Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #1 Skrevet 26. februar 2016 Kan man ha på sminke når man tar ansikts CT ? Ja, dumt spørsmål men trenger masken min når jeg går ut av huset. Føler meg uvel uten. Anonymous poster hash: 22858...454
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #2 Skrevet 26. februar 2016 Mener du ct caput? Hva er grunnen til det da? Har ikke hørt noe om at det skal være noe problem, da ville det nok ha stått i innkallelsesbrevet. Anonymous poster hash: 32a92...2cb
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #3 Skrevet 26. februar 2016 Med MR kan du ikke ha øyenskygge pga magneter. Usikker mtp CT. Ville googla det om jeg var deg Anonymous poster hash: 0bae0...92f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #4 Skrevet 26. februar 2016 Det går helt fint. CT er røntgenstråler. Anonymous poster hash: a9967...096
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 MR caput (MR av hodet) gjøres i kraftige magnetfelt, og siden sminken kan inneholder elementer av metall kan sminken lage forstyrrelser i magnetfeltet som gjør at kvaliteten på undersøkelsen går ned. Det ville jo være dumt når du først skal ligge i MR maskinen en halv time Her er en grei side om MR caput: https://www.helsesmart.no/bildediagnostikk/mr-caput :) CT bruker bare røntgenstråler, disse blir ikke påvirket i nevneverdig grad av sminken Derimot påvirkes kroppen din av røntgenstråler så MR er bedre for deg... Anonymous poster hash: e1029...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå