Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #1 Skrevet 26. februar 2016 I flere år har alle barna bodd hos meg. Jeg har ikke fått bidrag fra far. Han har tjent for lite, jeg har ikke fått noe fra nav siden jeg har tjent for mye. Nå skal min ene sønn flytte til far. I følge nav sin bidragskalkulator skal jeg betale far ca 5300,- i mnd. Stemmer dette? Da vil det bety at jeg må selge bilen, kjøpe en billigere og dårligere bil. Kanskje flytte til noe billigere, eller bare betale renter. Noe jeg ikke vil. Om far finner ut at han kan kreve så mye kommer han til å nekte å gå med på en privat avtale på 1000-2000,- i mnd. Noe jeg ser som greit. Noen som har vært i lignende situasjoner? Anonymous poster hash: 6ce83...7bd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #2 Skrevet 26. februar 2016 Ingen som har vært i lignende situasjoner? Anonymous poster hash: 6ce83...7bd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #3 Skrevet 26. februar 2016 Du skal vel ha samvær med gutten? siden beløpet blir så høyt, så må du enten tjene veldig mye, eller lite samvær... Det stemmer nok at du må betale så mye da. Anonymous poster hash: 418e2...f3c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #4 Skrevet 26. februar 2016 Jeg skal ha samvær ca en helg i mnd. Jeg syntes at beløpet er urettferdig mye. Jeg har fortsatt 2 barn boende hjemme hvor far har samvær kun i ferier. Anonymous poster hash: 6ce83...7bd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #5 Skrevet 26. februar 2016 Synes det høres helt vilt ut. Siden du forsørger 2 ut av 3 barn på fulltid. Sikker på at du har regnet riktig? Her så tjener far til barna 500 000, og jeg 180 000. Han har samvær en helg i måneden, og jeg får 8000 kr i bidrag for 2 barn. Så enten må du ha regnet feil, eller du tjener noe helt vanvittig mye. Anonymous poster hash: b0c85...fdd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #6 Skrevet 26. februar 2016 Synes det høres helt vilt ut. Siden du forsørger 2 ut av 3 barn på fulltid. Sikker på at du har regnet riktig? Her så tjener far til barna 500 000, og jeg 180 000. Han har samvær en helg i måneden, og jeg får 8000 kr i bidrag for 2 barn. Så enten må du ha regnet feil, eller du tjener noe helt vanvittig mye. Anonymous poster hash: b0c85...fdd Jeg og syntes at det virker ganske vilt. Har lagt inn inntekter og antall barn. Tror jeg gjorde det riktig. Jeg tjener ikke vanvittig mye heller. Litt over 600 000. Far har liten inntekt. Anonymous poster hash: 6ce83...7bd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #7 Skrevet 26. februar 2016 Synes det høres helt vilt ut. Siden du forsørger 2 ut av 3 barn på fulltid. Sikker på at du har regnet riktig? Her så tjener far til barna 500 000, og jeg 180 000. Han har samvær en helg i måneden, og jeg får 8000 kr i bidrag for 2 barn. Så enten må du ha regnet feil, eller du tjener noe helt vanvittig mye. Anonymous poster hash: b0c85...fdd Jeg og syntes at det virker ganske vilt. Har lagt inn inntekter og antall barn. Tror jeg gjorde det riktig. Jeg tjener ikke vanvittig mye heller. Litt over 600 000. Far har liten inntekt. Anonymous poster hash: 6ce83...7bd Jeg prøvde meg litt frem på utregning og ser ut som om du må ut med rundt 5000 +/- Men når du legger inn antall dager samvær, har du husket å legge inn om du skal ha barnet i ferier? Gjennomsnitt per måned kan da bli litt flere dager enn om du feks valgte den som går opp til 3,99 dager. Anonymous poster hash: 8f9f1...4d6
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #8 Skrevet 26. februar 2016 Synes det høres helt vilt ut. Siden du forsørger 2 ut av 3 barn på fulltid. Sikker på at du har regnet riktig? Her så tjener far til barna 500 000, og jeg 180 000. Han har samvær en helg i måneden, og jeg får 8000 kr i bidrag for 2 barn. Så enten må du ha regnet feil, eller du tjener noe helt vanvittig mye. Anonymous poster hash: b0c85...fdd Jeg og syntes at det virker ganske vilt. Har lagt inn inntekter og antall barn. Tror jeg gjorde det riktig. Jeg tjener ikke vanvittig mye heller. Litt over 600 000. Far har liten inntekt. Anonymous poster hash: 6ce83...7bd Jeg prøvde meg litt frem på utregning og ser ut som om du må ut med rundt 5000 +/- Men når du legger inn antall dager samvær, har du husket å legge inn om du skal ha barnet i ferier? Gjennomsnitt per måned kan da bli litt flere dager enn om du feks valgte den som går opp til 3,99 dager. Anonymous poster hash: 8f9f1...4d6 Takk for tips om ferien, det tenkte jeg ikke på... Jeg får være tidlig ute og tilby en privat avtale på ett par tusen i mnd og håpe at han godtar det. Selv om det føles veldig urettferdig. Her har jeg betalt absolutt alt i mange år og når han skal ha ett av barna boende hos seg ett par år må jeg ut med rundt 5000,- i mnd. Da regner jeg med at han vil betale absolutt alt for dette barnet, selv om jeg vet at det ikke blir slik. Anonymous poster hash: 6ce83...7bd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #9 Skrevet 26. februar 2016 Viss du skal betale så mye i bidrag til far, hvor mye skal han betale for to barn? Hvorfor har han ikke betalt bidrag før? Her bør dere jo bli enige om at ingen betaler bidrag, siden du har ti barn hos deg og han et barn. Anonymous poster hash: c650b...db8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #10 Skrevet 26. februar 2016 I bidragsveilederen så blir barna som bor hos deg, ikke regnet som hans barn. Derfor blir denne utregningen helt feil. For den tar utgangspunkt i at dere har bare 1 barn sammen, og selvfølgelig måtte du betalt bidrag for det barnet, hvis det skulle bo fulltid hos far. Og det var ingen andre barn med den faren, som skulle bo hos deg. Anonymous poster hash: b0c85...fdd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #11 Skrevet 26. februar 2016 I bidragsveilederen så blir barna som bor hos deg, ikke regnet som hans barn. Derfor blir denne utregningen helt feil. For den tar utgangspunkt i at dere har bare 1 barn sammen, og selvfølgelig måtte du betalt bidrag for det barnet, hvis det skulle bo fulltid hos far. Og det var ingen andre barn med den faren, som skulle bo hos deg. Anonymous poster hash: b0c85...fdd Takk for det svaret! Kanskje det ikke blir så ille likevel. Jeg ringer nav mandag. De må kunne gi meg ett ca svar. Anonymous poster hash: 6ce83...7bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå