Gå til innhold

Er det snart kun analfabeter i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skremmende utvikling. Bare på første siden på dette forumet er det minst tre innlegg med grove skrivefeil - "spille liste", "beskymret" og "det blåtte øye". Er man på veg mot analfabetisme i Norge fordi skoledagen helst skal bestå av lek, skigåing og kroppsmestring? Mens læring er det ikke så nøye med?

Når jeg ser hvordan journalister i landets største aviser formulerer seg, hvordan folk skriver på forum, Facebook, til og med i jobbsøknadene sine, så forstår jeg hvorfor Norge kommer så vanvittig dårlig ut internasjonalt. Grøss!

Anonymous poster hash: ddcba...492
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, mens-læring? Hva slags skole har du gått på!

Anonymous poster hash: 75528...9e3

Skrevet

Haha, tuller du??

Anonymous poster hash: 96cee...bf4

Skrevet

LoL 😂 nå lo jeg godt her... 😀

Skrevet

Analfabetisme kan sikkert også knyttes til intellekt og humor på linje med fireåring. :)

Skrevet

JEG ER IKE ANAFLABET!!!!

Anonymous poster hash: e85cb...526

Skrevet

Skremmende utvikling. Bare på første siden på dette forumet er det minst tre innlegg med grove skrivefeil - "spille liste", "beskymret" og "det blåtte øye". Er man på veg mot analfabetisme i Norge fordi skoledagen helst skal bestå av lek, skigåing og kroppsmestring? Mens læring er det ikke så nøye med?

Når jeg ser hvordan journalister i landets største aviser formulerer seg, hvordan folk skriver på forum, Facebook, til og med i jobbsøknadene sine, så forstår jeg hvorfor Norge kommer så vanvittig dårlig ut internasjonalt. Grøss!

At du kritiserer journalister har jeg forståelse for.

At du kritiserer folk på et forum har jeg ikke forståelse for. Hadde du skrevet perfekt selv, hadde jeg forstått at du irriterte deg, men når du ikke gjør det, hvorfor grøsse da?

Anonymous poster hash: 68a98...9bb

Skrevet

Analfabetisme kan sikkert også knyttes til intellekt og humor på linje med fireåring. :)

Jeg vet ikke hvor gammel humoren min er, men det er sååå tydelig at du bruker mye tid på rettskriving nå. Punktum før smilefjes, please!

Tror forresten du bør lese om analfabetisme. Det er ikke hva du tror

Skrevet

Dette må være dagens!! Hi, vet du HVA en analfabet er??? Jeg vil hjelpe deg litt: En analfabet er en voksen person som ikke kan lese (!) eller skrive. Det fins også en delvis stadium som tilsier at person kan lese litt og skrive litt noe som ikke gjelder de fleste av oss som henger på forumer og lignende.

Anonymous poster hash: 9199c...318
Gjest Antarctica
Skrevet

Det er "flaut" å være kritisk og det er slemt å forlange kvalitet. Selv i aviser. Det heter Janteloven: "du skal ikke tro du kan lære OSS noe!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...