Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Hvis en søker tre skoler på Vgs feks og man får ja på alle tre, kan en da velge å feks ta 3. Valget istedenfor 1., eller må man ta 1. Valget. Kan en endre rekkefølgen på skolene etter søknadsfristen som er i morgen? Anonymous poster hash: b6eba...af9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Du får uansett ikke mer enn ett tilbud. Og ja, jeg mener temmelig bestemt at du kan endre rekkefølgen på ønskene dine etter søknadsfristen, men ikke helt fram til opptak. Anonymous poster hash: 29e27...0e3
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Du får uansett ikke mer enn ett tilbud. Og ja, jeg mener temmelig bestemt at du kan endre rekkefølgen på ønskene dine etter søknadsfristen, men ikke helt fram til opptak. Anonymous poster hash: 29e27...0e3 Takk for svar. Og kan man ta tysk og sjekke vanskelighetsgraden og så bestemme seg for å ta spansk etterpå eller må man fortsette med tysk hvis man har vært der en Tysktime? Anonymous poster hash: b6eba...af9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Så vidt jeg vet får du ikke ja på alle tre, du får bare et tilbud og det er det øverste du har gode nok karakterer til. Så får du tilbud om plass på førstevalget har toget gått for andre og tredjevalget ditt. Anonymous poster hash: 2dff5...7ce
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Du får uansett ikke mer enn ett tilbud. Og ja, jeg mener temmelig bestemt at du kan endre rekkefølgen på ønskene dine etter søknadsfristen, men ikke helt fram til opptak. Anonymous poster hash: 29e27...0e3 Takk for svar. Og kan man ta tysk og sjekke vanskelighetsgraden og så bestemme seg for å ta spansk etterpå eller må man fortsette med tysk hvis man har vært der en Tysktime? Anonymous poster hash: b6eba...af9 Det kommer an på hvor stort press det er på de ulike gruppene, vil jeg tro. Men hvis du søker på tysk som B-språk så vil jo nivået naturlig nok være litt tøffere enn for et C-språk. Anonymous poster hash: 29e27...0e3
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Du får uansett ikke mer enn ett tilbud. Og ja, jeg mener temmelig bestemt at du kan endre rekkefølgen på ønskene dine etter søknadsfristen, men ikke helt fram til opptak. Anonymous poster hash: 29e27...0e3 Takk for svar. Og kan man ta tysk og sjekke vanskelighetsgraden og så bestemme seg for å ta spansk etterpå eller må man fortsette med tysk hvis man har vært der en Tysktime? Anonymous poster hash: b6eba...af9 Kan du noe tysk eller spansk fra før, da? Jeg underviser i begge disse fagene. Hvis ditt morsmål er norsk vil du måtte belage deg på å måtte jobbe MYE hardere i spansktimene enn hvis du tar tysk... Anonymous poster hash: 9d364...106
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Du får uansett ikke mer enn ett tilbud. Og ja, jeg mener temmelig bestemt at du kan endre rekkefølgen på ønskene dine etter søknadsfristen, men ikke helt fram til opptak. Anonymous poster hash: 29e27...0e3 Takk for svar. Og kan man ta tysk og sjekke vanskelighetsgraden og så bestemme seg for å ta spansk etterpå eller må man fortsette med tysk hvis man har vært der en Tysktime? Anonymous poster hash: b6eba...af9 Kan du noe tysk eller spansk fra før, da?Jeg underviser i begge disse fagene. Hvis ditt morsmål er norsk vil du måtte belage deg på å måtte jobbe MYE hardere i spansktimene enn hvis du tar tysk... Anonymous poster hash: 9d364...106 Jeg har hatt tysk på ungdomsskolen, men føler jeg kan ganske lite, derfor er jeg usikker på om det kanskje kunne vært lurere å starte på nytt med et annet språk. Anonymous poster hash: b6eba...af9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 Du får uansett ikke mer enn ett tilbud. Og ja, jeg mener temmelig bestemt at du kan endre rekkefølgen på ønskene dine etter søknadsfristen, men ikke helt fram til opptak. Anonymous poster hash: 29e27...0e3 Takk for svar. Og kan man ta tysk og sjekke vanskelighetsgraden og så bestemme seg for å ta spansk etterpå eller må man fortsette med tysk hvis man har vært der en Tysktime? Anonymous poster hash: b6eba...af9 Kan du noe tysk eller spansk fra før, da?Jeg underviser i begge disse fagene. Hvis ditt morsmål er norsk vil du måtte belage deg på å måtte jobbe MYE hardere i spansktimene enn hvis du tar tysk... Anonymous poster hash: 9d364...106 Jeg har hatt tysk på ungdomsskolen, men føler jeg kan ganske lite, derfor er jeg usikker på om det kanskje kunne vært lurere å starte på nytt med et annet språk. Anonymous poster hash: b6eba...af9 Spansk er ikke noen problemløsning. Du må jobbe mye hardere. Det er mye mindre intuitivt (på tysk kan du gjette deg til mer) og grammatikken er like ille. Ikke kasuser, men verbbøyning. Anonymous poster hash: 9d364...106
Surogvanskelig Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 Du får uansett ikke mer enn ett tilbud. Og ja, jeg mener temmelig bestemt at du kan endre rekkefølgen på ønskene dine etter søknadsfristen, men ikke helt fram til opptak. Anonymous poster hash: 29e27...0e3 Takk for svar. Og kan man ta tysk og sjekke vanskelighetsgraden og så bestemme seg for å ta spansk etterpå eller må man fortsette med tysk hvis man har vært der en Tysktime? Anonymous poster hash: b6eba...af9 Kan du noe tysk eller spansk fra før, da?Jeg underviser i begge disse fagene. Hvis ditt morsmål er norsk vil du måtte belage deg på å måtte jobbe MYE hardere i spansktimene enn hvis du tar tysk... Anonymous poster hash: 9d364...106 Jeg har hatt tysk på ungdomsskolen, men føler jeg kan ganske lite, derfor er jeg usikker på om det kanskje kunne vært lurere å starte på nytt med et annet språk. Anonymous poster hash: b6eba...af9 Du kan sikkert ta tysk sammen med de som ikke har hatt det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå