Gå til innhold

Dersom hun kommer på døren, hva da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så meg nødt til å melde en til barnevernet for noen uker siden. Nå ringte hun for å skjelle meg ut. Jeg la på og tok ikke telefonen etterpå. Hun har ringt flere ganger. Hva om hun tropper opp her og ringer på. Hva gjør jeg da? Er det for drøyt å ringe politiet for eksempel?

Anonymous poster hash: 99967...e60
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er naturlig å snakke med henne i første omgang. Men om hun sjikanerer, truer eller utviser skremmende atferd, kan du godt kontakte politiet. Du kan da også be om kontaktforbud.

Anonymous poster hash: a3d6f...60e
Skrevet

Det er naturlig å snakke med henne i første omgang. Men om hun sjikanerer, truer eller utviser skremmende atferd, kan du godt kontakte politiet. Du kan da også be om kontaktforbud.

Anonymous poster hash: a3d6f...60e

Jeg kunne godt ha snakket med henne, men hun snakket ikke akkurat da hun ringte. Det var mer en utskjelling fylt med mindre hyggelige ord og ingen respons da jeg forsøkte å bryte inn, så jeg la bare på. Jeg er ikke så veldig interessert i å få henne på døren dersom hun bare kommer for å skjelle og smelle. Men det er jo ikke skremmende atferd heller da, mer ubehagelig.

HI

Skrevet

Send henne en melding om at du er villig til å snakke men kun om hun roer seg ned først. At slik hun snakker og holder på nå er uaktuelt med noen form for kommunikasjon.

Anonymous poster hash: 6e27e...8df
Skrevet

Jeg gjorde det og fikk en forbanna dame på døren. Var veldig ubehagelig, men jeg stod i konfrontasjon og endte opp med en litt mindre forbanna nabo som skjønte at jeg hadde meldt fordi jeg var geniunt bekymret for barna hennes. Moral: en utrolig ubehagelig samtale kan gå bedre enn du tror, så det kan være like greit å åpne. Gitt at du ikke tror at hun blir voldelig mot deg, selvfølgelig.

Skrevet

Kjedelig for deg....men hennes reaksjon viser vel at det var riktig å melde..

Lås døren. Be henne om å gå. Hvis hun ikke Gjør det så si at du ringer politiet. En politiaksjon vil også understreke hvor dårlig hun fungerer

Anonymous poster hash: eaff6...c19

Skrevet

Trodde at når en meldte til barnevernet sa de ikke til vedkommende hvem som meldte fra? Eventuelt " barnehagen", ikke Kari Nordmann i nabohuset

Anonymous poster hash: f919d...543

Skrevet

Trodde at når en meldte til barnevernet sa de ikke til vedkommende hvem som meldte fra? Eventuelt " barnehagen", ikke Kari Nordmann i nabohuset

Du kan melde uten å være anonym. Også får foreldrene opplest bekymringsmld. Noen vil klare å dedusere seg frem til melder

Anonymous poster hash: eaff6...c19

Skrevet

Man kan melde anonymt, men jeg meldt med fullt navn. Grunnen var delvis at jeg uansett ville bli gjenkjent på grunn av en del av det jeg skrev, og delvis fordi jeg vet at bekymringsmeldinger blir tatt mer på alvor når den som melder gjør det med fullt navn. Jeg har meldt privat, altså jobber ikke i barnehage eller skolen, jeg kjenner til familien av andre grunner.

Takk til alle som har svart. Jeg ønsker ikke kontakt med vedkommende om jeg ikke må, så jeg inviterer ikke til snakk, men kan snakke om hun absolutt vil det, bare at da skal det være samtale og ikke utskjelling.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...