Gå til innhold

Polsk arbeid.Fastpris,timepris.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har leid inn ett polsk firma til å gjøre en jobb.Nå er jobben ferdig..Avtalen ble en fastpris på 20800 kr. De tar 220 kr timen.Men når jeg regner time pris så kommer jeg på 10 560 kr.Han som var her har brukt 48 timer.

Kan jeg ringe sjefen å stille spørsmålstegn ved dette? Vi har ingen skriftelig avtale.Hvilken rettigheter har jeg.Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: f6cad...38b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du velger om du vil ha fastpris eller timepris.

Tipper om du hadde valgt timepris ville summen blitt dobbel av det du betalte

Skrevet

Dere har jo valgt fastpris, og godtatt det tilbudet dere fikk. Synes du det var dyrt i utgangspkt for jobben som ble gjort? Fastpris kan slå ut begge veier, enten til fordel for dere ekker for firmaet. Denne gangen ble det firmaet.

Anonymous poster hash: 29910...d75

Skrevet

Dere har jo valgt fastpris, og godtatt det tilbudet dere fikk. Synes du det var dyrt i utgangspkt for jobben som ble gjort? Fastpris kan slå ut begge veier, enten til fordel for dere ekker for firmaet. Denne gangen ble det firmaet.

Anonymous poster hash: 29910...d75

Enig.

Dessuten så Hade vel ikke timeprisen kun Vært arbeidet, men kjøring, innkjøp,bortkjøring etc?

Anonymous poster hash: 60f9e...ce8

Skrevet

Jeg har betalt for bortkjøring av søppel 600 kr.Materialer 5000 kr.

Skrevet

Muntlig avtale gjelder jo? Dere har avtalt fastpris ferdig med det👍

Anonymous poster hash: 0c679...805

Skrevet

Timeprisen var jo i tillegg latterlig lav, svart?

Skrevet

Det er straffa for å sende pengene ut av landet. Ved å bruke sånne firmaer bidrar du til å holde arbeidsledigheten i Norge oppe, at lærlinger ikke får læreplass osv. Norge og kommunen din taper skattekroner og du bidrar også til svart økonomi. Det er voldsomme summer som svindles i østeuropeiske firmaer. Håper du får masse trøbbel i ettertid og reklamasjon på arbeidet.  

Anonymous poster hash: 036dd...709
Skrevet

Ville heller bare betalt fastprisen og lagt til at du da regner det er hvit arbeid basert på timeprisen dette gir.

Skrevet

Dårlig gjort å skrive at du håper jeg får masse problemer i ettertid.Jeg valgte å gjøre det sånn fordi jeg egentlig ikke har råd til å pusse opp.

Skrevet

Når de tar 220 kroner timen, så kan du kanskje tenke deg hva de lønner sine ansatte. Sosial dumping kalles det

Anonymous poster hash: 44565...50b
Skrevet

Dårlig gjort å skrive at du håper jeg får masse problemer i ettertid.Jeg valgte å gjøre det sånn fordi jeg egentlig ikke har råd til å pusse opp.

Da burde du ha venta. 

Anonymous poster hash: 036dd...709

Skrevet

Da venter du i stede for å bli en kriminell.

Håper også du får problemer.

Anonymous poster hash: 89095...bb2

Skrevet

Flere lovlige firmaer som har lav timespris. Har selv en kompis fra Latvia som driver firma og fakturerer 250/260kr i timen (han tok 230 kr timen før), og alt er hvitt. Mange firma som driver på den måten, de som jobber i firmaet har ofte egne firmaer de igjen fakturerer hovedfirma.

Å kalle HI kriminell er idioti. 

Anonymous poster hash: ffb94...38c
Skrevet

Tviler på det er hvitt siden det er gjort uten kvittering..

Anonymous poster hash: 139d6...eca

Skrevet (endret)

Du har ingen rettigheter. Du kan ikke forvente annet når du bruker utenlandsk håndverkere som mest sannsynlig har gjort en dårlig jobb og som heller ikke har noen utdanning. Regner med du sjekket firmaet før du hyret dem..

Uansett er det jo fastprisen dere ble enige om.

Endret av Mamma til 2 søte
Skrevet

Har hatt flere norske firmaer til oppussing, men det polske gjorde bedre jobb.

Å si at utlendinger er verst er rasistisk.

Anonymous poster hash: 41aa2...491

Skrevet

Flere lovlige firmaer som har lav timespris. Har selv en kompis fra Latvia som driver firma og fakturerer 250/260kr i timen (han tok 230 kr timen før), og alt er hvitt. Mange firma som driver på den måten, de som jobber i firmaet har ofte egne firmaer de igjen fakturerer hovedfirma.

Du skriver at de har lav timepris. Da spør jeg hvorfor har de lav timepris? Svaret kalles sosial dumping.

Bruk registrerte firmaer, med fagfolk, og betal det jobben koster, for pokker! Hva er det som får dere til å mene at håndverkere ikke fortjener skikkelig lønn for jobben de gjør?

Anonymous poster hash: 43bb2...44f

Skrevet

Hva tror du de ansatte tjener i et sånt firma?

Anonymous poster hash: 44565...50b

Skrevet

220 kroner er jo en latterlig lav timelønn da, de kan umulig være faglært med en slik lønn?

Har akkurat pusset opp kjelleren her selv, og utenlandske håndtverkere kan være superflinke dem, men de skal jo ha skikkelig lønn. Firmaet vi bukte bestod av en nordmann (med fagbrev) som har en litauer ansatt. De gjorde en kjempegod jobb.

Anonymous poster hash: 60cf1...91b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...