Gå til innhold

Hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg avviste en mann på byen i natt. Vi flørtet og danset, men kysset ikke eller noe sånt. Etter at utestedene stengte gikk vi litt rundt med noen venner. Plutselig ble han veldig intens og jeg sa at han måtte gå. Han ble sur og jeg gikk bort fra han. Da ropte han stygge ting til meg. Jeg tenkte da at "godt jeg er kvitt ham, og godt at jeg fant ut at han var sånn". Så tenkte jeg ikke mer på det før meldinger tikket inn.

Disse meldingene var drøye, og jeg vurderte å ringe politiet. Hadde du gjort det?

Anonymous poster hash: 2aba9...258

post-42-849_thumb.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet. Det kan hende de kjenner til denne mannen.

Han vet nok allerede hvor du bor, så ring NÅ!!

Anonymous poster hash: 0a5d9...270

Skrevet

Uff fikk frysninger av den meldingen.

Kontakt politiet umiddelbart!

Anonymous poster hash: a2487...ed0

Skrevet

Omg, han er jo ikke riktig klok. Ring politiet med en gang

Anonymous poster hash: aa3cd...3b0
Skrevet

Har du ringt???

Anonymous poster hash: 0bed8...7e4

Skrevet

Klart du må ringe politiet!

Om ikke denne fyren er farlig, trenger han uansett en kraftig påminnelse om at han ikke kan true, eller trakassere andre mennesker på den måten.

Sikker fylleangst i dag, men vet du, det er ikke ditt problem! Ring politiet! Nå!

Anonymous poster hash: 5a155...607

Skrevet

Ringte du hi?

Anonymous poster hash: 5a155...607

Skrevet

Svar aldri slike mennesker. Kontakt politi og bytt nummer

Anonymous poster hash: dc7cd...57b

Skrevet

Du må kontakte politi HI. Vedder på at denne mannen er en kjenning

Anonymous poster hash: 3faee...fc2

Skrevet

Jeg hadde anmeldt!

Anonymous poster hash: d18a6...af7
Skrevet

Jeg ser ikke hva som står( på mobil) Noen som gidder å skrive?

Anonymous poster hash: 46ae3...a0a

Skrevet

Jeg ser ikke hva som står( på mobil) Noen som gidder å skrive?

Anonymous poster hash: 46ae3...a0a

Hi fikk først to meldinger hvor det stod at hun ville bli oppsøkt og tatt og så at hun sliter nå. Hun spurte om han truet henne, han svarte at hun kunne lure. Hun skrev at han måtte gi seg, han svarte nei,  at nå var det i gang. Hi lurte på hva som var på gang, han svarte at hun kødder ikke med ham, og at det nå er i gang.

Etter den første meldingen ville jeg gitt klar beskjed om at hvis han fortsetter å true meg, om han noen gang oppsøkte meg, kontaktet meg eller noen jeg kjenner så kom jeg til å anmelde ham umiddelbart. Jeg ville også gjort det klart at jeg allerede hadde sikret meg i tilfelle noe kom til å skje meg, at politiet da ville bli kontaktet med bevisene.

Når han skriver flere meldinger i samme tone til Hi (med flere utropstegn bak), da hadde jeg anmeldt ham og bedt om besøksforbud. Slike menn har jeg nulltoleranse for! 

Jeg har lært av erfaring hvor jeg ikke kontaktet politi og satte grenser umiddelbart og ble stalket i flere år, ante ikke en gang hvem fyren var. Det jeg lærte var at menn som truer, de må man stoppe umiddelbart og gjøre det helt tydelig for dem hva følgene blir. Har fått stoppet to-tre i etterkant av stalkeren ved å være ekstremt tydelig. Men slike meldinger som Hi har fått, de ville jeg også ha anmeldt med det samme!

Anonymous poster hash: d18a6...af7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...