Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Venter neste om et par mnd, og er på utkikk etter ny da jeg ikke har vært fornøyd tidligere. . Sjal syntes jeg tok for mye tid ved knyting (men har den tilgjengelig enda ved behov) og baby lå ikke godt I babybjorn. Har hørt bra om ergobaby. . Deres erfaringer og anbefalinger? Anonymous poster hash: 552ff...a51
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Mine har hatet spedbarnsinnlegget til ergobaby. Jeg syntes dessuten den var vond å feste med skulderstroppen alene. Anonymous poster hash: 1283e...417
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Første halvåret er Close Caboo carrier (ringsjal) GULL, mye bedre enn bæresele og veldig enkelt å ta på siden det er ferdigknyttet! Fra ca 6 mnd er Manduca bæresele gull, fordi den er både veldig god for baby og veldig god for bærer (lettere å feste enn Ergo, fordi selene kan krysses bakpå ryggen). Anonymous poster hash: ab15e...e3c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Manduca Anonymous poster hash: 31534...219
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 Første halvåret er Close Caboo carrier (ringsjal) GULL, mye bedre enn bæresele og veldig enkelt å ta på siden det er ferdigknyttet! Fra ca 6 mnd er Manduca bæresele gull, fordi den er både veldig god for baby og veldig god for bærer (lettere å feste enn Ergo, fordi selene kan krysses bakpå ryggen). Anonymous poster hash: ab15e...e3c Jeg sjekket ut close caboo, men syntes det så ut som det var lite støtte for hodet..? Anonymous poster hash: 552ff...a51
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 Vi er fornøyd med ergobaby. Brukte ikke spedbarnsinnlegget så mye, men den putetingen istedet. Anonymous poster hash: de31c...ae1
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 Mei tai er min favoritt. Anonymous poster hash: c4800...ebb
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 Jeg har Ergobaby stowaway og mei tai til min (samme til eldste) og synes de er gode å bære i, ungen sitter godt. Jeg brukte bæresjal mye første 6 mnd. Litt knyting, men vennet meg fort til det. Anonymous poster hash: 79bfa...b3e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #9 Skrevet 27. februar 2016 Manduca Anonymous poster hash: dfbd5...554
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #10 Skrevet 27. februar 2016 Første halvåret er Close Caboo carrier (ringsjal) GULL, mye bedre enn bæresele og veldig enkelt å ta på siden det er ferdigknyttet! Fra ca 6 mnd er Manduca bæresele gull, fordi den er både veldig god for baby og veldig god for bærer (lettere å feste enn Ergo, fordi selene kan krysses bakpå ryggen). Anonymous poster hash: ab15e...e3c Jeg sjekket ut close caboo, men syntes det så ut som det var lite støtte for hodet..? Anonymous poster hash: 552ff...a51 Du legger bare sjalet bak hodet til barnet, så er det så støttet som det kan bli. Utrolig fleksibelt sjal/sele til de små, tilpasser seg kroppene deres bedre enn "noe annet". Jeg brukte Caboo i starten, så ergo. Fikk ikke til nyfødtinnlegget men selen har blitt brukt fra ca 4 mnd til nå over to år. Kosebæring inne, nødvendig bæring, transport og fjelltur. Bruk sovehetta som støtte for hodet om behov. God på mannen og en drøm å ha på ryggen. Har originalselen, ikke 360. Manduca er mye det samme som Ergo. Angelpack også, men den passer ofte de minste barna og blir for liten før ett år har jeg hørt. Tula finnes i flerr varianter, både til de små og i store varianter. Ulike mei taier er også gode, fås også med klips i stedet for flere meter med stropper. Vevde sjal er jo også utrolig fleksible når du finner en knyting som passer for dere. Alle over er såkalte ergonomisk bæretøy, som er gode både for bærer og baby. Husk at de har ulik passform som kan føles veldig forskjellig for ulike bærere. Jeg er for eksempel høy og derfor passer ergo meg bra, mens en venninne som er 155 og petit får ikke strammet selene nok. Anonymous poster hash: 442ba...381
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #11 Skrevet 27. februar 2016 Jeg brukte elastisk sjal de første mnd. Litt jobb å knytte, men gikk ofte med det store deler av dagen, det er jo enkelt å ta baby oppi og utav. Ammet ofte i sjalet, og sov mye der. Greit å kunne rydde/støvsuge/brette tøy osv med baby inntil meg. Gikk etterhvert over til manduca. Kjempefornøyd. Hender en sjelden gang vi bruker den ennå, om treåringen blir sliten i beina på langtur. Anonymous poster hash: 18516...7a5
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #12 Skrevet 27. februar 2016 Ergobaby 360 er en fantastisk bæresele! Kjøpte den før barnet ble født. Kunne bruke fra hun var noen dager gammel med spedbarnsinnlegget. Da hun ble stor nok ble det veldig stas å sitte framovervendt, og med ergobaby 360 sitter de slik at det er bra for hoftene. Så anbefaler den. Anonymous poster hash: 76d85...156
PersilleBlomst Skrevet 28. mars 2016 #13 Skrevet 28. mars 2016 Sjal er jo veldig bra, deilig avlastende og vakkert. Du blir jo dreven på knyting etterhvert? Ellers har jeg selv en ErgoBaby 360 men den er allerede smal i panelet. Helt ok, er fornøyd men skulle ønske jeg hadde visst om Manduca da jeg skulle kjøpe sele. Hører absolutt mest bra om Manduca og Angel Pack. Ville sjekket ut dem
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #14 Skrevet 28. mars 2016 Vil virkelig anbefale Manduca😊 Og evt close caboo til nyfødttiden. Jeg hadde i tillegg en egendesignet mei tai med klips som ei dame sydde til meg på bestilling. Helt fantastisk bærekomfort! Anonymous poster hash: c11f1...8af
Mariogspiren Skrevet 28. mars 2016 #15 Skrevet 28. mars 2016 Hvorfor er manduca bedre enn ergobaby 360? jeg har 360 og er svært fornøyd med den, både med spedbarnsinnlegg og uten. Skjedde mange ganger at han ikke ville sove i vognen og jeg måtte bære han i søvn, var da superfornøyd med bæreselen som jeg bare kunne klikke kjapt på og gå i vei. Synes også det var supert at jeg kunne ha han forovervendt etterhvert, da han snudde seg veldig hvis han hørte lyder eller at jeg snakket med noen. Har ikke prøvd manduca, kanskje det blir med nestemann
Ikkedytt Skrevet 28. mars 2016 #16 Skrevet 28. mars 2016 Har et (grått) close caboo bæresjal som jeg ikke bruker (bare prøvd det et par ganger) hvis du vil spare de pengene. Var fornøyd med det, men fikk liksom aldri behov for det. Du kan få det gratis.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #17 Skrevet 28. mars 2016 Jeg likte BB veldig godt. Sjal var alt for kranglete. Jeg likte bedre å ha barna på brystet enn på ryggen da de var helt små og sjelene var håpløse å jobbe med. Anonymous poster hash: 58f11...b84
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #18 Skrevet 28. mars 2016 Informer deg godt!! På www.tettinntil.no har de virkelig peiling og kan veilede deg!! Det viktigste er at bærerøyet er riktig og ergonomisk og passer for barnets alder og utvikling. Anonymous poster hash: cb32d...4af
PersilleBlomst Skrevet 30. mars 2016 #19 Skrevet 30. mars 2016 BB er ikke spesielt ergonomisk. Gå heller for Manduca, Tula, Angelpack eller Ergobaby. De er bredere i panelet, gir bedre støtte for kroppen til barnet og fordeler vekten bedre på bæreren. Manduca er bedre fordi den er bredere i panelet og selene kan enkelt krysses for bedre fordeling av vekt. Bedre for barnet og bedre for bæreren. BB var mer ergonomisk før og er veldig kjent men det finnes bedre seler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå