Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Jeg er ikke noe god på eette, og lurer på hvordan det startet hos dere og hvilke symptomer dere hadde? Har ligget med høy feber i 3 dager (39-40), hadde i begynnelsen tørr hoste og nå er det slimete og jeg hoster opp slimkuler. Klarer såvidt gå opp trappen, høres ut som en strandet hval når jeg kommer opp. Leser at ett symptom er smerter i brystet, men det har jeg ikke. Pleier det å ta lang tid fra sykdomsstart til en lungebetennelse utvikles? Eller kan det bare være vanlig influensa? Skal sies at heg aldri er syk (er vel 15 år siden sist), så jeg aner virkelig ikke hva som er hva 😂 Anonymous poster hash: dcf07...8fe
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Jøss, har noen skrevet et innlegg om meg? Eller er vi to med så like symptomer? Helst det siste. Anonymous poster hash: 9d692...23c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Jøss, har noen skrevet et innlegg om meg? Eller er vi to med så like symptomer? Helst det siste. Anonymous poster hash: 9d692...23c Vi er nok to med helt like symptomer 🙈 God bedring til deg! Lurer virkelig på hvorfor jeg har ventet på å bli syk, for dette er virkelig noe av det verste jeg har vært borti på lenge 😩 Anonymous poster hash: dcf07...8fe
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Jeg hadde nylig en begynnende lungebetennelse. Den startet som bronkitt og jeg hadde feber, klarte så vidt å gå før jeg ble ble sliten. Klarte ikke puste langt ned i lungene. Dro til legen og fikk medisin og ble frisk på noen dager 😊 det var helt forferdelig å bli så fort sliten som jeg blei. Å lufte bikkjene var ett ork 😥 Kom deg til legen du, så blir du frisk 😀 Anonymous poster hash: 2fa96...8b5
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Lungebetennelse er det ikke. Det er nok den kraftige influensaen som går du har fått. Da jeg hadde lungebetennelse hadde jeg så vondt i brystet at det ikke kan beskrives. Pluss holdt på.å hoste meg ihjel. Anonymous poster hash: fa7f8...1b4
It's all about me Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Det er slik mine lungebetennelser alltid har startet. Har aldri hatt store smerter i brystet, kun et lett press.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Lungebetennelse er det ikke. Det er nok den kraftige influensaen som går du har fått. Da jeg hadde lungebetennelse hadde jeg så vondt i brystet at det ikke kan beskrives. Pluss holdt på.å hoste meg ihjel. Anonymous poster hash: fa7f8...1b4 Det var vel et litt vel bastant svar?! Selv om DU hadde de symptomene og akkurat DET sykdomsforløpet så trenger ikke det være det eneste forløpet! Anonymous poster hash: e3bd1...d7d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 Jeg er ikke noe god på eette, og lurer på hvordan det startet hos dere og hvilke symptomer dere hadde? Har ligget med høy feber i 3 dager (39-40), hadde i begynnelsen tørr hoste og nå er det slimete og jeg hoster opp slimkuler. Klarer såvidt gå opp trappen, høres ut som en strandet hval når jeg kommer opp. Leser at ett symptom er smerter i brystet, men det har jeg ikke. Pleier det å ta lang tid fra sykdomsstart til en lungebetennelse utvikles? Eller kan det bare være vanlig influensa? Skal sies at heg aldri er syk (er vel 15 år siden sist), så jeg aner virkelig ikke hva som er hva 😂 Anonymous poster hash: dcf07...8fe Jeg var litt pjusk i flere dager. Lett feber. Begynte å puste tyngre. Ila ett døgn ble jeg alvorlig syk å klarte ikke å puste selv. Anonymous poster hash: 09aaf...11e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 Jeg hadde ikke vondt i brystet, men jeg hostet og hostet og hostet. Til slutt følte jeg at jeg ikke fikk pustet skikkelig inn mellom hvert pust ut, jeg var skikkelig tungpustet og i elendig form. Hadde 39 i feber. Siden jeg følte jeg ikke fikk puste dro vi til legevakten og da ble jeg lagt inn! Jeg var lett dehydrert, hadde skyhøy crp og altfor lavt oksygenopptak.... Anonymous poster hash: e83be...f07
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 Du har nok influensa. Men lungebetennelse kan komme i kjølvannet av en influensa, så vær obs om feberen bare fortsetter og du får voldsomme smerter i brystet/lungene når du puster 'hardt'/hoster. Anonymous poster hash: b783e...ba7
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 Det kan like så godt være bronkitt, men best å få det sjekket ut😉 Var influensasyk i 5 dager før jeg på den 5 dagen liksom skulle på jobb. Jobber på Rehab.senter og ble sendt hjem etter 1,5 t. Fikk tatt en CRP der som viste 45. Ikke så høy men bestilte legetime pga tungpust, feber, hoste med blodige slimkuler (sorry detaljene) og dårlig form. Fikk penicillin 1g og Mycomyst. Så glad for det fordi jeg på kvelden ble så dårlig at jeg nesten ikke klarte å puste og så slapp at jeg måtte krabbe opp trappen i sakte tempo opp til soverommet. Ble sykmeldt og det sto bronkitt på sykemelding men det kan fort utvikle seg til lungebetennelse. Så vet ikke hva jeg har hatt jeg. Er først i går på 8 dag av penicillinkur at jeg kunne gå ut av huset. Formen har vært rævva. Nå er det bare må has på ørebetennelsen jeg har fått😉 Så gå til legen å få undersøkt hva det er! Anonymous poster hash: 86cd3...3af
Hannepålandet Skrevet 29. februar 2016 #12 Skrevet 29. februar 2016 Jeg har hatt lungebetennelse flere ganger. Og vert i ulik form gang til gang. Har vert så dårlig at jeg trodde jeg skulle dø (og håpte det), gjorde meg ut på både ene og andre måten. Null kontroll. Sykmeldt i 8uker. Men har også gått på jobb med lungebetennelse. Så det kan variere veldig
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #13 Skrevet 29. februar 2016 Jeg gikk fra frisk til lungebetennelse på 2 dager.. Bare høy feber, og utmattet kropp.. Hosten kom ikke før etter 5 dager... Anonymous poster hash: dbe3a...209
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå