Gå til innhold

Samvær med far som bor i kollektiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar er student og bor i kollektiv med to andre menn. Han ønsker å ha datteren vår på tre år der i helgene og jeg vet ikke helt hva jeg syns om det. Jeg har aldri møtt disse han bor med, men jeg får litt "skittent gutterom" følelse av hele greia. Jeg vet at barnefar selv har drevet med hasj for et års tid siden, om han gjør det idag, det vet jeg ikke. Likevel er jeg er sikker på at han ikke ville brukt det når datteren vår er der, men jeg kjenner jeg kvier meg litt for å sende datteren dit på overnatting når han bor med to andre. Ser for meg at studietiden kan gå mye med til festing og damebesøk for eksempel (hvertfall om romkameratene er noe lik pappan til jentungen). 

Ikke føler jeg at jeg kan kreve å møte romkameratene og inspisere leiligheten heller  :legrine:

Det skal sies at jeg ikke tro at faren hennes vil drikke, røyke eller feste mens hun er der. Men det er jo to andre i kollektivet også.

Hva syns dere? Er jeg helt dum som i det hele tatt syns dette er et problem? 

Anonymous poster hash: c7c75...14a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du valgte å få barn med denne mannen. Du har ingen rett til å nekte han samvær. Du har ingen rett til å bestemme hvor eller hvordan mannen skal bo. 

Anonymous poster hash: 46f35...aed
Skrevet

Du valgte å få barn med denne mannen. Du har ingen rett til å nekte han samvær. Du har ingen rett til å bestemme hvor eller hvordan mannen skal bo. 

Ikke helt unøyaktig slik. Hvis far bor under kritikkverdige forhold så kan hun kreve at samværet avvikles hos henne eller at det gjennomføres samvær med tilsyn i begynnelsen. Jeg hadde aldri sendt min unge til to ukjente menn som fester og drikker.

Anonymous poster hash: 17053...997

Skrevet

En kan ikke forvente at de andre i kollektivet ikke har vorspiel/ narchspiel, høylytt sex, høy musikk osv fordi det skal bo et lite barn der hver helg. Ville aldri sendt ungen min dit.

Anonymous poster hash: 248e6...e8e

Skrevet

Ikke helt unøyaktig slik. Hvis far bor under kritikkverdige forhold så kan hun kreve at samværet avvikles hos henne eller at det gjennomføres samvær med tilsyn i begynnelsen. Jeg hadde aldri sendt min unge til to ukjente menn som fester og drikker.

At de fester og drikker er jo bare noe hi antar. Og barnet skal jo ikke sendes til de, hun skal til pappaen sin

Anonymous poster hash: aecef...ba0

Skrevet

At de fester og drikker er jo bare noe hi antar. Og barnet skal jo ikke sendes til de, hun skal til pappaen sin

Bare noe HI antar? Kjenner du mange mannlige studenter som verken drikker, har sex eller fester? Er det bibelskolen de går på i så fall? Ja, barnet skal til faren. Men når faren bor med to ukjente for HI menn som er studenter med alt det innebærer, må hun regne med at ungen opplever både sex og fyll. Og det hadde jeg ikke utsatt barnet mitt for.

Skrevet

Kan du ikke høre med far om de to andre kan la være å feste etc når han har samvær? Vil tro de deler bad, det går jo også an å nevne at du ønsker at det skal være greit for et barn å bruke.

Anonymous poster hash: a8276...2f1

Skrevet

En kan ikke forvente at de andre i kollektivet ikke har vorspiel/ narchspiel, høylytt sex, høy musikk osv fordi det skal bo et lite barn der hver helg. Ville aldri sendt ungen min dit.

Kjenner jeg far rett har han nok ikke nevnt dette til de to andre enda en gang. Jeg håper at hvis de vet med seg selv at de kommer til å feste, drikke og høre høy musikk på kvelden, så sier de rett og slett nei til dette. Om de vet med seg selv at de også vil tilrettelegge for at det skal bo en tre-åring der, så har jeg ikke så mye å klage på. Hun kan jo sikkert få det riktig så gøy hos dem om de er greie med henne og tilrettelegger. Jeg syns bare det er vanskelig å skulle sende henne til far OG to ukjente menn annenhver helg, og vanskelig å se for meg at de på lang sikt kommer til å orke å holde hjemmet barnevennlig annen hver helg.

Helgene er jo beste tiden for studentene.  hi

Skrevet

Jeg kjenner en som bor sånn :)

Han har barnet sitt en gang i uken og annenhver helg.

De to andre han bor med tar hensyn til dette (man er ikke idiot selv om man bor på kollektiv). Sønnen har det fantastisk! De har det mye gøy sammen hele gjengen, griller, lager snøhuler, ser filmer,synger, steller og styrer :) nesten som "tre menn og en baby" filmen haha...

De helgene Pappan vet de andre guttene har planer om fest el. tar han med sønnen på tur, enten til familien, eller på hyttetur :)

Funker veldig fint!

Hadde jeg vært deg, ville jeg blitt kjent med de andre han bor med, kanskje de er fantastiske folk? Og det kommer til å bli en bra løsning?

:)

Ikke alt her i verden er så galt som man tror ;)

Anonymous poster hash: 54139...f4f

Skrevet

De to andre han bor med tar hensyn til dette (man er ikke idiot selv om man bor på kollektiv). Sønnen har det fantastisk! De har det mye gøy sammen hele gjengen, griller, lager snøhuler, ser filmer,synger, steller og styrer :) nesten som "tre menn og en baby" filmen haha...

De helgene Pappan vet de andre guttene har planer om fest el. tar han med sønnen på tur, enten til familien, eller på hyttetur :)

Funker veldig fint!

Hadde jeg vært deg, ville jeg blitt kjent med de andre han bor med, kanskje de er fantastiske folk? Og det kommer til å bli en bra løsning?

Å, så godt å høre! Tusen takk for dette svaret, trengte en liten solskinnshistorie. Dette hørtes jo riktig koselig ut  :tongue:

Er det for mye å be om av meg å treffe disse han bor med?

Jeg ønsker jo at datteren min skal ha samvær med far, og for all del, er de gode mennesker kan de sikkert bli som "onkler" for henne. Hun setter nok også pris på å ha flere nære personer i livet sitt. Jeg vil bare være sikker på at denne løsningen er til det beste for henne, og at leiligheten og romkameratene faktisk er egnet til å ha et barn boende annenhver helg! hi

Skrevet

Funker veldig fint!

Neida, det trenger ikke å være så galt. Men du kjente disse mennene etter hvert. HI kjenner ikke de andre i kollektive. Så rart hvordan mange ikke deler et eneste bilde av ungen på Facebook, kler å dem romdrakt på stranda osv for å forhindre overgrep, men synes samtidig det er helt greit å sende ei lita jente til to ukjente voksne menn.

Skrevet

Funker veldig fint!

Å, så godt å høre! Tusen takk for dette svaret, trengte en liten solskinnshistorie. Dette hørtes jo riktig koselig ut  :tongue:

Jeg ønsker jo at datteren min skal ha samvær med far, og for all del, er de gode mennesker kan de sikkert bli som "onkler" for henne. Hun setter nok også pris på å ha flere nære personer i livet sitt. Jeg vil bare være sikker på at denne løsningen er til det beste for henne, og at leiligheten og romkameratene faktisk er egnet til å ha et barn boende annenhver helg! hi

Hvordan kan du vurdere å sende ungen til to helt ukjente menn når du ikke vet deres bakgrunn, eventuelt rulleblad og hvordan de er? Hvordan tør du?

Skrevet

Jeg hadde faktisk blitt litt sur om jeg oppdaget at en i kollektivet skulle ha ungen der i helgene, for jeg hadde da tatt så hensyn at det hadde begrenset meg veldig. Hadde ikke spilt musikk etter leggetid, snakket lavt, ikke hatt menn med hjem fra byen, ville skammet meg om ungen så meg full om den kikket ut i stua når jeg kom hjem fra byen osv.

Er jo veldig begrensende for de andre, for en unge fortjener å bo rent med trygge rammer og gode rutiner

Skrevet

Jeg hadde faktisk blitt litt sur om jeg oppdaget at en i kollektivet skulle ha ungen der i helgene, for jeg hadde da tatt så hensyn at det hadde begrenset meg veldig. Hadde ikke spilt musikk etter leggetid, snakket lavt, ikke hatt menn med hjem fra byen, ville skammet meg om ungen så meg full om den kikket ut i stua når jeg kom hjem fra byen osv.

Er jo veldig begrensende for de andre, for en unge fortjener å bo rent med trygge rammer og gode rutiner

Det er jeg enig med deg i. Men dette er vel noe far må spørre dem om, og de må gå godkjenne? Han kan vel ikke bare komme drassende med treåringen og kreve at de skjerper seg når hun er der? 

For i så fall kjenner jeg at jeg blir skeptisk igjen. hi

Skrevet

Funker veldig fint!

Å, så godt å høre! Tusen takk for dette svaret, trengte en liten solskinnshistorie. Dette hørtes jo riktig koselig ut :tongue:

Klart du kan be om å møte de!

Men de som skriver om overgrep og lignende... Glemmer dere at det er faren sin hun skal til? Om ikke hi trodde han tok like godt vare på datteren som hun gjør, hadde hun jo ikke vurderet dette i det hele tatt!

Barnet skal sikkert sove på rommet med far, så hvor mye kan skje?

Om dere skal tenke overgrep i alle situasjoner, så kan ikke barn dra til andre overhodet! Hva om bestefar forgriper seg? Eller hva om bestemor gjør det? Fotballtreneren? Piano læreren? Speider lederen? Svømme treneren? Farene er mange om dere skal tenke sånn i alle situasjoner. Vi kan ikke mure oss inne å slutte å leve.

Hadde jeg vært deg hi, hadde jeg likt å møte disse andre guttene, om ikke, må du nesten stole på at Pappan elsker datteren sin like høyt som deg, og at han godt vare på henne :)

Vi mødre er ikke uunværlige (selv om vi liker å tro det) :)

Skrevet

Jeg hadde faktisk blitt litt sur om jeg oppdaget at en i kollektivet skulle ha ungen der i helgene, for jeg hadde da tatt så hensyn at det hadde begrenset meg veldig. Hadde ikke spilt musikk etter leggetid, snakket lavt, ikke hatt menn med hjem fra byen, ville skammet meg om ungen så meg full om den kikket ut i stua når jeg kom hjem fra byen osv.Er jo veldig begrensende for de andre, for en unge fortjener å bo rent med trygge rammer og gode rutinerAnonymous poster hash: 248e6...e8e

Det er jeg enig med deg i. Men dette er vel noe far må spørre dem om, og de må gå godkjenne? Han kan vel ikke bare komme drassende med treåringen og kreve at de skjerper seg når hun er der?  For i så fall kjenner jeg at jeg blir skeptisk igjen. hi Anonymous poster hash: c7c75...14a

Hvis han er normal i hodet spør han dem, og kanskje de svarer ja, men uten å tenke på hva det faktisk innebærer å bo med et lite barn og hvordan det påvirker deres helger. Kanskje de tenker at ungen skal legge seg klokken 19.00, så da er alt klar bane etterpå?

Skrevet

Bare noe HI antar? Kjenner du mange mannlige studenter som verken drikker, har sex eller fester? Er det bibelskolen de går på i så fall? Ja, barnet skal til faren. Men når faren bor med to ukjente for HI menn som er studenter med alt det innebærer, må hun regne med at ungen opplever både sex og fyll. Og det hadde jeg ikke utsatt barnet mitt for.

Hjelpes..snakk om å se spøkelser på høylys dag

Skrevet

Snakk med barnefar, og de han bor med - klart du kan spørre om å se kollektivet og treffe de andre :) Også må jo han snakke med dem, er ikke sikkert de er like gira som han på en treåring annenhver helg, men kanskje det funker hver tredje helt, eller en gang i måneden? 

Jeg studerer og veldig mange av mine studiekompiser ville tilrettelagt og klart en slik situasjon helt problemfritt.

Og, så finnes det de som ikke ville klart dette like greit - men det vil jeg tenke er fåtallet.

Vær løsningsorienterte og ikke krisemaksimer alt som ikke er helt a4 - så går nok dette supert!

Anonymous poster hash: 94ca2...703

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...