Gå til innhold

gir dere barna deres fluortabletter? og hvor gamle er de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut

Anonymous poster hash: f13d1...60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en boks stående, de får på lørdager eller andre dager det har vært mye sukker. Har kun laveste dose, det er jo ikke anbefalt med daglig tilskudd lenger.

Anonymous poster hash: de41d...468

Skrevet

Ja, er snart fire år.

Anonymous poster hash: 243d6...3dc

Skrevet

Har en boks stående, de får på lørdager eller andre dager det har vært mye sukker. Har kun laveste dose, det er jo ikke anbefalt med daglig tilskudd lenger.

Oppdater deg på din forskning. Det er anbefalt.

Mine får hver dag.

Skrevet

Oppdater deg på din forskning. Det er anbefalt.

Mine får hver dag.

Altså, jeg bedriver lite forskning, men nei. Nye retningslinjer er at fluortannkrem er tilstrekkelig, så lenge det ikke er noen spesielle behov.

Skrevet

Minste på 8 år får hver kveld.

Skrevet

Har tre barn og de har ikke fått fluortabeletter.

Eldste er over 20 år og ingen har hatt hull, så det har absolutt ikke vært nødvendig for oss. Jeg er skeptisk til å gi mye fluor over lang tid. Det de får i seg via tannkrem er mer enn nok.

Anonymous poster hash: fd6da...821

Skrevet

Ja lite fluor i vannet her. 2, 5 og 7. Får hver dag som regel.

Anonymous poster hash: 565a7...114

Skrevet

Fluor er gift som ikke skal ned i kroppen!

Og nei, det er ikke anbefalt å gi tabletter lenger.

Fluor har kun lokal virkning. Derfor får barna mine aldri i verden fluortabletter, men pusser tennene med høyest mulig dose fluortannkrem to ganger om dagen, og spytter fra første dag.

Anonymous poster hash: 5b0fd...7c8

Skrevet

Mine på 3 og 4 får fluortablett hver dag, 0,25 mg nå. Hva er faren med for mye fluor?

Mamma valgte å ikke gi meg fluor på 70-tallet og ved første tannlegebesøk som 6-åring hadde jeg 5 hull, mamma gråt på gangen. Antok syreskader fra mye frukt var årsaken!

Anonymous poster hash: d3c04...f36

Skrevet

Mine får hver dag. Og det gjør jeg og☺ Har tatt fluor så lenge jeg kan huske og velger å tro at det er derfor jeg, i løpet av mitt 38 år lange liv, kun har hatt 1 hull👍

Skrevet

Jeg tok fluor som barn og har likevel mye hull. Barna mine får ikke fluor. Spurte tannlegen sist vi var det og fikk beske om at vi ikke trenger å gi.

Anonymous poster hash: e48e0...142

Skrevet

http://forskning.no/forebyggende-helse/2013/03/er-fluor-i-tannkrem-farlig

Datteren min får en fluortablett hver dag. Fluor er riktignok giftig i høye doser, men så lenge man holder seg til anbefalt dosering så skal det være trygt. Jeg spiste en halv boks med fluortabletter som barn og har en stoffskiftesykdom i dag, men regner med at det er et tilfeldig sammentreff.

Når det er sagt, så er jeg på generell basis litt betenkt over det man kaller" cocktail effekten" av stoffer av ymse slag som vi får i oss.

Anonymous poster hash: a6334...11a
Skrevet

Nei. Jeg vet nok til at jeg ikke putter gift i barna mine,holder med fluortannkrem. 4 barn på 15,12,7 og 4,null hull på alle sammen.

Anonymous poster hash: 20b75...a5d

Skrevet

Nei, pusser med fluortannkrem morgen og kveld. Barna er fire og ett år.

Det er tilstrekkelig i følge tannpleieren fireåringen var hos.

Anonymous poster hash: 6c881...e86

Skrevet

Bruker flux munnskyll hver kveld etter tannpussen de er 4 og 8 år.

Skrevet

Mine på 9 og 12 år, tar fluor hver dag i tillegg til fluortannkrem. Tannlegen sier det er bra.

Anonymous poster hash: 39b5e...63d

Skrevet

Sønnen min er 4 år å han får fluor hver kveld.

Etter jeg begynte med det så har han helt sluttet å skrike når jeg pusser tennene.

Skrevet

Mine får hver kveld. Men nå er vi arvelig belastet med dårlig emalje og får lett hull på både min og mannens side, så tar ikke sjangs på å la være.

Anonymous poster hash: 2ade2...314

Skrevet

Ja. De er 1 og 6 år.

Anonymous poster hash: 866cb...cdf

Skrevet

Ja, frem til skolealder fikk de en tablett hver dag.

Nå som de går på skolen skyller de med flourskyll hver kveld, ingen hull hos noen av barna enda (eldste er 15 år og har hatt regulering, fremdeles null hull)

Anonymous poster hash: cc002...1f9
Skrevet

Nei det får de ikke.

Jeg spurte tannlegen sist jeg fulgte eldste barnet, fikk beskjed om at tannpuss med fluor morgen og kveld var tiltrekkelig.

Ingen av barna har hatt hull enda, ikke jeg heller. 

Anonymous poster hash: bf3a4...116
Skrevet

Ja hver kveld 2 og 4 år. Spurte tannlegen og han sa at de frarådet det en periode men at det ble merkbart mye mer hull i tennene til folk på generell basis så de anbefalte det igjen og at de gode fordelene for tannhelsen veide opp for evt bakdeler.

Anonymous poster hash: b3971...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...