Gå til innhold

Når hull i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det greit at datteren får hull i ørene?

Hun er bare 3 og vet ikke hva det er en gang men jeg syns det er fint. Vet det er jålete av meg men nysgjerrig på å høre når andre har gjort det på sine. Kanskje skolealder?

Anonymous poster hash: 31836...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligest skolealder og gjerne godt oppi skolealder

Anonymous poster hash: a60fd...d48

Skrevet

Vet mange her inne mener ungene nesten bør være konfirmert innen de får hull i ørene, men jentene mine har fått da de var 4 år. Ikke fordi jeg er forfengelig på deres vegne, men fordi de da har mast rundt et halvt år, faren og jeg har vært enige samt at vi har snakket mye med dem ang at det gjør vondt å ta hullene, at det må renses, ikke tas på etc..

Har gått knirkefritt med begge to. Null verk, null problemer i ettertid. De er nå 5 og 16 år..

Anonymous poster hash: b126a...799

Skrevet

Når de selv vet hva det går ut på og ber om det.

Min jente blir 8 snart og vil ikke ha hull. Hun elsker å pynte seg, men hull i ørene er noe hun nå aldri kan tenke seg.

Så bra jeg aldri har falt for fristelsen å gjøre henne den tjenesten som baby, fordi jeg synes det er sååå søtt.....noe det forresten ikke er på små barn.

Så vent, ikke alle jenter vil ha piercing i ørene.

Skrevet

Jeg kommer til å gjøre som mamma gjorde med meg og som min mormor gjorde med mamma. Vente til skolestart og spørre barnet om det har lyst på. Om barnet sier det har lyst på hull selv, før skolestart, må barnet pent vente til skolestart fordi om.

Skrevet

Mine jenter fikk tidlig hull i ørene, i 2-3års alderen. Hvis jeg skulle ta valget i dag, hadde de ventet til de begynte på skolen.

Skrevet

Vet mange her inne mener ungene nesten bør være konfirmert innen de får hull i ørene, men jentene mine har fått da de var 4 år. Ikke fordi jeg er forfengelig på deres vegne, men fordi de da har mast rundt et halvt år, faren og jeg har vært enige samt at vi har snakket mye med dem ang at det gjør vondt å ta hullene, at det må renses, ikke tas på etc..

Har gått knirkefritt med begge to. Null verk, null problemer i ettertid. De er nå 5 og 16 år..

Men må bare legge til at hvis jenta ikke engang har snakket om hull i ørene så ser jeg ikke poenget. Jeg har selv hull i ørene og jentene har nok tatt etter meg. Vi har latt dem ønske seg det en stund, snakket med dem og forberedt dem, og når de da fortsatt har mast etter et halvt år har vi sagt det er greit. Men her er det jentene som selv har ønsket seg det, ikke vi som ønsker det på deres vegne..

Skrevet

Hull i ørene er stygt, det kan gi infeksjoner, unger kan hekte seg fast i "pynten", nervebaner kan skades og det er lett å ende med nikkelalergi.

Hull i ørene får vente til de kan ta avgjørelsen selv, betale selv og ta ansvaret for å gjøre det mot mors vilje.

Anonymous poster hash: ae04d...5d2

Skrevet

Klisterøredobber er the good shit for små unger som vil ha hull i ørene :)

Skrevet

Takk for svar! Er enig I at de burde ønske det selv og kanskje være I skolealder.

Bare litt artig med jente nå siden hun har 4 brødre:)

Anonymous poster hash: 31836...c9c

Skrevet

Takk for svar! Er enig I at de burde ønske det selv og kanskje være I skolealder.

Bare litt artig med jente nå siden hun har 4 brødre:)Anonymous poster hash: 31836...c9c

Hun er jo like mye jente uten hull i ørene

Skrevet

Mine har ørepynt, men de har ikke hull, ikke noe problem det :) Finnes masse fin pynt idag som ikke krever piercing. 

Jeg tenker at en generell minstegrense bør være når barna selv ber om det. For vår del får barna tidligst ved skolealder, men jeg ser helst at de venter til øret er ferdig utviklet. 

Anonymous poster hash: 7a49a...b8b
Skrevet

Vent til skolestart og spør henne selv da😊

Skrevet

Mine jenter maste om det fra de var 3-4 år, så jeg sa de skulle få når de begynte på skolen.

De aksepterte det, selv om det fremdeles var noe mas innimellom. De fikk sommeren før skolestart. Gikk veldig greit med ene jenta, andre jenta fikk skikkelig verk.

Anonymous poster hash: bfe18...4eb
Skrevet

Når de er store nok til å selv ta ansvar for hygiene rundt dette, og når de forstår både fordelene og ulempene med hull i ørene.

Anonymous poster hash: 48cc2...93b

Skrevet

Tror mine jenter var 5-6 når de fikk. Da hadde de mast om det lenge.

Skrevet

Jeg har en som nå går i 1. klasse. Hun har bursdag rett etter sommerferien. Spurte henne hva hun synes om det, og om det var noe hun ønsket seg til skolestart. Svaret var klart nei. Bestevenninnen hennes fikk det ca et halvt år før jeg spurte, og hadde satt en støkk i min datter med fortellinger om hvor vondt det var. Suverent tenker jeg :)

Fikk selv store problemer med hullet jeg tok i nesen, og det er fint at hun venter så lenger som mulig.

Anonymous poster hash: 1cf9d...c51

Skrevet

Min måtte vente til hun var minst 10 år, jeg syns det også er for tidlig, men far og stemor var veldig opptatt av dette..Så jeg satte foten ned og sa minst 10 år. Hun er nettopp blitt 10 år og jeg spurte henne om hun hadde tenkt på det og ønsket det, men hun ville vente! :D Jeg er så glad for at jeg holdt igjen! Nå føler jeg at når hun vil ha hull i ørene, blir det er ordentlig valg fra hennes side, hun får bestemme selv om hun vil ha hull i kroppen og hun blir stor nok til å forstå konsekvenser :)

Og dette kommer fra en mor med piercinger både her og der ;)

Anonymous poster hash: 69be4...075

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Tidligst skolealder og da kun hvis de selv ber om det. Jeg kommer IKKE til å plante ideen i hodene deres ved å spørre om de har lyst.

Skrevet

Datteren min skal få det hvis hun har lyst på det, dog tidligst når hun er 7 år.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva jeg kommer til å gjøre når jeg får en datter, men der jeg kommer fra er det vanligt at jentebabyer får hull i ørene noen timer etter dem er født. Men jeg er glad får at jeg fikk mine så tidligt at jeg ikke husker det en gang. Fikk mine når jeg var 3 mnd og siden jeg var så liten fiklet jeg ikke på den så slapp jeg infeksjon.

Anonymous poster hash: 5a2f8...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...