Gå til innhold

Hvorfor kaller plutselig folk her samboerne sine for "mannen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før kunne man lese om en og annen samboer, eller aller helst sambo. Nå snakker alle om "mannen". Alle her er da ikke gifte. Sier dere det IRL også? "Jeg og mannen liker Emmaljunga best"?

Anonymous poster hash: c1ae1...2a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja eg gjer det. Ser ikkje heilt problemet?

Skrevet

Kalte han samboer, forlovende eller gubben før vi gifta oss. Sier mannen etter at vi ble gift.

Grunnen til at jeg sa gubben før ekteskap, er fordi det høres så fjollete ut å si typa mi når begge er voksne.

Anonymous poster hash: a231f...d28

Skrevet

Menn kaller jo damen sin for damen..hvorfor ikke mannen?

Anonymous poster hash: 28b95...e67

Skrevet

Herregud , hva folk skal henge seg oppi . Høres ut som en av mine single venninner du, som alltid kommentere om noen av oss sier mann fremfor samboer . Sjalusi ?

Anonymous poster hash: 45445...ce1

Gjest Pusikatt
Skrevet

Han er jo en mann!

Hva er problemet? Det er da irrelevant for deg om vi er gift eller ikke :-)

Skrevet

Han er mann, ergo mannen min.

Jeg er dame, ergo dama hans.

Men han er ikke min ektemann og jeg er ikke hans kone

Anonymous poster hash: 7f62b...d56

Skrevet

For di han er mannen og jeg er damen ☺️

Skrevet

Nå er det vel sånn at "mannen min" i vanlig norsk språk underforstått betyr "ektemannen".

Anonymous poster hash: 04f3e...8b0
Skrevet

Hva bryr det deg hva folk titulerer sin partner som? Har du ekstremt kontrollbehov siden du føler for å tvinge folk til å gi korrekt beskrivelse av sin status gjennom titulering av partner. Det er mer spesielt enn å omtale den man lever med som "mannen sin" selv om man ikke er gift. Makan til ting å henge seg opp i.

Du har faktisk ikke rett til å vite om andre folks partnerstatus.

Anonymous poster hash: 6c557...b56

Skrevet

Nå er det vel sånn at "mannen min" i vanlig norsk språk underforstått betyr "ektemannen".

Ja.

Tror det er mange som vil fremmstå som gifte selv om de ikke er det.

Kanskje en del av disse med innleggene: Hvordan få samboeren til å fri :)

Anonymous poster hash: 00bb1...e41

Skrevet

Fordi han er en mann og er min = mannen min.

Skrevet

Fordi han er en mann og er min = mannen min.

Skrevet

Jeg sier mannen min. Han er jo det, mannen i mitt liv altså. Han sier kona noen ganger. Ser ikke problemet. Vi er ikke gift

Anonymous poster hash: ae2d4...c11

Skrevet

Ser ikke helt problemet. Er vel likegyldig om man er viet eller ikke. Mere lengden/ seriøsiteten på forholdet som er viktig synes jeg.

Hvis man har bodd sammen i noen måneder blir det litt rart - mere som kjæresten da tenker jeg.

Har man bodd sammen i flere år så er det uinteressant om man er gift eller ikke.

Anonymous poster hash: eb79d...d72

Skrevet

Ja.

Tror det er mange som vil fremmstå som gifte selv om de ikke er det.

Kanskje en del av disse med innleggene: Hvordan få samboeren til å fri :)

Anonymous poster hash: 00bb1...e41

Er ikke så stas at det er derfor tror jeg;-) er rett og slett enklere å si mannen min enn samboeren min.

Anonymous poster hash: ae2d4...c11

Skrevet

Jeg sier da ikke "ektemannen". Han er en mann. Dermed mannen.

Gift og stolt av det, HI?

Anonymous poster hash: 5a946...e98

Skrevet

Han er mann og han er min, så enkelt er det ;)

Anonymous poster hash: cc351...d6e

Gjest Antarctica
Skrevet

Men vi som ikke står i kirken gidder ikke la oss styre av et begrepsapparat som ble innført under eneveldet, vøtt, da man måtte være ekteviet for ikke å få bot for hemmelig puling. Vi kaller'n hva vi vil.

Skrevet

Fordi han er en mann og han er min, ja selv om vi ikke er gift. Jeg sier ikke ektemannen min liksom. 

Han kaller ikke meg for kone heller, men han sier `dama mi` - noe som tilsvarer mannen min. Dame og mann. Skjønner? 

Anonymous poster hash: c360d...acd
Skrevet

Men vi som ikke står i kirken gidder ikke la oss styre av et begrepsapparat som ble innført under eneveldet, vøtt, da man måtte være ekteviet for ikke å få bot for hemmelig puling. Vi kaller'n hva vi vil.
Kall han hva du vil, men sier du mannen min til meg tror jeg du er gift med han. Er det greit for deg, så er det greit for meg.
Skrevet

Vi blir aldri gift, men er kjærester på 30 året. Han er mannen i mitt liv så da blir det helt naturlig å si mannen min når det passer seg sånn.

Er det et stort problem for deg, hi? Føler du deg tråkka på?

Anonymous poster hash: 42082...ce5

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Folk fikk jo kjeft for å kalle samboeren sin for sambo før. Nå skal de få kjeft for å kalle han mannen. Det blir aldri riktig, la nå folk få kalle han det de vil.

Skrevet

Kall han hva du vil, men sier du mannen min til meg tror jeg du er gift med han. Er det greit for deg, så er det greit for meg.
Den eneste forskjellen mellom å være gift og samboer er papirarbeidet. Om noen trekker den slutningen at jeg har skrevet under på noen papirer ut i fra hva jeg kaller mannen min, så ser jeg virkelig ingen problemer med det.

Anonymous poster hash: 1af9b...c62

Skrevet

Hvordan få konene her til å forstå at man ikke alle ønsker å gifte seg?  Jeg har faktisk aldri fantasert om å gifte meg, kunne faktisk ikke tenke meg noe verre enn å trave opp kirkegangen, eller stå hos byfogden, for den saks skyld. Hadde fått panikk av all den oppmerksomheten og oppstyret det er rundt et bryllup... 

Det ligger altså ikke noe skjult ønske å om å være gift bak det at jeg kaller min samboer for min mann. Han er en mann, ergo, mannen. Synes han er for gammel til å bli kalt for gutt. 

Anonymous poster hash: c360d...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...