Gå til innhold

Hva skjer med permisjonen om man mister barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså seint i svangerskap / ved fødsel?

Da er jo noen vikarierende i stillingen.

Anonymous poster hash: dbb1e...daa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså seint i svangerskap / ved fødsel?

Da er jo noen vikarierende i stillingen.

Anonymous poster hash: dbb1e...daa

At noen vikarierer i stillingen er det minste problemet.

Men du får tilbake stillingen, og vikaren blir flyttet.

Først så får en 6 ukers barselperm, etter det er det bare å begynne på jobb, eller bli sykmeldt.

Jeg ble sykmeldt lenge.

Anonymous poster hash: c0196...9f6

Skrevet

6 uker barselperm Dør babyen etter fødsel får du 6 uker fra baby dør. Vikaren trenger du nok ikke bekymre deg så mye for. I snitt er foreldre som opplever dødfødsel sykmeldt i 6 månder etterpå jeg var sykmeldt i litt over 6.

Anonymous poster hash: e26b5...2d6

Skrevet

Jeg mistet babyen min kort tid etter fødsel. Fikk 6 uker foreldrepermisjon og var sykmeldt i 3 måneder etter det. Bekymret meg også for vikaren, men det var mer enn nok å gjøre på jobb så fikk komme tilbake og vikaren fikk beholde vikariatet. Det var like greit fordi jeg ble gravid 1 måned etter at jeg var tilbake i jobb og gikk på svangerskapspenger hele svangerskapet.

Anonymous poster hash: 16ca0...b67

• 4 uker senere...
Skrevet

Jobber man i stat/kommune kan man ha krav på 33 ukers permisjon (men opparbeider ikke da nye foreldrepenger). 

Anonymous poster hash: 7dd4b...d26
Skrevet

En vikar kan avskjedes tidligere. En vikar er ofte ansatt i stillingen "Til dato eller til xxx kommer tilbake til stillingen sin" så .. kommer du før, så wopsideisi

Anonymous poster hash: f0567...12b
Skrevet

En vikar kan avskjedes tidligere. En vikar er ofte ansatt i stillingen "Til dato eller til xxx kommer tilbake til stillingen sin" så .. kommer du før, så wopsideisi

Anonymous poster hash: f0567...12b

Det stemmer overhodet ikke. En vikarstilling har som regel en til og fra dato. Dersom det var spnn som du beskriver ville vel ingen tatt en sånn type stilling. Høres jo helt fjernt ut. Selvom man er vikar ønsker man jo litt stabilitet.

Anonymous poster hash: b3ed0...ac5

Skrevet

Det stemmer overhodet ikke. En vikarstilling har som regel en til og fra dato. Dersom det var spnn som du beskriver ville vel ingen tatt en sånn type stilling. Høres jo helt fjernt ut. Selvom man er vikar ønsker man jo litt stabilitet.

Det finnes mer enn én type vikarstilling.

Skrevet

Det finnes mer enn én type vikarstilling.

Det er jeg klar over, og st det står at man kan risikere å ompassert eller stillingsbeskrivelsen endrer seg er jeg inneforstått med, men at man blir avskjediget dersom xxx kommer tilbake?

Skrevet

Det er jeg klar over, og st det står at man kan risikere å ompassert eller stillingsbeskrivelsen endrer seg er jeg inneforstått med, men at man blir avskjediget dersom xxx kommer tilbake?

Ja, det kan være en del av kontrakten. Ikke en veldig attraktiv kontrakt, men den er gjennomførbar og folk må ha jobb, så de lar seg fylle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...