Gå til innhold

Barnet hoster bare på natta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har hostet mye etter hun ble født, lange perioder med mye hoste og iblandt så mye at hun kaster opp! Vi fikk egntlig helsesøster til å sende henvendelse til sykehuse før hun var 6mnd, men det ble avvist.

Nå er hun snart 2år, og det pågår iblandt enda. Ikke så ikke nå som da hun var mindre.

Vi har byttet madrass, dyne og vasker rommet hennes ofte.

Noen som kan ha noen anelse hva dette kan være?

Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bede for henne?

Takk for svar ☺️

Anonymous poster hash: 19114...0ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stille refluks. Prøv å heve hodeenden. Pass dessuten på så det ikke er for tørr luft på rommet

Anonymous poster hash: 9666f...219

Skrevet

Stille refluks. Prøv å heve hodeenden. Pass dessuten på så det ikke er for tørr luft på rommet

Takk for svar, søkte det opp her.

Babyen setter ofte i halsen, hoster, dårlig ånde, mye hikking og raping

Mye gulping eller oppkast, men trenger ikke ha det (stille refluks)

Urolighet og problemer med å få sove.

Hun satt ofte i halsen da vi begynte med fast føde, eller stemmer ingen av de over her for oss. Hun har alltid lagt seg fint, men hun kunne kaste opp hvis hun fikk hosteanfall og det ikke sluttet.

Hi

Skrevet

Kan være astma..

Anonymous poster hash: 103f9...7bf

Skrevet

Min eldste hodet også mye om natten. Hun hostet så hun brakk seg om natten, men hostet ikke i det hele tatt på dagen. Hun ble henvist til øre-nese-hals spesialist og endte med at hun måtte fjerne falske mandler da hun var 2,5. Etter det forsvant hosten helt. Ikke sikkert din datter hoster pga dette, men verdt å sjekke ut. De testet henne også for allergier og astma.

Anonymous poster hash: 4a2fc...804

Skrevet

Jeg ville kontaktet fastlegen og spurt om henvisning til sykehuset. Vi hadde samme problemet, pluss hyppige luftveisinfeksjoner. Ungen fikk påvist astma, og ble i tillegg sendt videre til øre-nese-hals hvor de fant store mandler og polypper.

Det trenger ikke være noe av det jeg har nevnt over, men det kan ihvertfall være greit å utelukke det. Hosting på natten er utrolig slitsomt (for både små og store).

Håper dere finner ut av det!

Skrevet

Vår var også sånn, ble også lett forkjølet og da hostet han alltid døgnet rundt en stund.

Han fikk diagnosen astmabronkitt (eller barneastma som noen kaller det)

Med medisiner fikk vi en helt ny gutt. Vokste det av seg i 5-6 års alderen.

Han hadde også mye ørebetennelse og falsk krupp som liten.

Anonymous poster hash: 218c5...644

Skrevet

To av barna våre hadde det helt likt. De hadde astmabronkitt.Begge har vokst det av seg nå.Men det var en ny verden da de begynte på medisiner. Fra å være våkne hele netter pga hoste i vinterhalvåret til å få sove igjen.

Vi fikk henvisning til et barnelegesenter.Dere kan kreve å få henvisning. Ingen kan nekte dere det.

Anonymous poster hash: d07d1...ea4

Skrevet

Holder en knapp på astma!

Sønnen min var også sånn. Kraftige hostekuler, som regel kun på natta. Jeg bestilte legetime, men da vi kom til legen var hosten borte. På kvelden, etter han hadde lagt seg, begynte han å hoste igjen. Skjedde hver gang.

Og legen ga ham diagnosen bronkitt hver gang.

Så var vi hos en barnelege. Han sa at hvis man får diagnosen bronkitt mer enn to ganger ila året så er det mer sansynlig at det er astma. Gutten fikk astmamedisiner, og vi skjønte fort at det var rett diagnose.

Anonymous poster hash: f26cd...98b

Skrevet

Slik startet det med datteren min også. Legen mistenkte raskt astma og vi fikk ventoline for å se om det hjalp. Hosten forsvant øyeblikkelig og endelig fikk hun sove om natta. En uke etter  fikk hun et kraftig astma anfall. Var veldig glad for å ha ventoline i huset da...

Skrevet

Kan være astma, ja.

Anonymous poster hash: 7c3da...28a

Skrevet

Stille refluks. Ta ungen til dr. Skjærvik bed Arendal Spesialistsenter hvis dere kan. Han er spesialist på barn, astma og refluks.

Skrevet

Takk for svar, søkte det opp her.

Babyen setter ofte i halsen, hoster, dårlig ånde, mye hikking og raping

Mye gulping eller oppkast, men trenger ikke ha det (stille refluks)

Urolighet og problemer med å få sove.

Hun satt ofte i halsen da vi begynte med fast føde, eller stemmer ingen av de over her for oss. Hun har alltid lagt seg fint, men hun kunne kaste opp hvis hun fikk hosteanfall og det ikke sluttet.

Hi

Min var sånn du beskriver. Han viste seg å ha astma. Slet også med ørene. Fortsatt kan han kun hoste på natta i perioder, slik at bhg undrer seg over hvorfor vi øker ventolinedosen.

Anonymous poster hash: feceb...11b

Skrevet

Vår Hadde samme symptomer og hadde astma.

Anonymous poster hash: 66156...4ec

Skrevet

bør sjekkes for astma da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...