Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Kom bare til å tenke på det! Er jo ofte strik i skole og barnehage annethvert år. Sist streik var vel høsten 2014, da den startet så sent som i juli. Hvordan ligger det an nå, noen som vet? Blir pedagogenes lønnsoppgjør påvirket av økonomien ellers? Anonymous poster hash: 6319d...d3b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Er det noen som bør streike, er det lærerne. Semrere arbeidsbetingelser skal du lete lenge etter. Uhorvelige mengder nedsnakking og dritt må de tåle også. For the record: jeg er ikke lærer. Anonymous poster hash: a395c...530
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Nå streiket lærerne for arbeidstid, ikke lønn sist. Til informasjon. Anonymous poster hash: e0a22...743
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Det er vel hovedoppgjør for lærerene i år så jeg regner med at det blir en del streitinger, ja. De gjør en viktig jobb, men så spessielle er de ikke. Anonymous poster hash: f5f8c...424
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Nå streiket lærerne for arbeidstid, ikke lønn sist. Til informasjon. Anonymous poster hash: e0a22...743 Det vet jeg, var bare en ting jeg også lurte på😉. Blir lønningene til kommunalt ansatte også påvirket i disse økonomiske tider? Isåfall er dette temmelig urettferdig. Lønningene i feks oljevirksomheten har vært kunstig høye, det har de ikke vært i kommunal sektor. Unner virkelig lærere både lønn og en arbeidstid de kan leve med, og føler seg respektert med!! Har bare, av ulike grunner, ikke fulgt helt med i media i det siste. Har ikke fått med meg noe fra denne fronten, men er kanskje litt tidlig enda? Anonymous poster hash: 6319d...d3b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Nå streiket lærerne for arbeidstid, ikke lønn sist. Til informasjon. Anonymous poster hash: e0a22...743 Det vet jeg, var bare en ting jeg også lurte på. Blir lønningene til kommunalt ansatte også påvirket i disse økonomiske tider? Isåfall er dette temmelig urettferdig. Lønningene i feks oljevirksomheten har vært kunstig høye, det har de ikke vært i kommunal sektor. Unner virkelig lærere både lønn og en arbeidstid de kan leve med, og føler seg respektert med!! Har bare, av ulike grunner, ikke fulgt helt med i media i det siste. Har ikke fått med meg noe fra denne fronten, men er kanskje litt tidlig enda?Anonymous poster hash: 6319d...d3b Strengt tatt er alle lønninger i Norge kunstig høye, men noen mer enn andre. Offentlig ansatte har gjevne over helt ok lønninger og mange andre goder som de fleste i privat sektor ikke har. Anonymous poster hash: f5f8c...424
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 Det er vel hovedoppgjør for lærerene i år så jeg regner med at det blir en del streitinger, ja. De gjør en viktig jobb, men så spessielle er de ikke. Anonymous poster hash: f5f8c...424 Nei, noen av dem feilet tydeligvis på å lære deg rettskriving, ihvertfall. Anonymous poster hash: a395c...530
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 Nå streiket lærerne for arbeidstid, ikke lønn sist. Til informasjon. Anonymous poster hash: e0a22...743 Det vet jeg, var bare en ting jeg også lurte på. Blir lønningene til kommunalt ansatte også påvirket i disse økonomiske tider? Isåfall er dette temmelig urettferdig. Lønningene i feks oljevirksomheten har vært kunstig høye, det har de ikke vært i kommunal sektor.Unner virkelig lærere både lønn og en arbeidstid de kan leve med, og føler seg respektert med!! Har bare, av ulike grunner, ikke fulgt helt med i media i det siste. Har ikke fått med meg noe fra denne fronten, men er kanskje litt tidlig enda?Anonymous poster hash: 6319d...d3b Strengt tatt er alle lønninger i Norge kunstig høye, men noen mer enn andre. Offentlig ansatte har gjevne over helt ok lønninger og mange andre goder som de fleste i privat sektor ikke har. Anonymous poster hash: f5f8c...424 Nuvel, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Ansatte i privat sektor har definitivt mange goder som offentlige ansatte ikke har, så jeg tenker det går ganske opp i opp, jeg n Anonymous poster hash: a395c...530
Fandens Oldemor Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 Det er vel hovedoppgjør for lærerene i år så jeg regner med at det blir en del streitinger, ja. De gjør en viktig jobb, men så spessielle er de ikke. Anonymous poster hash: f5f8c...424 Nei, noen av dem feilet tydeligvis på å lære deg rettskriving, ihvertfall. Anonymous poster hash: a395c...530 *i hvert fall Litt greit om dere som alltid må kommentere rettskriving slutter med å ha skrivefeil i sutringen deres. Det slår aldri feil.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #10 Skrevet 29. februar 2016 Jeg håper inderlig ikke det! Jeg er selv lærer og vrir meg litt av pinlighet når vi gang på gang - på gang(!) tas ut i streik. Sist gang var første gang jeg faktisk følte at streiken var viktig og på sin plass, men streik mister hele effekten sin så misbrukt som den er blitt de siste 10 årene. Uansett håper jeg at barnehagelærerne kommer mer i fokus denne gangen, de har vært tapere så mange år nå. Anonymous poster hash: ad2ea...c92
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #11 Skrevet 29. februar 2016 Det er vel hovedoppgjør for lærerene i år så jeg regner med at det blir en del streitinger, ja. De gjør en viktig jobb, men så spessielle er de ikke. Anonymous poster hash: f5f8c...424 Nei, noen av dem feilet tydeligvis på å lære deg rettskriving, ihvertfall. Anonymous poster hash: a395c...530 *i hvert fall Litt greit om dere som alltid må kommentere rettskriving slutter med å ha skrivefeil i sutringen deres. Det slår aldri feil. Du glemte å kommentere at siste komma også er overflødig, så det er faktisk snakk om to feil. Anonymous poster hash: ad2ea...c92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå