men kan bli forurenset av gluten i produksjonen. Anonymous poster hash: fa73f...de6
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 Havregrøt. Havre er godt for kolesterolet og leddene. Det er naturlig glutenfritt. Du kan bruke laktosefri melk, eller vann. Koke, eller lage kjøleskapsgrøt. Kan smakstilsette med mye forskjellig. Bare å google. Du kan også lage din egen musli. Finnes sikkert en del oppskrifter på kalorireduserte varianter. Det kan spises med et eller annet syrnet melkeprodukt, eller kesam. (Husker ikke helt hva som var uten laktose). Kanskje frokost-muslibar kan være kjekt for travle morgener. Hva med smoothie, en skikkelig vitaminbombe til frokost? Sunt og godt. Anonymous poster hash: 15cf0...69d Vanlige havregryn er da ikke glutenfrie Anonymous poster hash: 78475...c37 Alle havregryn er glutenfrie, men kan bli forurenset av gluten i produksjonen. Anonymous poster hash: fa73f...de6 Så det er pga produksjonen at de selger glutenfrie havregryn da altså? Da lærte jeg noe nytt ante ikke at havre var glutenfritt Anonymous poster hash: 78475...c37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå