Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Hvis ja har du også døpt barna dine i kirka? Hvis nei hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 9712d...396
Gjest Antarctica Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Nei på begge deler. Kunne ikke falle meg inn.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Nei på begge deler. Kunne ikke falle meg inn. Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 9712d...396
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 Gjorde det fordi det var viktig for mannen min og hans familie. Barna er ikke døpt, der gikk grensen for min del... Anonymous poster hash: eaba8...889
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 Nei på begge. Fordi jeg ikke er kristen. Anonymous poster hash: 2f46b...21e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #7 Skrevet 25. februar 2016 Gifta meg borgerlig. Barna er døpt i kirka, bare fordi vi ville gi dem muligheten til å konfirmere og gifte seg i kirka om de vil det. Anonymous poster hash: 981f5...b44
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #8 Skrevet 26. februar 2016 Nei, det ville jo vært ekstremt hyklersk. Tror dessuten jeg hadde selvantent om jeg hadde nærmet meg en kirke. Å døpe barna ville vært regelrett latterlig. Anonymous poster hash: 7dfc4...2b3
beef sister Skrevet 26. februar 2016 #9 Skrevet 26. februar 2016 Vi giftet oss ikke juridisk i kirken, men vi hadde en religiøs seremoni. Det var viktig for meg. To av barna mine er døpt fordi de ble født på et tidspunkt hvor det var riktig for meg. De to yngste er ikke døpt, rett og slett fordi de er født på et tidspunkt hvor det ikke hadde vært annet enn hyklersk å gjennomføre en dåp (til tross for både tradisjon og fin dåpskjole).
Gjest Antarctica Skrevet 26. februar 2016 #10 Skrevet 26. februar 2016 Nei på begge deler. Kunne ikke falle meg inn. Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 9712d...396 Øøøh, fordi jeg ikke er kirkemedlem og ikke ønsker at barna skal være det?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #11 Skrevet 26. februar 2016 Nei på begge deler. Kunne ikke falle meg inn. Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 9712d...396 Øøøh, fordi jeg ikke er kirkemedlem og ikke ønsker at barna skal være det? Ta en tlf å sjekk om barna dine ikke er innmeldt. Jeg tenkte som deg, men da eldste fylte 4 fikk jeg brev fra kirken om at det nå var på tide med et kirkebesøk for å motta barnebibel eller noe I den duren. Ringte da mitt lokale kirkekontor, som kunne opplyse om at begge mine to var medlem av statskirken og I og mez at de ikke var innmeldt ved dåp fantes det ikke noe skjema for å melde dem ut........ Etter mye press fra min side ble utmeldelse alikevel ordnet manuelt. Fikk da beskjed om at dersom barn ikke blir innmeldt I annet religiøst samfunn vil det stå som medlem av statskirken.... For ordens skyld; hvorhen jeg eller faren er medlemmer.. Anonymous poster hash: 4900f...8c6
Kanutten83 Skrevet 26. februar 2016 #12 Skrevet 26. februar 2016 Ja, fordi det var veldig viktig for min mann å gifte seg i kirken, så gjorde det for hans skyld Barna er også døpt i kirken, mye pga mannen, og for at de skulle få større valgfrihet når det kommer til konfirmasjon. Om det viser seg at kirkelig konfirmasjon er viktig for de så er det fremdeles lite gøy å bli døpt i en alder av 14-15 år. Noen bryr seg ikke, men så langt har alle jeg møtt syntes det har vært ubehagelig å stå der oppe alene mens hele kirka ser på...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #13 Skrevet 26. februar 2016 Ja, og ja. Selv om jeg ikke er troende, så betyr kirkens tradisjoner mye for oss. Det å følge disse tradisjonene og dele disse seremoniene med våre familier har vært veldig fine opplevelser. Verdsetter mange av de kristne verdier, og føler tilknytning til kirken selv om vi ikke er religiøse. Anonymous poster hash: 0ae50...928
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #14 Skrevet 26. februar 2016 Nei og ungene er heller ikke døpt. Anonymous poster hash: 44450...1f7
Gjest Darwinia:-) Skrevet 26. februar 2016 #15 Skrevet 26. februar 2016 Nei og nei, blir helt feil for meg å skulle stå å lyve foran presten og hele menigheten.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. februar 2016 #16 Skrevet 26. februar 2016 Ville ikke det vært herlig hyklersk? "Nei jeg tror ikke, men jeg skal sverge foran Gud og menighet på at jeg vil ha mannen til all evighet og oppdra barna i den rette tro"?
**snuskeluska** Skrevet 26. februar 2016 #17 Skrevet 26. februar 2016 Nei jeg er ikke kristen og kirken er et gudshus. Hverken gift i kirken eller døpt barna mine i kirken.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #18 Skrevet 26. februar 2016 Nei. Vi er ikke religiøse. Anonymous poster hash: 21e9d...6d0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #19 Skrevet 26. februar 2016 Nei, og nei.. Fordi jeg ikke er kristen.. Og fordi at tradisjon ikke er god nok grunn til å gjøre noe. Dessuten er jeg sterk motstander av å påtvinge barn en religion, noe man gjør ved dåp. De får velge selv, er konfirmasjon i kirken så viktig - tåler de å døpes som 14åringer. Anonymous poster hash: eecc4...cdd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #20 Skrevet 26. februar 2016 Jeg gifta meg i kirken, men kan ikke si at jeg tenkte på giftemålet som noe religiøst. Det er liksom bare i kirka en gifter seg. Trenger en å legge så mye i det? Mitt fokus var på helt andre ting den dagen. Anonymous poster hash: ae48f...339
Optatium Skrevet 26. februar 2016 #21 Skrevet 26. februar 2016 Selvfølgelig ikke. Giftet meg i humanetisk forbund og datteren min har hatt navnefest☺️
Tantrum Skrevet 26. februar 2016 #22 Skrevet 26. februar 2016 Vi gifta oss i Florida med sjømannsprest og har ikke døpt noen av ungene. Har stor respekt for de som er kristne, (eller har en religion i det hele tatt) og liker jobben sjømannskirka gjør og har gjort for andre i mange år. Ungene er ikke døpt fordi de skal få velge selv når de blir store nok.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #23 Skrevet 26. februar 2016 Nei til begge deler. Helt uaktuelt. Anonymous poster hash: d4de8...1e2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #24 Skrevet 26. februar 2016 Nei, giftet oss borgelig og det vil aldri bli aktuelt med dåp for vårt barn. Syns det er utrolig hyklersk når hverken jeg eller mannen er kristne eller har noe særlig til overs for kirken forøvrig. Anonymous poster hash: 2a539...9ee
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #25 Skrevet 26. februar 2016 Jeg gifta meg i kirken, men kan ikke si at jeg tenkte på giftemålet som noe religiøst. Det er liksom bare i kirka en gifter seg. Trenger en å legge så mye i det? Mitt fokus var på helt andre ting den dagen. Anonymous poster hash: ae48f...339 Eh, alle kommuner har tinghus eller rådhus hvor man kan gifte seg. Alle seremonier i kirken er jo religiøse, fra liturgi til bønn og salmesang, hvordan går det an å ikke tenke på det? Noen av oss legger ganske mye i det, delvis av respekt for dem det faktisk betyr noe for, delvis for ikke å fremstå som hyklerske. Jeg ville heller forblitt ugift enn å gifte meg i kirken. Anonymous poster hash: d4de8...1e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå