Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #1 Skrevet 26. februar 2016 Vi flyttet til nytt boligfelt i høst.. veldig fint område, koselige naboer og mange barn. Det er særlig et kristent par (de er veldig konservative) som har tatt veldig kontakt med oss... snakker og snakker når de ser oss, om vær og vind etc... Nesten litt plagsomt Vi fikk oss en godt voksen hund i desember som er blanding av rottweiler og labrador, og hun er verdens snilleste hund.. bjeffer omtrent aldri, rolig og snill med alt og alle... Dette likte tydeligvis hun kristne dama enormt dårlig..... En dag jeg og barna var ute og gikk tur med hunden kom hun og hennes gneldrete yorkshire terrier bort til oss og hun spurte hva rase tispa vår var. Da hun hørte at det var rottweiler-blod i henne, steila hun... skjelte meg ut rett foran ungene at jeg var helt idiot som kunne dra med meg noe sånn i hus osv.... Jeg ble helt satt ut, for hadde ikke ventet meg denne tiraden så fikk ikke sagt stort egentlig... Men det irriterte meg i ettertid..... Deres terrier stod og gneldra og glefsa til tispa vår hele tiden skal det sies... Men tispa vår bare satt og såg dumt på henne. Så går naboen forbi huset vårt akkurat i det jeg holdt på å bære varer ut av bilen vår en ettermiddag i denne uken.. Og hun spør i en høy og kald tone "NÅÅÅ!!! Hvordan går det med rottweilerblandingen deres??" Jeg sa "Det går fint.. er travelt men kjekt". Hvorpå hun nærmest roper til meg "Jeg fatter ikke hvordan du kunne ta det valget!!! Og dra inn en sånn hund i et hus med små barn!!!" Da gikk jeg bare inn i huset og slo igjen døra, for orka ikke stå å høre på dette.... Er ikke dette helt sjukt??? Jeg måtte bare få ut litt aggresjon her.... kjenner jeg koker!!! Anonymous poster hash: a97d7...17f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #2 Skrevet 26. februar 2016 Gi hunden en ekstra godbit for at hun skjermer dere fra gærne naboer Anonymous poster hash: 70e17...833
Tusse1973 Skrevet 26. februar 2016 #3 Skrevet 26. februar 2016 Haha. det skal forresten sies at vi er godt voksne folk, så å nærmest få ørefiker levert på løpende bånd av ei som tror hun er Guds disipel eller noe, det liker jeg dårlig HI
Fandens Oldemor Skrevet 26. februar 2016 #4 Skrevet 26. februar 2016 For ei megge. Ville sagt "fatter ikke at du kunne ta valget om å få hund når du kan så lite om hunder. Det er nok derfor du ikke har fått til din!"
skinnfilla Skrevet 26. februar 2016 #5 Skrevet 26. februar 2016 " det beste med denne type hund, er at de spiser små gneldrebikkjer og deres gale eiere til frokost"
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #6 Skrevet 26. februar 2016 Snakk et språk hun forstå. Be henne dra til helvete. Anonymous poster hash: 3a0ec...0a9
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #7 Skrevet 26. februar 2016 Si at du har hørt at Jesus skal komme tilbake, og for å holde han unna, om han skulle finne på å ringe på døren, er det best med en blodtørstig hund Evt døp om hunden din til Jesus! Så kan du si hver gang hun går forbi "Jesus ser deg!" Anonymous poster hash: cfe2f...68b
Nebbdyret Skrevet 26. februar 2016 #8 Skrevet 26. februar 2016 Eg forstår ikkje heilt kva religionen hennar har med saka å gjere? For å svare på spørsmålet, så syns eg du kan vere ærlig. Ho serverer fornærmelsar og kommentarar på løpande band og då har du rett til å svare, dog på ein høflig måte. Svar tilbake at du har god kontroll på hunden din, men uansett er dette ikkje noko ho har noko med. Held ho fram med å kommentere, ville eg kanskje lagt til i overdrevent høflig tone at du heldigvis slepp bjeffing og ein hund som ikkje kan å oppføre seg.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #9 Skrevet 26. februar 2016 Hjelpes meg, for noen uvitende mennesker. Anonymous poster hash: 39afa...250
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #10 Skrevet 26. februar 2016 Hvorfor er det så viktig at hun er kristen? Hundeeiere har en tendens til å være gærne, spør du meg. Uavhengig av hunderase (og religion) Anonymous poster hash: 42a93...2b2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #11 Skrevet 26. februar 2016 Men hva har deres tro med dette å gjøre? Hva er relevansen??? Anonymous poster hash: 7a548...ed7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #12 Skrevet 26. februar 2016 Si at du har hørt at Jesus skal komme tilbake, og for å holde han unna, om han skulle finne på å ringe på døren, er det best med en blodtørstig hund Evt døp om hunden din til Jesus! Så kan du si hver gang hun går forbi "Jesus ser deg!" Anonymous poster hash: cfe2f...68b Hahahahahahahahahahahaha nå lo jeg så høyt at jeg nesten vekket babyen Anonymous poster hash: e46a5...82e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #13 Skrevet 26. februar 2016 For det første er hun et totalt motbydelig og nedlatende hespetre, for det andre vet vi alle hva statestikken sier, de små hundene biter langt oftere små barn og tilsynelatende uten grunn (mye på grunn av at de blir bært og menneskeliggjort og glemmer eller ikke utvikler varsler-innstinkt og/eller de rette signalene, men heller går rett på bitingen når de føler seg usikre og truet). Overse henne, eller fortell henne på en rundkantet og fin måte at hun går over streken. Ikke vær overhyggelig eller bitchy...finn en balanse som gjør at du ikke føler at det hun sier angår deg og ditt.... Anonymous poster hash: 6b0cd...832
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2016 #14 Skrevet 27. februar 2016 For det første er hun et totalt motbydelig og nedlatende hespetre, for det andre vet vi alle hva statestikken sier, de små hundene biter langt oftere små barn og tilsynelatende uten grunn (mye på grunn av at de blir bært og menneskeliggjort og glemmer eller ikke utvikler varsler-innstinkt og/eller de rette signalene, men heller går rett på bitingen når de føler seg usikre og truet). Overse henne, eller fortell henne på en rundkantet og fin måte at hun går over streken. Ikke vær overhyggelig eller bitchy...finn en balanse som gjør at du ikke føler at det hun sier angår deg og ditt.... Anonymous poster hash: 6b0cd...832 Rundkantet måte. Den gleder jeg meg til å høre. HI, jeg hadde faktisk ikke giddet å si noe som helst utover "Hør, vi to har ingenting usnakket. Ha en fin dag."
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #15 Skrevet 27. februar 2016 Min bestemor hadde rottweiler, snillere og mer talmodig hund skal du lete lenge etter. Det er faktisk de vanlige familiehundene som biter mest, ikke så lenge siden en jack russel terrier drepte en liten baby i England, det er jo en relativt liten hund. Anonymous poster hash: 31b62...285
Bøø Skrevet 27. februar 2016 #16 Skrevet 27. februar 2016 Folk som drar en terrier i hus har jo ikke mye de kan si om andres valg. Er det en rase med jaktinstinkt så er det de. Personlig liker jeg terrier godt, men kunne ikke hatt det med barn i hus for det er hunder som trenger en klar og sterk leder. Den vil alltid prøve å legge noen under seg på rangstigen. Du får bare komentere hvor ufin hunden hennes er hver gang du ser de. Så kanskje det går opp for ho at ho har et uoppdragent dyr.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #17 Skrevet 27. februar 2016 Dette bekrefter det jeg alltid har ment om hundeeiere generelt; de er ikke helt gode noen av dem. Anonymous poster hash: 16b05...339
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #18 Skrevet 27. februar 2016 Jeg ble bitt av en liten terrier da jeg satt barnevakt en gang. Hoppet rett i ansiktet mitt og bet så jeg blødde fra nesen. Har aldri opplevd rottweiler som aggressiv. Hadde ikke orket å synke ned på hennes nivå. Hadde bare sagt på en rolig måte at nå er det nok og at hun ikke trenger snakke mer til deg. Anonymous poster hash: 60f3e...e94
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2016 #19 Skrevet 27. februar 2016 Dette bekrefter det jeg alltid har ment om hundeeiere generelt; de er ikke helt gode noen av dem. Anonymous poster hash: 16b05...339 Jeg fikk i stedet bekreftet mine fordommer mot kristne generelt, ikke mot hundeeiere 😁
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #20 Skrevet 27. februar 2016 Dette bekrefter det jeg alltid har ment om hundeeiere generelt; de er ikke helt gode noen av dem. Anonymous poster hash: 16b05...339 Jeg fikk i stedet bekreftet mine fordommer mot kristne generelt, ikke mot hundeeiere Skjønner fortsatt ikke hva religion har med dette å gjøre?? Anonymous poster hash: 16b05...339
TinaK 1990 Skrevet 27. februar 2016 #21 Skrevet 27. februar 2016 Dette bekrefter det jeg alltid har ment om hundeeiere generelt; de er ikke helt gode noen av dem. Anonymous poster hash: 16b05...339 Jeg fikk i stedet bekreftet mine fordommer mot kristne generelt, ikke mot hundeeiere Skjønner fortsatt ikke hva religion har med dette å gjøre?? Anonymous poster hash: 16b05...339 Man har vel en forventning til at kristne har et annet språkbruk, oppførsel og verdisyn og hvordan man prater til sine medmennesker - særlig med barn tilstede. Så feil kan man ta.
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2016 #22 Skrevet 27. februar 2016 Dette bekrefter det jeg alltid har ment om hundeeiere generelt; de er ikke helt gode noen av dem. Anonymous poster hash: 16b05...339 Jeg fikk i stedet bekreftet mine fordommer mot kristne generelt, ikke mot hundeeiere Skjønner fortsatt ikke hva religion har med dette å gjøre?? Anonymous poster hash: 16b05...339 Man har vel en forventning til at kristne har et annet språkbruk, oppførsel og verdisyn og hvordan man prater til sine medmennesker - særlig med barn tilstede. Så feil kan man ta. Nei, mitt inntrykk er at kristne nesten alltid oppfører seg som Mr. Knowsitall og hever seg litt over andre dødelige. De har nemlig en åndelig dimensjon som vi andre mangler. Så denne hurpa passer inn i bildet...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #23 Skrevet 27. februar 2016 Kall bikkja Satan, så kan du slippe bikkja mens du roper 'Saaaatan, kom til meg' Anonymous poster hash: 7a548...ed7
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #24 Skrevet 27. februar 2016 Dette bekrefter det jeg alltid har ment om hundeeiere generelt; de er ikke helt gode noen av dem. Anonymous poster hash: 16b05...339 Jeg fikk i stedet bekreftet mine fordommer mot kristne generelt, ikke mot hundeeiere Skjønner fortsatt ikke hva religion har med dette å gjøre??Anonymous poster hash: 16b05...339 Man har vel en forventning til at kristne har et annet språkbruk, oppførsel og verdisyn og hvordan man prater til sine medmennesker - særlig med barn tilstede. Så feil kan man ta. Da er man vel litt historieløs? Det hersker vel liten tvil om at MYE drit har blitt gjort og sagt i religioner sitt navn, og få steder hersker vel like mye dobbeltmoral? Jeg har ingen forventning om at man er et "bedre" menneske som religiøs, tvert imot. Og så hundeeier i tillegg.. Anonymous poster hash: 16b05...339
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå