Gå til innhold

Var hos øre/nese/hals igår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange mnd med sussing i høyre øret mitt, når jeg skal sove så henviste legen meg til spesialisten. Veldig plagsomt hver kveld når jeg legger meg.

Var hos han igår og ble ferdig utredet på 5 min. Så i begge ørene mine, og sa at jeg skal gå i AppStore og laste ned noen programmer med musikk som heg skal høre på, og at det kan ligge mest i hodet mitt. Og det var det hele.

Hva i alle dager?

320,- rett ut av vinduet.

Noen som skjønner dette?

Anonymous poster hash: bf3ce...88e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du får be mannen din om å slutte med sussingen, så slipper du å kjøpe det derre musikkgreiene

Endret av Gustav Klitt
Skrevet

Du får be mannen din om å slutte med sussingen, så slipper du å kjøpe det derre musikkgreiene

Sorry, skrivefeil.

Det skjønte du vel??

Anonymous poster hash: bf3ce...88e

Skrevet

Har du blitt utsatt for høye lyder som kan ha gitt deg tinnitus, eller slag mot hodet?

I så fall er det ofte lite å gjøre med det, og da er legens råd et greit råd for å fokusere mindre på lyden.

Men om dette er noe som har oppstått plutselig og uten at det foreligger traume eller at du er utsatt for høye lyder som kan ha skadet hørselen din, da kan det være grunner bak som man kanskje kan gjøre noe med.

Låsninger i nakken kan av og til gi tinnitus. Stram muskulatur i skuler/nakke kan ofte gi øresus. I sjeldne tilfeller kan problemer med nyrene gi øresus.

Anonymous poster hash: af1fa...f50
Skrevet

Jeg har tinnitus og turen til øre, nese, hals tok lenger tid enn det. Tok en hørselstest og ble grundig undersøkt i begge ører, han stakk ting ekkelt langt inni der, testet med å sende lydbølger inn og måle ekkoet tilbake osv

Resultatet for min del var at han så et "traume", antagelig forårsaket av smell mot hodet/hjernerystelse og at det var årsaken til øresusen.

Jeg følte meg veldig godt ivaretatt og grundig undersøkt.

Jeg har øresus 24/7 da, ikke bare når jeg skal sove.

Anonymous poster hash: 11bb0...aaf

Skrevet

Høres ut som en slapp lege...

Selv er jeg plaget med during i venstre øret. Det kommer og går og er værst når jeg skal sove.

Etter mye frem og tilbake har jeg funnet ut at hos meg kommer det av stramme muskler i brystryggen, ned langs med ryggraden.

Duringen blir faktisk borte når jeg får tøyd/mobilisert disse musklene. Har fått god hjelp av en manuellterapeut.

Stress og også noen former for trening gjør det verre.

Vet ikke om dette hjelper deg, men det kan kanskje være verdt å teste ut.

Håper du finner ut av det, det er utrolig plagsomt. Spesielt når det holder deg våken på natten.

Anonymous poster hash: e0994...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...