Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Jeg lurer hva formålet til et ølbryggeri kan være...kan ikke se at det er noe samfunnsnyttig med alkohol,og utover det åpenbare; at der ligger penger i alkohol kan jeg ikke se noen andre formål. Noen som har tanker om det? Og alt skal man filosofere over på en søndag...:-) Anonymous poster hash: a1519...014
TPK Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Formålet for de fleste firma er jo profitt. Men før det kom så langt var det nok en hobby, som sikkert begynte med at noen var veldig glad i øl. De fleste firma tenker vel på seg selv (penger) og ikke så mye på at det skal være samfunnsnyttig.
Hjertefru Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Formålet til et ølbryggeri er vel å lage øl? Eller er det noe jeg har oversett? Ølbrygging er en gammel norsk håndverkstradisjon, og sånn sett vil jo et bryggeri være med på å ta vare på tradisjonelt håndverk... Dessuten er det jo hipt da, for de som er opptatt av det.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Vel det skaper jo en del arbeidsplasser Anonymous poster hash: 4cde0...c23
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Alle vellykkede firmaer bidrar jo positivt til landets økonomi, selv om de produserer varer som ikke er livsnødvendige. De sørger for omløp på penger, skatter og avgifter, arbeidsplasser osv... Det er jo ikke så veldig samfunnsnyttig å produsere sjokolade eller sjampo heller om man skal se det på den måten. Anonymous poster hash: 301fc...c24
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Tradisjoner kan jeg være med på. Ellers ser jeg ikke annet enn profitt. Selv om Aas er Drammens stolthet,kan jeg ikke innbille meg at Aas produserer øl kun av den grunn! Eller er det andre aspekter jeg ikke kan se? Anonymous poster hash: a1519...014
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Det er vel å lage øl? På samme måte som et brusbryggeri ( heter det det?) lager brus Anonymous poster hash: 1c172...0c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå