Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Jeg jobber med masteren nå, og den bygger selvsagt på emner jeg har hatt tidligere. I disse emnene har jeg skrevet en del som er relevant å ta med i masteren. Jeg husker ikke i farta (og trenger raskt svar): Er det greit å omtrent klippe og lime fra tidligere besvarelser når det er jeg selv som har skrevet det? Veilederen min vil kjenne igjen innholdet siden samme person vurderte besvarelsene i sin tid. Anonymous poster hash: 4bd86...8d8
hysterika Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Nei, det er ikke greit, du må sitere deg selv og henvise til hvor dette tidligere er publisert.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 Du må henvise på samme måte som alt annet ja jeg var også i tvil da og tenkte at som eier av eget verk trenger man ikke henvise, men def blei stryk det Anonymous poster hash: c8ceb...7c5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 Klipper og limer du mer enn enkeltsetninger må du henvise. Men om du skriver det samme "en gang til" - altså ikke ordrett, så kan de ikke ta deg for plagiat. Man er tross alt den samme personen som skrev det i utgangspunktet. Til forskjell fra dersom man bruker andres materiale, og later som om man har funnet på det selv. Anonymous poster hash: ce810...409
ostepop123 Skrevet 25. februar 2016 #6 Skrevet 25. februar 2016 Dette stemmer ikke. Ikke ta noen sjanser, henvis om du skriver det samme med andre formuleringer, eller bruk direkte sitat om du siterer direkte.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #7 Skrevet 25. februar 2016 du kan bruke samme ord og setninger som tidligere, om du blir tatt i plagiat så vil de se at det er fra din andre oppgave. MEN det har du jo hentet fra ett sted, og må dokumenteres likt som sist. undersøkte samme problemstilling da jeg selv skrev og fikk beskjed at det ikke var noe problem, så lenge man kunne vise til at man selv hadde skrevet den andre oppgaven. men som sagt, ingenting av det man skriver har man kommet på selv Anonymous poster hash: 8b5e3...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå