Gå til innhold

noen som har erfaringer med placenta anterior?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite at jeg har det, noen erfaringer? Betyr det trøbbel?

Anonymous poster hash: f3928...e6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr vel bare at morkaka ligger foran livmora? Jeg har også det (er i uke 20, fikk vite det på OUL), og det betyr bare at det er vanskeliger å kjenne spark før sent i svangerskapet, siden morkaka ligger som en "airbag" mellom barnet og magen.

Anonymous poster hash: 9531d...18c

Skrevet

Men den kan gli nedover etterhvert og skape komplikasjoner hørte jeg.. at man må ta keisersnitt evt. Og at man får blødninger osv. .

Anonymous poster hash: f3928...e6c

Skrevet

Nå husker ikke jeg nevner på begrepet, men jeg hadde foranliggende morkake sist svangerskap. Den lå halvveis over "utgangen" og om den ikke flyttet seg måtte barnet tas med keisersnitt.

Det er rutine med ekstra UL i uke 31 ca. For å se om den flytter seg eller ikke.

Hos meg flyttet den seg nok til å ikke bli noe hinder og jeg fødte naturlig.

Anonymous poster hash: 9a9fc...295

Skrevet

Men den kan gli nedover etterhvert og skape komplikasjoner hørte jeg.. at man må ta keisersnitt evt. Og at man får blødninger osv. .Anonymous poster hash: f3928...e6c

Nei, den glir ikke nedover. Tvert i mot vil den gå lenger opp etter som livmora vokser/legger seg høyere oppe i magen. Det er de som

Har livmor som ligger under livmora som kan få problem, men om du hadde hatt dette så hadde jordmor sagt det til deg, og du hadde fått ny UL senere.

Du må seriøst slappe av. De siste dagene har du spammet ned forumet med tråder om at du har blitt fornærmet av svigermor og føler du må bære slekta videre, at barnet så rart ut på UL, og du har hatt en annen tråd i dag om at du ikke har kjent liv på en dag eller to, og har panikk for å miste babyen.

Du skriver på en sånn måte at det er umulig å ikke kjenne deg igjen.

Som en som har samme termin nesten samtidig som deg er jeg bekymret for DEG. Angsten din og bekymringene dine endrer seg fra dag til dag, i takt med hvor du er i svangerskapet.

Du kommer til å være et nervevrak før barnet kommer.

Vær så snill å søke hjelp for angsten din!

Anonymous poster hash: 9531d...18c

Skrevet

Morkaken foran på magen er ingen problem. Jeg hadde det med begge mine og eneste det betydde at jeg kjente spark litt senere. Det er nær morkaken ligger over mormunnen, altså åpningen barnet skal igjennom, at det kan være snakk om keisersnitt hvis den ikke flytter seg. Og evt blødninger fra morkaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...