Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Min mor døde da jeg var ungdom av hjerneslag dessverre. Et enormt tap, også fordi jeg ikke har verdens beste forhold til min far. Min stemor hadde en sønn fra tidligere som er født samme år som meg. Altså stesønnen til min far. Han har fått ALT servert i alle år. Jeg har ikke fått noe og har tatt 6 års høyere utdannelse med å jobbe masse ved siden av studiene. For ett år siden fikk min stebror seg ei dame med 3 barn. Så vel alt bra, ungene og jeg gledet oss på dems vegne og til å treffe dem. Ungene viste seg dessverre å være utrolig slitsomme, ertende og dominerende. Mine to ble helt innesluttet og sier de ikke vil til Moffa og mommo når de er. For moffa og mommo har også tatt helt av etter at de kom inn i bildet. Har de fast hver mandag, sitter i FAU på skolen til den ene osv. La meg si at dette er min stemor som styrer sånn, akkurat som hun har favorisert sin sønn tidligere. De har vært på 4 ferier på 1 år med disse her og aldri med sine egne barnebarn. De har ikke sett mine unger spille en kamp på dette året fordi de er hver hjemmekamp og ser de andre. Nå hadde de leid hytte i vinterferien med de. Spurte ikke om vi ville være med. Ungene her elsker ski og går lange toppturer og storkoser seg. Mine reagerer på hvordan de andre får holde på ved matbordet f.eks. Raper de høyt unnskylder min stemor de med : åååååå har dere luft i magen og, det har jeg og... For å glatte over de. Min far har sendt meg flere mld for han skjønner at dette tar helt av, men jeg orker ikke svare. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: b7faa...4af
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Kutt de ut. Ikke la dine barn oppleve det samme som deg. Anonymous poster hash: cf573...8f4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Hadde ikke orket å ha kontakt med de lengre, når de så tydelig ikke bryr seg om deg og dine barn!!! Anonymous poster hash: 761a1...ee4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Ugreit. Si klart og tydelig til din far at du ønsker mer rettferdig behandling av barna. Ellers ingen kontakt fra din side. Du skal ikke måtte godta slik forskjellsbehandling. Anonymous poster hash: 167a4...774
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 Faren din er en tøffel og kona hans er gæren. De er jo ikke barnebarna hennes engang, de er hennes sønns stebarn... Og de er i alle fall ikke barnebarna til far din. Syns du skal si rett ut til han at så lenge han favoriserer folk han ikke trenger å ha noe forpliktelser overfor, så underprioriterer han sitt eget kjøtt og blod. Og si at du virkelig har lidd et stort nok tap allerede. Du trenger ikke flere.
TinaK 1990 Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 Min mor døde da jeg var ungdom av hjerneslag dessverre. Et enormt tap, også fordi jeg ikke har verdens beste forhold til min far. Min stemor hadde en sønn fra tidligere som er født samme år som meg. Altså stesønnen til min far. Han har fått ALT servert i alle år. Jeg har ikke fått noe og har tatt 6 års høyere utdannelse med å jobbe masse ved siden av studiene. For ett år siden fikk min stebror seg ei dame med 3 barn. Så vel alt bra, ungene og jeg gledet oss på dems vegne og til å treffe dem. Ungene viste seg dessverre å være utrolig slitsomme, ertende og dominerende. Mine to ble helt innesluttet og sier de ikke vil til Moffa og mommo når de er. For moffa og mommo har også tatt helt av etter at de kom inn i bildet. Har de fast hver mandag, sitter i FAU på skolen til den ene osv. La meg si at dette er min stemor som styrer sånn, akkurat som hun har favorisert sin sønn tidligere. De har vært på 4 ferier på 1 år med disse her og aldri med sine egne barnebarn. De har ikke sett mine unger spille en kamp på dette året fordi de er hver hjemmekamp og ser de andre. Nå hadde de leid hytte i vinterferien med de. Spurte ikke om vi ville være med. Ungene her elsker ski og går lange toppturer og storkoser seg. Mine reagerer på hvordan de andre får holde på ved matbordet f.eks. Raper de høyt unnskylder min stemor de med : åååååå har dere luft i magen og, det har jeg og... For å glatte over de. Min far har sendt meg flere mld for han skjønner at dette tar helt av, men jeg orker ikke svare. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: b7faa...4af Faren din prøver å strekke ut en hånd for han ser dette er galt. ...men du gidder ikke svare?? Du må kommunisere!! Snakk med dem. Fortell hva du synes på en saklig måte. Eneste løsning.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 Faren din er en tøffel og kona hans er gæren. De er jo ikke barnebarna hennes engang, de er hennes sønns stebarn... Og de er i alle fall ikke barnebarna til far din. Syns du skal si rett ut til han at så lenge han favoriserer folk han ikke trenger å ha noe forpliktelser overfor, så underprioriterer han sitt eget kjøtt og blod. Og si at du virkelig har lidd et stort nok tap allerede. Du trenger ikke flere.Takk for at dere tok dere tid til å lese mitt lange innlegg. Jeg har sagt ifra en gang at nå får det være nok. De kom ikke på juleavslutning til noen av sine egne barnebarn fordi de hadde lovt de her først. Vi visste ikke datoen før. Da ble de kjempesure og vi skulle ha klart for oss at de var LIKE glad i disse barnebarna. Faren min skjønner at det er litt vanvidd så han sender mld og prøver å ringe både min mann og meg, jeg orker ikke svare. Fikk mld av stemoren min i går også: Hei. Vi har det fantastisk. For en plass for ungene. I morgen skal vi gå lang tur. Hils! Er mest skuffa over faren min. Anonymous poster hash: b7faa...4af
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 Min mor døde da jeg var ungdom av hjerneslag dessverre. Et enormt tap, også fordi jeg ikke har verdens beste forhold til min far. Min stemor hadde en sønn fra tidligere som er født samme år som meg. Altså stesønnen til min far. Han har fått ALT servert i alle år. Jeg har ikke fått noe og har tatt 6 års høyere utdannelse med å jobbe masse ved siden av studiene. For ett år siden fikk min stebror seg ei dame med 3 barn. Så vel alt bra, ungene og jeg gledet oss på dems vegne og til å treffe dem. Ungene viste seg dessverre å være utrolig slitsomme, ertende og dominerende. Mine to ble helt innesluttet og sier de ikke vil til Moffa og mommo når de er. For moffa og mommo har også tatt helt av etter at de kom inn i bildet. Har de fast hver mandag, sitter i FAU på skolen til den ene osv. La meg si at dette er min stemor som styrer sånn, akkurat som hun har favorisert sin sønn tidligere. De har vært på 4 ferier på 1 år med disse her og aldri med sine egne barnebarn. De har ikke sett mine unger spille en kamp på dette året fordi de er hver hjemmekamp og ser de andre. Nå hadde de leid hytte i vinterferien med de. Spurte ikke om vi ville være med. Ungene her elsker ski og går lange toppturer og storkoser seg. Mine reagerer på hvordan de andre får holde på ved matbordet f.eks. Raper de høyt unnskylder min stemor de med : åååååå har dere luft i magen og, det har jeg og... For å glatte over de. Min far har sendt meg flere mld for han skjønner at dette tar helt av, men jeg orker ikke svare. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: b7faa...4af Faren din prøver å strekke ut en hånd for han ser dette er galt. ...men du gidder ikke svare?? Du må kommunisere!! Snakk med dem. Fortell hva du synes på en saklig måte. Eneste løsning.Jeg har forsøkt å snakke med dem.Sa at det var sårt og rart at de leier en hytte uten å invitere oss med. Fikk til svar at de reiser på ferie med hvem de vil. Jeg stod på mitt og sa at det synes jeg var dårlig gjort. Min far vil be om godt vær, men jeg orker ikke å være den som bare nikker og bukker. Da kan han få sitte å kjenne på det. Anonymous poster hash: b7faa...4af
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #9 Skrevet 27. februar 2016 Huff, nei det er ikke greit. Kutt dem ut slik at ikke dine barn får oppleve det slikt. Du kan jo komunisere til din far at hvis han vil ha kontakt med barnebarna så kan kan komme på besøk til dere, alene... Anonymous poster hash: 46e21...4e2
TinaK 1990 Skrevet 27. februar 2016 #10 Skrevet 27. februar 2016 Min mor døde da jeg var ungdom av hjerneslag dessverre. Et enormt tap, også fordi jeg ikke har verdens beste forhold til min far. Min stemor hadde en sønn fra tidligere som er født samme år som meg. Altså stesønnen til min far. Han har fått ALT servert i alle år. Jeg har ikke fått noe og har tatt 6 års høyere utdannelse med å jobbe masse ved siden av studiene. For ett år siden fikk min stebror seg ei dame med 3 barn. Så vel alt bra, ungene og jeg gledet oss på dems vegne og til å treffe dem. Ungene viste seg dessverre å være utrolig slitsomme, ertende og dominerende. Mine to ble helt innesluttet og sier de ikke vil til Moffa og mommo når de er. For moffa og mommo har også tatt helt av etter at de kom inn i bildet. Har de fast hver mandag, sitter i FAU på skolen til den ene osv. La meg si at dette er min stemor som styrer sånn, akkurat som hun har favorisert sin sønn tidligere. De har vært på 4 ferier på 1 år med disse her og aldri med sine egne barnebarn. De har ikke sett mine unger spille en kamp på dette året fordi de er hver hjemmekamp og ser de andre. Nå hadde de leid hytte i vinterferien med de. Spurte ikke om vi ville være med. Ungene her elsker ski og går lange toppturer og storkoser seg. Mine reagerer på hvordan de andre får holde på ved matbordet f.eks. Raper de høyt unnskylder min stemor de med : åååååå har dere luft i magen og, det har jeg og... For å glatte over de. Min far har sendt meg flere mld for han skjønner at dette tar helt av, men jeg orker ikke svare. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: b7faa...4af Faren din prøver å strekke ut en hånd for han ser dette er galt. ...men du gidder ikke svare?? Du må kommunisere!! Snakk med dem. Fortell hva du synes på en saklig måte. Eneste løsning.Jeg har forsøkt å snakke med dem.Sa at det var sårt og rart at de leier en hytte uten å invitere oss med. Fikk til svar at de reiser på ferie med hvem de vil. Jeg stod på mitt og sa at det synes jeg var dårlig gjort. Min far vil be om godt vær, men jeg orker ikke å være den som bare nikker og bukker. Da kan han få sitte å kjenne på det. Anonymous poster hash: b7faa...4af Ok. Men tør du dra til de og si at "nok er nok/. Du velger å bryte kontakten for å skåne barna dine mot forskjellsbehandling og at du faktisk mener alvor? Så lar du det ta den tiden det tar. Venninna mi har funnet reservebesteforeldre til barna sine pga manglende interesse hos barnas egne besteforeldre. De nye er et par i 70 års alderen. Inviterer på kino, besøk, baking, lek, de får gaver og kommer på kamper etc
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #11 Skrevet 27. februar 2016 Tror faktisk jeg heller hadde kuttet dem ut. Anonymous poster hash: c1aad...48b
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2016 #12 Skrevet 27. februar 2016 Huff, nei det er ikke greit. Kutt dem ut slik at ikke dine barn får oppleve det slikt. Du kan jo komunisere til din far at hvis han vil ha kontakt med barnebarna så kan kan komme på besøk til dere, alene... Anonymous poster hash: 46e21...4e2 Ja, tenker det samme. Og han kan godt få en seriøs samtale om hvordan dette tar seg ut. Er f eks bestemora til stesønnens stebarn også død? Har de virkelig bare disse to i livet sitt?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #13 Skrevet 27. februar 2016 Be faren din på besøk etter vinterferien og fortell ham ansikt til ansikt at det sårer deg og mannen din at han velger bort deres barn og favoriserer stebarnebarn. Jeg ville spurt ham om han ikke bryr seg like mye om deg som om stesønn, og om stebarnebarn er viktigere enn egne barnebarn. Fortell faren din at han lot deg bli nedprioritert i oppveksten, han har tillatt at stesønnen blir prioritert foran hans egen datter i alle år. Fortell ham videre at det at han bortprioriterer deg og dine barn, det er hans valg. Men du vet hvor vondt det er å vokse opp og bli bortprioritert og stadig vist at man ikke er viktig nok, og at du som mor derfor ikke kommer til å akseptere at han bortprioriterer dine barn fremfor stebarna til stesønnen hans. Inntil han og stemoren din kommer på bedre tanker kommer du til å skåne barna dine fra dem. Han og stemor er hjertelig velkommen om de viser at de setter deg og dine barn like høyt som stebarnebarna hennes. Og gjør det klart at dette er din fars valg. HAN velger om han vil ha deg og barna dine i livet sitt. Du bare beskytter barna dine om han ikke velger å sette dere like høyt som stesønnen og hans stebarn. Ha din mann sammen med deg når du snakker med din far, det viser at dere er sammen om å beskytte barna deres. Anonymous poster hash: c9643...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå