Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Ser at det er snakk om at noen skal ut å demonstrere MOT barnevernet, og hørte at det var demonstrasjon på Eidsvoll for litt siden. Hva er det som skjer? Hvorfor hater absolutt alle barnevernet? De kan da umulig ha gjort feil i 100% av sakene sine? Er det noe jeg ikke har fått med meg eller er det bare bitre mennesker som mener (og muligens har) blitt behandlet feil som demonstrerer? (For ordensskyld: sier ikke at jeg er på noe sin side her, men skjønner ikke helt hva oppstyret gjelder så lurer litt kan man si ) Anonymous poster hash: 6db28...d96
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Fordi folk tror på misinformasjon (som feks. at barnevernet kidnapper 20 000 barn i året) Anonymous poster hash: 01f73...bcb
Snerkern Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Fordi folk tror på misinformasjon (som feks. at barnevernet kidnapper 20 000 barn i året) Anonymous poster hash: 01f73...bcb Så alt / det meste er bare hysteri og "oppspinn"? Så egentlig er barnevernet noen man faktisk kan stole på og gå til hvis det oppstår alvorlige problemer hos seg selv eller man ser hos andre? (det jeg liker å tro i hvert fall)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Hvor har du det fra at "absolutt alle" hater bv? Jeg kjenner ingen som gjør det. Kunne nok vært ryddet opp noen steder, men "hater"? Anonymous poster hash: e848e...e3a
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 Fordi noen skakkjørte sjeler med veldig lite oversikt og innsikt går rundt og tror at de har noe å tilby sine barn. Selv etter at det er avgjort av fagfolk og dommere at de ikke bør ha omsorg for dem...
Snerkern Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 Hvor har du det fra at "absolutt alle" hater bv? Jeg kjenner ingen som gjør det. Kunne nok vært ryddet opp noen steder, men "hater"? Anonymous poster hash: e848e...e3a Var kanskje litt feil å ordlegge meg med alle, unnskyld Bare føler at det "plutselig" har oppstått så mye i medier som jeg befinner meg på for tiden, så da ble det liksom "alle". Men føler jo egentlig at vi hører alle de negative sakene om barnevernet, kan ikke komme på noen positive saker i media eller noe jeg har vært borti
Mamma til 2 søte Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 Hvor har du det fra at "absolutt alle" hater bv? Jeg kjenner ingen som gjør det. Kunne nok vært ryddet opp noen steder, men "hater"? Anonymous poster hash: e848e...e3a Var kanskje litt feil å ordlegge meg med alle, unnskyld Bare føler at det "plutselig" har oppstått så mye i medier som jeg befinner meg på for tiden, så da ble det liksom "alle". Men føler jo egentlig at vi hører alle de negative sakene om barnevernet, kan ikke komme på noen positive saker i media eller noe jeg har vært borti Bv har taushetsplikt. Så du får nok ikke høre så mye annet enn alle de som mistet ungene sine for at det lå litt grus i gangen eller at de glemte matpakke en dag... Det er de som skriker høyest...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 Har nå vært noen stygge saker oppe i media. Som der barnevernet er politianmeldt og en 12 åring døde. Det er klart at slike saker svekker tilliten til barnevernet... Anonymous poster hash: 68392...344
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 Barnevernet gjør mye bra, men de bør ikke være fritatt for kritikk. Vet om flere barn som i voksen alder er bitre på barnevernet. De hadde ikke perfekte foreldre, men at de ble fjernet fra hjemmet og plassert på mer eller mindre (u)egnede steder ble et traume og en tilleggsbyrde som gjorde livet mye vanskeligere. Blod er i de fleste tilfeller tykkere enn vann. De mente det var bedre å ha det vanskelig hos sin egen familie, hvor det tross alt også fantes ekte kjærlighet og storfamilie, enn å ha det vanskelig hos andre, eller aller værst på barnehjem! Anonymous poster hash: d907b...53b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 Det er et faktum at barnevernet ikke alltid gjør det som er det beste for barna. De leser situasjonen feil, de velger feile tiltak, de definerer ting feil. Det kan ha store innvirkninger på barna og familiene. Anonymous poster hash: acae5...b2b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 Har det ikke nå dessuten vært et sånt nasjonalt tilsyn? Der de har funnet mange avvik? Anonymous poster hash: acae5...b2b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 Men de fleste saker, er foreldre som har null innsikt selv, og mener de er gode foreldre, og barnevernet har stjålet barna deres. Nå er det gjerne lettere å takle å miste barna sine, ved å legge skylden på andre. Enn å måtte se på og innrømme alle feil man selv har gjort. Min erfaring med barnevernet, er mer at de bruker for lang tid med å flytte barn, som burde vært flyttet raskt. Og dette fordi det er ikke bare lett og flytte barn. Barnevernet har jo et rettsvesen over seg. Jeg er selv barnevernsbarn, og det tok barnevernet 3 år og flytte meg. Mine foreldre mente de var helt fantastiske foreldre, og at jeg bare var veldig vanskelig. Selv da jeg er voksen nekter de for å ha gjort noe galt. Min mor kunne sitte i timesvis og si stygge ting til meg, om meg. Da jeg tok opp dette i møte med barnevernet, var svaret hennes, at det hadde aldri skjedd, fordi hun var full, og husket ikke hun det, så hadde det ikke skjedd. Jeg ble og slått jevnlig, men det og skjedde jo ikke. Ble og grovt seksuelt misbrukt som veldig liten i flere år. Det hadde i hvert fall ikke skjedd, det var bare min livlige fantasi. Så foreldre som er grusomme mot barna sine, eier gjerne ikke selvinnsikt i det hele tatt. Anonymous poster hash: e1403...c0b
februarprins2013 Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 jeg er veldig postiv til barnevernet,men de er mennesker og kan gjøre feil også,men tenkt så mye bra de gjør også
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #14 Skrevet 28. februar 2016 Skal ikke Bv fjerne barn som blir mishandlet? Ei jeg vet om mener barna hennes ble urettferdig fra tatt henne. Hun gjorde da ikke noe galt. Hun mishandlet barna sine, lugget, slo de, stakk de med saks og barnet fikk ikke gå til lege, stengte de inne. Hurra for de som blidt tror Bv bare gjør galt. Anonymous poster hash: 7e5d9...382
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #15 Skrevet 28. februar 2016 Jeg har en venninne fra Latvia og hun er livredd for BV. Det er fordi i Latvia så står det i avisene at det norske BV stjeler latviske barn fordi vi har for liten befolkningsvekst i Norge. Når i tillegg politikerne i Latvia støtter dette og gir det norske BV massiv kritikk så får det jo oppmerksomhet. I flere av de østeuropeiske landene så er det på samme måte. Dette er noe vi må lytte til fordi det faktisk skaper uro og sinne. Jeg stiller meg kritisk til en ting og det er om det er OK å plassere ikke norske barn i fosterhjem når foreldrene ikke engang har planer om å fortsette å bo i Norge. Hvordan tror de barn har det ellers i hjemlandet, skal de ta til seg alle disse barna også? Vi i Norge stiller så høye krav at det får negativ internasjonal omtale fra politisk hold. Og vi fremstiller oss selv som selvgode bedrevitere til alle disse landene og det virker nok veldig provoserende. Og det at BV nekter å sende barnet tilbake til hjemlandet er jo helt bak mål, og det er jo kidnapping. Det er derfor disse politikerne retter kritikk mot det norske BV, og det med god grunn. Anonymous poster hash: 59b41...727
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #16 Skrevet 28. februar 2016 Alle gjør feil, men om feil begås av barnevernet kan det få fatale følger. Uansett skal vi være glad vi har de,se bare på andre land hvor grusomt mange barn har det. Anonymous poster hash: 7ecfb...4f5
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #17 Skrevet 28. februar 2016 Ser at det er snakk om at noen skal ut å demonstrere MOT barnevernet, og hørte at det var demonstrasjon på Eidsvoll for litt siden. Hva er det som skjer? Hvorfor hater absolutt alle barnevernet? De kan da umulig ha gjort feil i 100% av sakene sine? Er det noe jeg ikke har fått med meg eller er det bare bitre mennesker som mener (og muligens har) blitt behandlet feil som demonstrerer? (For ordensskyld: sier ikke at jeg er på noe sin side her, men skjønner ikke helt hva oppstyret gjelder så lurer litt kan man si ) Anonymous poster hash: 6db28...d96 Jeg bor på Eidsvoll...har ikke fått med meg noen demonstrasjon ihvertfall. Anonymous poster hash: da842...c7c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #18 Skrevet 28. februar 2016 Tror det er store forskjeller på kvaliteten på BV rundt om i Norge. Har hørt at BV i Eidsvold er dårlig kompetanse. Samme gjelder Hamar. Har hørt det fra en som jobber i BV, dette er noen år siden nå. Anonymous poster hash: 59b41...727
Syngensang Skrevet 28. februar 2016 #19 Skrevet 28. februar 2016 Barnevernet gjer nok feil dei og. Men eg stolar generelt meir på barnevernet enn på dei som påstår at barnevernet tok borna deira utan grunn. Barnevernet har teieplikt og kan difor ikkje forklare seg i dei sakene som kjem opp i media.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #20 Skrevet 28. februar 2016 Jeg har en venninne fra Latvia og hun er livredd for BV. Det er fordi i Latvia så står det i avisene at det norske BV stjeler latviske barn fordi vi har for liten befolkningsvekst i Norge. Når i tillegg politikerne i Latvia støtter dette og gir det norske BV massiv kritikk så får det jo oppmerksomhet. I flere av de østeuropeiske landene så er det på samme måte. Dette er noe vi må lytte til fordi det faktisk skaper uro og sinne. Jeg stiller meg kritisk til en ting og det er om det er OK å plassere ikke norske barn i fosterhjem når foreldrene ikke engang har planer om å fortsette å bo i Norge. Hvordan tror de barn har det ellers i hjemlandet, skal de ta til seg alle disse barna også? Vi i Norge stiller så høye krav at det får negativ internasjonal omtale fra politisk hold. Og vi fremstiller oss selv som selvgode bedrevitere til alle disse landene og det virker nok veldig provoserende. Og det at BV nekter å sende barnet tilbake til hjemlandet er jo helt bak mål, og det er jo kidnapping. Det er derfor disse politikerne retter kritikk mot det norske BV, og det med god grunn. Anonymous poster hash: 59b41...727 Så hvis ungene har røtter i et annet land, står det foreldrene fritt å bryte norsk lov og f eks utøve vold mot barna? Norsk lov gjelder i hele Norge. Også inne i husene til latviere, polakker, pakistanere og svensker. Anonymous poster hash: da44a...c1e
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #21 Skrevet 29. februar 2016 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Harald-21-romte-fire-ganger-fra-barnevernet-3549266.html BT artikkel i dag. Sier litt om hvor mange barn som opplever det traumatisk å bli tatt av barnevernet, og hvor lite samarbeidsvillige BV er. Anonymous poster hash: d907b...53b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå