Gå til innhold

Noen som har vtatt koloskopi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har time neste uke, og må bestemme meg for om jeg skal bruke Citrafleet eller Picoprep for å tømme tarmen.

jeg gjorde dette en gang for mange år siden, og husker da at det jeg måtte drikke var så grusomt og smakte så avskyelig at jeg nesten ikke klarte å drikke det. Men nå husker jeg ikke hvilken av disse det var.

Husker du hvilken du brukte og hvordan det smakte? kan noen anbefale én av dem?

Anonymous poster hash: 52a58...aac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja mange ganger og har brukt laxabon hver gang.

Skulle få lov til å prøve picoprep neste gang, men om tarmen da ikke blir helt tømt som med laxabon var det tilbake til den.

Du må sjekke hva du tåler også. Om du drikker nok veske er den nok greit å bruke picoprep.

Anonymous poster hash: 5b164...df0
Skrevet

Ja mange ganger og har brukt laxabon hver gang.

Skulle få lov til å prøve picoprep neste gang, men om tarmen da ikke blir helt tømt som med laxabon var det tilbake til den.

Du må sjekke hva du tåler også. Om du drikker nok veske er den nok greit å bruke picoprep.

Anonymous poster hash: 5b164...df0

takk for svar. Smaker piciprep ok?

Skrevet

Den jeg brukte smakte sitrus. Litt kvalmende, men helt greit å få ned. Spør hvilken av dem som smaker sitrus, gjetter på citrafleet. :-)

Anonymous poster hash: e2bc4...2c8

Skrevet

Piciprep mener jeg det var. Helt uproblematisk da det kun var et glass hver x time. For mange år siden måtte jeg drikke flere liter med noe kvalmende søl. Helt grusomt.

Skrevet

Piciprep mener jeg det var. Helt uproblematisk da det kun var et glass hver x time. For mange år siden måtte jeg drikke flere liter med noe kvalmende søl. Helt grusomt.

Ja, det er det jeg husker også. Ble så utrolig kvalm og kaldsvettet og skalv av ekkelhet.

Skrevet

Picoprep er tilsatt sitronsmak. Smaker fortsatt kvalmende, men det er ganske så mye lettere å få ned enn de som var på markedet for noen år siden. Utrolig dyr er den, da. Over 300 kr for 2 poser.

Skrevet

Jeg hadde også time til koloskopi, men jeg trakk meg. Klarte ikke tanken på å gå så lenge uten mat. Selve undersøkelsen skulle jeg klart med en god dose beroligende, men å gå helt tom i magen er grusomt. Og nei, jeg er ikke overvektig. Finnes det ikke noe som kan tømme deg på en to tre?

Anonymous poster hash: 018ca...d49
Skrevet

Jeg har time neste uke, og må bestemme meg for om jeg skal bruke Citrafleet eller Picoprep for å tømme tarmen.

jeg gjorde dette en gang for mange år siden, og husker da at det jeg måtte drikke var så grusomt og smakte så avskyelig at jeg nesten ikke klarte å drikke det. Men nå husker jeg ikke hvilken av disse det var.

Husker du hvilken du brukte og hvordan det smakte? kan noen anbefale én av dem?

Jeg tok i høst og da brukte jeg picoprep, det var ikke dårlig på smak, og jeg er kresen :P

Skrevet

Jeg hadde også time til koloskopi, men jeg trakk meg. Klarte ikke tanken på å gå så lenge uten mat. Selve undersøkelsen skulle jeg klart med en god dose beroligende, men å gå helt tom i magen er grusomt. Og nei, jeg er ikke overvektig. Finnes det ikke noe som kan tømme deg på en to tre?

Anonymous poster hash: 018ca...d49

Nei, det gjør ikke det. Og det er kun 1 dag uten fast føde. Du kan drikke så mye klar suppe som du klarer. Buljong osv. Det er virkelig ikke et stort offer.

Skrevet

Ville definitivt valgt citrafleet!

Enkelt og grei. 2 glass ALA 150 ml med 6 timers mellomrom eller noe sånt!

Du kan ikke ha problemer med nyrene eller hjertet hvis du skal ta det! Men er du ellers en frisk person så er det null problem. Les pakningsvedlegget!

mye bedre enn å gulpe i seg 2 liter med endofalc😁

Anonymous poster hash: 186dd...c98

Skrevet

Ville definitivt valgt citrafleet!

Enkelt og grei. 2 glass ALA 150 ml med 6 timers mellomrom eller noe sånt!

Du kan ikke ha problemer med nyrene eller hjertet hvis du skal ta det! Men er du ellers en frisk person så er det null problem. Les pakningsvedlegget!

mye bedre enn å gulpe i seg 2 liter med endofalc

Anonymous poster hash: 186dd...c98

Nå kjøpte jeg Pocoprep. Den skal også bare blandes med et glass vann, så da satser jeg på at det går greit.

takk for svar, alle aammen!

Hhi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...