Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Tidligere så jeg tålmodighet som et viktig personlighetstrekk hos meg selv. Andre kommenterte det også. Nå er jeg lærer på åttende året og mamma til en femåring og en toåring (snart tre). Den gode tålmodigheten min har virkelig fått en knekk med tiden. Det endret seg en del da yngste var akkurat ett år og eldste var akkurat fire år. Da nådde jeg på et vis et metningspunkt. Helt fra eldste var liten jobbet jeg mye mentalt med meg selv for å håndtere han best mulig. (Nå utredes han for asperger og/eller angst). Merker også at jeg sliter med å trives med det mentale trykket det er å jobbe som lærer for barn. Er det vanlig å bli mindre tålmodig med årene? At tålmodigheten på et vis blir utslitt? Anonymous poster hash: 4ab46...6ab
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Jeg har det vel motsatt. Her så var jeg ekstremt utålmodig, og hadde veldig kort lunte før jeg fikk barn. Da jeg fikk barn, så fikk jeg så mye mer tålmodighet. Startet og med et barn med ADHD, så tålmodigheten ble satt på prøve. Nå jobbet jeg i barnehage før jeg fikk barn, men da jeg fikk barn så byttet jeg jobb. Innså at det ville bli alt for mye med et diagnosebarn hjemme, etter å ha jobbet med barn hele dagen. Og hadde jeg ikke gjort det, så spørs det hvor lenge tålmodigheten min hadde vart. Nå er største barnet 15 år, og jeg er vel ennå mer tålmodig nå. Men det er og fordi jeg er så vant til hvordan det er, bekymrer meg ikke like mye. For det har jo gått bra så langt. Tenker vel at på det stadiet du er, med 2 små barn, og jobbe med barn. Er vel da det er verst for tålmodigheten. Og tenker det vil bedre seg med årene. Anonymous poster hash: 7f6cf...2b5
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Takk for svar. Håper det bedrer seg etter hvert, ja. HI Anonymous poster hash: 4ab46...6ab
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Tidligere så jeg tålmodighet som et viktig personlighetstrekk hos meg selv. Andre kommenterte det også. Nå er jeg lærer på åttende året og mamma til en femåring og en toåring (snart tre). Den gode tålmodigheten min har virkelig fått en knekk med tiden. Det endret seg en del da yngste var akkurat ett år og eldste var akkurat fire år. Da nådde jeg på et vis et metningspunkt. Helt fra eldste var liten jobbet jeg mye mentalt med meg selv for å håndtere han best mulig. (Nå utredes han for asperger og/eller angst). Merker også at jeg sliter med å trives med det mentale trykket det er å jobbe som lærer for barn. Er det vanlig å bli mindre tålmodig med årene? At tålmodigheten på et vis blir utslitt? Anonymous poster hash: 4ab46...6ab Min mann er blitt mer tålmodig enn noen gang. Jeg misunner ham. Selv blir jeg mer og mer gæren av å kaste bort tid. Å bli stilt samme spørsmål mer enn to ganger trekker meg også opp noe grenseløst. Etter tre barn og 15 år som lærer har jeg tydeligvis nådd min metning av folk som ikke hører etter... Anonymous poster hash: 72d7b...8bd
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Jeg er mye sliten, og det gjør meg utålmodig. Anonymous poster hash: 99040...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå