Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Før det er noe vits å oppsøke lege for å få noe annen medisin enn vanlig paracet og ibux? Jeg har migrene anfall 5-7 dager i uken, er skikkelig kvalm, men kaster ikke opp.Blir lyssky, ikke så ille at jeg må ha det bekmørkt rundt meg, men tør ikke kjøre bil på dagen uten å ha solbriller på meg eller oppå hodet, selv på skyete dager. En kombinasjon av 400 mg ibux + 500 mg paracet tar toppen, men har fremdeles fryktelig vondt.Føler jeg er ved å bli gal. Tør ikke ta piller i helgene eller når jeg er hjemme siden jeg vet at høyt forbruk kan gi pille hodepine. Anonymous poster hash: 90d62...de9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Eh, har du snakket med legen din om dette? Hvis du har: Bytt lege. Det er helt normalt å få anfallsmedisiner om man har migreneanfall langt sjeldnere enn hva du beskriver. Det er i midlertid ikke greit å gå på det så ofte som fem ganger i uken, maks. 8-10 doser i måneden er anbefalingen. Men det er rikelig med forebyggende medisiner som kan og bør prøves ut. Anonymous poster hash: 44816...15b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 For lenge siden i ditt tilfelle. Jeg oppsøkte legen da jeg hadde hatt fire anfall på 2,5 måned og fikk migrenemedisin. Anonymous poster hash: a7d61...6f1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Eh, har du snakket med legen din om dette? Hvis du har: Bytt lege. Det er helt normalt å få anfallsmedisiner om man har migreneanfall langt sjeldnere enn hva du beskriver. Det er i midlertid ikke greit å gå på det så ofte som fem ganger i uken, maks. 8-10 doser i måneden er anbefalingen. Men det er rikelig med forebyggende medisiner som kan og bør prøves ut. Anonymous poster hash: 44816...15b Takk Har ikke vært hos lege, men har hørt flere har sagt at man må kaste opp av migrenen og tilbringe i mørkt rom før man får noe som helst HI Anonymous poster hash: 90d62...de9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Det er bare tull. Anonymous poster hash: 44816...15b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Bare tull. Du kan få anfallsmedisin for mindre, og med så mange anfall kan det være at du blir startet på anfallsforebyggende. Lag en hodepinedagbok, og bestill deg time til legen. I mellomtiden kan du prøve feks Paralen eller Fenazon-koffein (eller bare vanlig Dispril), hos meg tar det migreneanfall mye bedre enn ibux/paracet. Anonymous poster hash: 50e76...981
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 Oppsøk lege. Han kan hjelpe deg med å finne ut om det er noe annet som kan forårsake hodepinen, eller finne medisiner som kan hjelpe deg. For de fleste er parasett og ibux som sukkertøy når det kommer til kigrene, bedre å få medisine som hjelper enn bare tar av en liten topp. Vi har flere i hus med migrene, og alle reagerer ulikt. Mannen har en migrene medisin, men er han flink nok til å ta varslene så klarer han å bremse det med å ta det rolig samt parasett. Så sjeldent han bruker medisinen sin, siden han nå har blitt så flink til å ta hensyn. Ene ungen får det slengende over seg, ekstreme smerter i ett kvarter før hun henger over do. Da kan medisiner inntaes og migrenen går over etter noen timer som oftes. Andre ungen ser vi har vondt før hun merker det selv, og hun irriterer seg grønn over at vi ber henne ta medisiner. Hun får en rynke i panna og smale øyne en times tid før hodesmertene kommer. Får hun i seg medisiner tidsnok samt at hun tar det litt rolig har hun bare litt vondt i hodet og ting går sin gang. Får hun ikke medisiner tidsnok blir hun liggende på ett mørkt rom i to døgn. Hun her har mest sannsynlig samme migrene som hele farssiden har hatt og den har forsvunnet når de har kommet over puberteten. Den kom noen år før puberteten startet, likt som de andre. Hun første har en sjelden form for migrene som hun bare må lære å leve med, og det har hun blitt veldig flink til. Nå er det ikke ofte det er skikkelig anfall lengre, før var det minst en gang i uka nå glemmer jeg nesten å ha bøtte lett tilgjengelig. Anonymous poster hash: d4d4d...834
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 Da tror eg jeg tar en tur til legen så fort jeg er ferdig med å amme HI Anonymous poster hash: 90d62...de9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 Ta turen før du er ferdig å amme du, finnes kanskje noe du kan ta mens du ammer. Anonymous poster hash: b5dd8...caf
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 Ta turen før du er ferdig å amme du, finnes kanskje noe du kan ta mens du ammer. Anonymous poster hash: b5dd8...caf Mini er 11 måneder nå. Skal bort noen dager i midten av mars så tenkte vi skulle ta puppe avvendingen da. Når jeg har holdt ut så lenge vil jeg nok klare noen dager til HI Anonymous poster hash: 90d62...de9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 Jeg har migreneanfall 1-2 dager i uken. Som da varer i 3 dager per anfall. Jeg har prøvd forskjellige medesiner i flere år. Både anfallsmedesin og forebyggende medesin. Jeg er på den tredje typen forebyggende medesin nå, og hvis den heller ikke virker så skal jeg til nevrolog å få botox i hodet, panne og nakke. (Ca 30 stikk) Det jeg prøver å si at å finne riktig behandlingsform kan ta LANG tid, så jo før du oppsøker hjelp jo fortere finner du den behandlingsformen som passer for deg. Jeg er sterkt preget av migrenen min og får oftere anfall om jeg gjør noe ut over det vanlige. Jeg har diagnosen kronisk migrene. Og jeg har aldri kastet opp under anfallene, og har sjeldent aura. Bare redusert synsvinkel under anfall. Har prøvd allt av kostholdsendringer, behandlingsformer og treningsformer. En ting jeg synes er litt rart i det du skriver HI er at paraceth og ibux hjelper deg litt. På meg og andre jeg kjenner med migrene så har det ingen nytte over hodet. Og at du har anfall 5-7 dager i uken høres sinnsykt mye ut. Da tror jeg at de fleste hadde være innlagt på sykehus med morfin og oksygen. Også har du et lite barn i tillegg. Jeg er ingen lege, men kanskje det heller er spenningshodepine du har? Anonymous poster hash: 6ac72...4d6
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 Før det er noe vits å oppsøke lege for å få noe annen medisin enn vanlig paracet og ibux? Jeg har migrene anfall 5-7 dager i uken, er skikkelig kvalm, men kaster ikke opp. Blir lyssky, ikke så ille at jeg må ha det bekmørkt rundt meg, men tør ikke kjøre bil på dagen uten å ha solbriller på meg eller oppå hodet, selv på skyete dager. En kombinasjon av 400 mg ibux + 500 mg paracet tar toppen, men har fremdeles fryktelig vondt. Føler jeg er ved å bli gal. Tør ikke ta piller i helgene eller når jeg er hjemme siden jeg vet at høyt forbruk kan gi pille hodepine. Sikker på at det er migrene da? Kan det være tensjonshodepibe eller noe? Jeg har migrene og da funker ikke paracet og ibux, trodde det var sånn hos de fleste.. Hører mange blir bedre av akupunktur. Med en mye vondt burde du utredes ordentlig. Anonymous poster hash: 90d62...de9 Anonymous poster hash: 1ce57...1a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå