Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Hvis vi skal få et barn nummer to blir det når jeg er 39 år. Tiden har virkelig bare flydd! Vi har ei jente på syv. Hvordan opplevde dere å være gravid som 39 åring, og småbarnstiden som fulgte i forhold til da dere var yngre? Fikk barna mye glede av hverandre til tross for stor aldersforskjell? Jeg er litt usikker på om det er for sent, men føler samtidig at vi skulle hatt et barn til. Anonymous poster hash: 3b928...4a1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Jeg ble gravid når jeg var 39, og har nå en på 9, en på 4 og en på 1. Eldste og yngste har stor glede av hverandre, Hadde mer bekkenløsning i siste svangerskap, men hadde også mer med nummer 2 enn med nummer 1.Det pleier å bli verre for hver gang uansett hvor gammel man er. Småbarnsperioden var slitsom, men ikke verre enn det som var forventet med 3 barn.Er også utrolig koselig. Syns du skal hoppe i det jeg Anonymous poster hash: 3418b...110
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Jeg fikk nr 3 når jeg var 39(38 når jeg ble gravid, ble 39 rett før termin) De to eldste er 5 og 7 år. Yngste er nå 3 mnd. Svangerskapet var forsåvidt lett, lite plager, men var plaget med bekkenet de siste 3 mnd, så det gjorde meg en del redusert. Minstemann er en enkel baby, så vil ikke si det har vært så stor forandring så langt, sliten var jeg med de to andre også, både som gravid og i småbarnsperioden. Jeg bruker å si at av en 7 åring og en baby, så er babyen den enkleste. Hvertfall her i huset. De to eldste har stor glede av lillebroren, særlig søsteren på 5. Jeg var ikke i tvil ang å bli gravid i en alder av 38, men tenker jo litt framover også, f eks det å ha tenåring i hus når man nærmer seg 60. Men satser på at det holder en ung til sinns også Anonymous poster hash: 0101f...94d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 Jeg er 38 og gravid med nr to. Der andre barnet vil fylle fire rett før den lille blir født. Har ikke merket at dette svangerskapet er noe verre enn det første. Spent på spedbarnsperioden, da første hadde kolikk. Ville ikke at barnet mitt skulle være enebarn, så da var det bare å prøve på nr to, selv om jeg er "gammel". Anonymous poster hash: 2e443...bcc
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 Ja. Vi tenkte vi skulle prøve. Gikk det ikke så var det greit, ble jeg gravid var det en bonus. Ble gravid på første EL. Svangerskapet var fantastisk lett. Ingen plager, ingen sykemelding og gikk i fjellet 14 dager før termin. Kroppen har aldri føltes så bra. Grei fødsel og fikk er superbarn som sov godt og bare var blid. Alt har vært som en drøm. Vil du så prøv. Blir du gravid så er det meningen. Anonymous poster hash: 84249...a55
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #6 Skrevet 25. februar 2016 Synes det er i eldste laget altså.., Anonymous poster hash: 205d3...f83
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #7 Skrevet 25. februar 2016 Går nok helt fint. Har vært gravid både i tyveårene, som 34 og 44(!). Letteste fødsel var siste. Litt tyngre svangerskap da. Naturlig gravid, om noen lurer på det. Ungene er mye sammen og har glede av hverandre tross aldersforskjellen. Litt vanskelig å finne på noe sammen er det, så blir til at vi deler oss en del. Anonymous poster hash: ee4a6...823
soleia Skrevet 25. februar 2016 #8 Skrevet 25. februar 2016 Synes det er i eldste laget altså.., Anonymous poster hash: 205d3...f83 Det var ikkje spørsmålet. Eg fekk nr 2 då eg så vidt hadde fylt 39. Hadde eit greit og ukomplisert svangerskap, litt lettare enn nr 1, men det kom gjerne av at eg var i permisjon i størstedelen av svangerskapet. Kan ikkje samanlikne med yngre dagar, sidan eg starta seint med barneproduksjon, men det var absolutt ikkje avskrekkande. Hadde to tette, så det vart ikkje så mykje søvn, sjølv om minste var ein roleg baby.
Gjest Trulte med to små Skrevet 25. februar 2016 #9 Skrevet 25. februar 2016 Har kun lykkes med graviditet som godt voksen og har fått to barn og er gravid på nytt, er 41 nå. 41/42 er forøvrig min egen grense mht når jeg ønsket å bli gravid for siste gang, så vi er fornøyd nå, og sier oss ferdig når sistemann kommer til sommeren Greie svangerskap forøvrig uten problemer, en naturlig fødsel og et keisersnitt. Stritt, men fantastisk med små og tette barn Jeg trives som moden mamma og det føles rett for meg. Lykke til!
magica fra tryll Skrevet 25. februar 2016 #10 Skrevet 25. februar 2016 Jada, ble gravid på første forsøk da jeg var 39, 42 og 44. Svangerskap og småbarnstid var akkurat som da jeg fikk barn i 20 årene;)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #11 Skrevet 25. februar 2016 Synes det er i eldste laget altså.., Anonymous poster hash: 205d3...f83 😂😂😂 Anonymous poster hash: 9d5ec...677
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #12 Skrevet 25. februar 2016 Ja, ble mor som 39 åring. Var ikke noe rart med det. Akkurat som når jeg fikk første barnet mitt når jeg var 30. Anonymous poster hash: 9d5ec...677
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #13 Skrevet 25. februar 2016 Synes det er i eldste laget altså.., Anonymous poster hash: 205d3...f83 Synes jeg ser for meg hvordan du "kaster" på hodet, himler med øynene og rynker bryna i det du skrev det der. Synes ikke det er så veldig søtt, altså Anonymous poster hash: ff441...8f8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #14 Skrevet 25. februar 2016 Tusen takk for mange svar. Gir håp Kjenner flere som har blitt mødre i slutten av tredveåra, så det er ikke det at jeg kommer til å bli helt alene i omgangskretsen.. men det er godt å høre fra dere hvordan dere har hatt det. Det var på en måte litt sjokkartet at det var JEG som plutselig hadde blitt snart 39. Midtlivskrisa er godt i gang Tror liksom jeg kommer til å føle på et savn hvis vi ikke får to. Og jeg har jobbet mye med pårørende til alvorlig syke, og ser for en styrke det er å ha søsken. Var selv enebarn til jeg var langt over 20, så jeg kjenne rikke noe annet enn å være alene som barn.. Kanskje det blir en til da? Man vet jo aldri om man kan få så sent i livet, men det er jo ikke noe i veien for å prøve. Nå har jeg jo huset og den faste jobben som hele tiden pushet en ny graviditet foran seg.. HI Anonymous poster hash: 3b928...4a1
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #15 Skrevet 26. februar 2016 Tusen takk for mange svar. Gir håp Kjenner flere som har blitt mødre i slutten av tredveåra, så det er ikke det at jeg kommer til å bli helt alene i omgangskretsen.. men det er godt å høre fra dere hvordan dere har hatt det. Det var på en måte litt sjokkartet at det var JEG som plutselig hadde blitt snart 39. Midtlivskrisa er godt i gang Tror liksom jeg kommer til å føle på et savn hvis vi ikke får to. Og jeg har jobbet mye med pårørende til alvorlig syke, og ser for en styrke det er å ha søsken. Var selv enebarn til jeg var langt over 20, så jeg kjenne rikke noe annet enn å være alene som barn.. Kanskje det blir en til da? Man vet jo aldri om man kan få så sent i livet, men det er jo ikke noe i veien for å prøve. Nå har jeg jo huset og den faste jobben som hele tiden pushet en ny graviditet foran seg.. HI Anonymous poster hash: 3b928...4a1 Siden du har de tankene; du kommer aldri angre på at du fikk nr2. Det er relativt sikkert. Men du kommer sannsynligvis alltid lure på om du gjorde riktig hvis du ikke prøver på nr 2. Var på samme alder som deg og samme aldersforskjell mellom barna. Har jo selvsagt ikke angret et sekund😊 Anonymous poster hash: 9d5ec...677
shari_z Skrevet 26. februar 2016 #16 Skrevet 26. februar 2016 Jet ble gravid med nr 2 da jeg var 38 (termin 2,5 mnd før jeg fylte 39). Det var mitt beste svangerskap og babytiden. Eldste var litt over 7 år da hun ble storesøster, og gleden hennes var stor! De har et godt forhold, men er nå 14 og 7, så leker ikke sammen. Men de finner på ting sammen. Nr 3 fikk jeg jeg da jeg var 44, og begge storesøsken storkoser seg med henne. Jeg ville ikke planlagt å få barn i denne alderen og med 7 og 6 år i mellom barna da jeg var 20-årene, men nå ble det slik og jeg er fornøyd at vi har fått tre fantastiske barn tross vår alder. :-) Angrer ingenting, bare glad jeg fikk mine barn.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #17 Skrevet 26. februar 2016 Er 39 og er gravid. Ivf denne gang. Blir 40 før lille kommer. Tredje svangerskap. Sliter med bekkenløsning, og er trøtt. Sånn var jeg med nr 2 også, så er vel normalt st det blir litt verre. Anonymous poster hash: 6e5da...8fc
guggu Skrevet 26. februar 2016 #18 Skrevet 26. februar 2016 Svangerskapet var helt greit men er litt tyngre nå midt i springr og klatreoveralt tiden ;-) passert 1 for minste. Storesøster 5 år eldre. Passert 40 nå. Trøtt var jeg i begge sv.skap. Må legge til at vi har prøvd i over 9 år for de to vi har så var aldri tema engang om jeg var gammel-kjør på mener jeg :-D tvi tvi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå