Gå til innhold

noen som har opplevd at far har mistet omsorgen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står nå i situasjon hvor 2 år etter ejg gikk fra bf så kommer det ting frem som ikke er bra for barna hos far. dette kom frem når barnet var i samtale med helsesøster på skolen.

Fått beskjed om at bv skal varsles og at omsorgen bør holdes tilbake.

noen som kan fortelle litt om hvordan bv håndterte saken og hvordan barna tok dette?

Anonymous poster hash: 12977...b53
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg har jobbet med mange slike saker i barneverntjenesten.

Det er bare du som kan avgjøre at far ikke skal ha samvær med barna, andre kan bare råde deg til det. Eventuelt kan omsorgen fratas dere begge om det foreligger åpenbart alvorlig skadelige forhold for barna hos far og du ikke skjermer dem.

Du bør skaffe advokat.

Anonymous poster hash: b2132...c49
Skrevet

Det er bare du som kan avgjøre at far ikke skal ha samvær med barna, andre kan bare råde deg til det. Eventuelt kan omsorgen fratas dere begge om det foreligger åpenbart alvorlig skadelige forhold for barna hos far og du ikke skjermer dem.

Du bør skaffe advokat.

Dette stemmer da ikke. Vi som mødre har faktisk (dessverre!) ikke lov til å ta avgjørelsen om at far ikke får ha samvær med barna. Har selv barn som virkelig ikke vil til faren sin men jeg har ingenting jeg skulle ha sagt.

Anonymous poster hash: 50e51...2d7

Skrevet

Du bør skaffe advokat.

Dette stemmer da ikke. Vi som mødre har faktisk (dessverre!) ikke lov til å ta avgjørelsen om at far ikke får ha samvær med barna. Har selv barn som virkelig ikke vil til faren sin men jeg har ingenting jeg skulle ha sagt.

Joda, det stemmer. Mor kan ta den avgjørelsen inntil saken eventuelt behandles for retten. Da kan det telle i hennes disfavør om hun ikke hadde en god grunn til å tilbakeholde samvær. Det vil være mulig å få barneverntjeneste, helsesøster m.m. til å vitne.

(Om far er den som har daglig omsorg for barnet er det hakket mer komplisert, men jeg gikk ut fra at det var mor her siden det er tilfelle i sånn noenognitti prosent av delte familier).

Skrevet

Du bør skaffe advokat.

Dersom det ikke er skadelig for barna å være hos faren, kan du selvfølgelig ikke holde barna tilbake.

Det var vel ikke akkurat der som var saken i HI.

Anonymous poster hash: adcc2...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...