Gå til innhold

Hjelp! må bake til bursdag...


Anbefalte innlegg

Skrevet

og er ikke sånn superflink, har bakt boller, men må bake et par kaker til. Noen som har tips til en kake som er god og ikke alt for vanskelig (gjerne med sjokolade)



Anonymous poster hash: 57348...142
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toro langpanne sjokoladekake. Den er jo super enkel, men også veldig saftig og god. I tillegg er den også glutenfri, hvis noen trenger det ;) Ellers er jo brownies en slager som er enkel å få til.



Anonymous poster hash: f5992...ab3
Skrevet

Ostekake er den som forsvinner fortest. Enkel å lage

 

Pavolva er kjempegodt, men litt mer avansert

 

Anonymous poster hash: 75241...f00

Skrevet

Pavlova er jo kjempe enkel! Det søte liv har mange gode oppskrifter. Chocolate passion er en favoritt her.



Anonymous poster hash: b05a4...1c8
Skrevet

Pavlova er jo kjempeenkelt da :) Marengsbunnen er ikke vanskelig, du må bare huske at det ikke må komme noe som helst eggeplomme blant eggehviten og piske det lenge nok.

 

Rett før selskapet har du på pisket krem, oppkuttet frukt og bær :)



Anonymous poster hash: 4fda2...0a6
Skrevet

Kjøp Toro ferdig langpanne. Fordel røren i to middels store runde former, eller bruk langpannen.

Del langpannen i to når den er ferdig.

Kjøp frosne eller fleske bringebær eller jordbær. Mos med stavmikser, ha i bittelitt væske, eplejuice feks. Ha massen over i en sil og gni den gjennom solen slik at frøene ligger igjen i silen. Den ene delen av langpannen skjærer du av den sprø stekeskorpen, smør bringebærmassen over den delen, et tykt lag, stikk gjerne litt i kaka slik at det trekker litt inn. Smør så på et tykt lag med vaniljekrem og legg den andre delen på toppen. Skjær til kantene slik at den er jevn.

Lag sjokoladeglasur og smør på kaken. Kantene kan bli litt stygge, er det kake til barn pynter jeg med seigmenn, kvikklunsj staver, nonstop eller hva jeg har. Pynter du med kvikklunsj så ha et silkebånd rundt kaka slik at de holdes på plass. Det ser også ganske fint ut.

Ungene elsker denne kaken. 😊 Og latterlig lett å lage. Fin å ha i selskap da den blir høy og fin.

Smaker best etter en natt i kjøleskapet for da har bringebærsmaken satt seg i bunnen.

 

Anonymous poster hash: 67e9e...50d

Skrevet

Kjøp Toro ferdig langpanne. Fordel røren i to middels store runde former, eller bruk langpannen.

Del langpannen i to når den er ferdig.

Kjøp frosne eller fleske bringebær eller jordbær. Mos med stavmikser, ha i bittelitt væske, eplejuice feks. Ha massen over i en sil og gni den gjennom solen slik at frøene ligger igjen i silen. Den ene delen av langpannen skjærer du av den sprø stekeskorpen, smør bringebærmassen over den delen, et tykt lag, stikk gjerne litt i kaka slik at det trekker litt inn. Smør så på et tykt lag med vaniljekrem og legg den andre delen på toppen. Skjær til kantene slik at den er jevn.

Lag sjokoladeglasur og smør på kaken. Kantene kan bli litt stygge, er det kake til barn pynter jeg med seigmenn, kvikklunsj staver, nonstop eller hva jeg har. Pynter du med kvikklunsj så ha et silkebånd rundt kaka slik at de holdes på plass. Det ser også ganske fint ut.

Ungene elsker denne kaken. 😊 Og latterlig lett å lage. Fin å ha i selskap da den blir høy og fin.

Smaker best etter en natt i kjøleskapet for da har bringebærsmaken satt seg i bunnen.

 

Anonymous poster hash: 67e9e...50d

Ikke fleske bær da.... FERSKE. HAHAHA. Teit feil. 🙊

 

Anonymous poster hash: 67e9e...50d

Skrevet

Oreokake

Gulrotkake

 

(Is og gele!)

 

Anonymous poster hash: 44244...fcb

Skrevet

Denne er enkel, knallgod og fin å se på 🍰

 

Anonymous poster hash: 6966f...074

Skrevet

Støtter toro langpanne altså. En (mann) på jobben hadde bakt den med tilhørende ferdigglasur og damene skrøt uhemmet av den. Og den var virkelig god også, men han innrømte til meg etterpå at den var fra toropose;)

 

Anonymous poster hash: 2c861...e2b

Skrevet

Støtter toro langpanne altså. En (mann) på jobben hadde bakt den med tilhørende ferdigglasur og damene skrøt uhemmet av den. Og den var virkelig god også, men han innrømte til meg etterpå at den var fra toropose;)

 

Anonymous poster hash: 2c861...e2b

He he, ja dette opplevere jeg også hele tiden. Denne lager jeg alltid i bursdagsbesøk til sønnen min da han har en i klassen som ikke kan spise gluten. Pleier også å lage denne til 17. mai og avslutninger og andre ligende anledninger på skolen, og den forsvinner alltid først ;)

 

Anonymous poster hash: f5992...ab3

Skrevet

Vær så snill ikke Toro. Har cøliaki og får den servert hver eneste gang! Kjenner pappsmaken lang vei.

 

Anonymous poster hash: b95ca...b73

Skrevet

Støtter toro langpanne altså. En (mann) på jobben hadde bakt den med tilhørende ferdigglasur og damene skrøt uhemmet av den. Og den var virkelig god også, men han innrømte til meg etterpå at den var fra toropose;)

 

Anonymous poster hash: 2c861...e2b

I følge damene her inne, (mange av damene i hvertfall) er toro for de uten smak. Rart det der, for det er den kaka jeg får mest skryt av. Det er faktisk noen som sier at det er den beste sjokoladekaka de har smakt :)

 

Anonymous poster hash: 88032...6fe

Skrevet

 

Støtter toro langpanne altså. En (mann) på jobben hadde bakt den med tilhørende ferdigglasur og damene skrøt uhemmet av den. Og den var virkelig god også, men han innrømte til meg etterpå at den var fra toropose;)

 

Anonymous poster hash: 2c861...e2b

I følge damene her inne, (mange av damene i hvertfall) er toro for de uten smak. Rart det der, for det er den kaka jeg får mest skryt av. Det er faktisk noen som sier at det er den beste sjokoladekaka de har smakt :)

 

Anonymous poster hash: 88032...6fe

Får jeg servert sjokoladekake på jobb så liker jeg det. Men kjenner igjen toro smak. Ikke vondt, men gjenkjennelig.

 

 

Anonymous poster hash: 75241...f00

Skrevet

På detsoteliv.no er det massevis av gode oppskrifter. Fremgangsmåte er veldig godt forklart, og det er gode tips til bakingen. Fine bilder også og kjekke søkemuligheter.

 

De sjokoladekakene som inneholder rømme eller kefir er vanvittig gode!

 

Jeg bruker ikke ferdig kakemiks. Aldri skjønt poenget. (Bortsett fra glutenfri da.) Det er jo veldig enkelt å røre sammen ingrediensene selv, og sannsynligvis billigere.

 

Anonymous poster hash: e8b2f...c61

Skrevet

Toro sin pavlova er bedre enn hjemmelaget. Kjempelett, og mindre eggelukt. Pynt med krem, jordbær og masse pasjonsfrukt! Godt!

Kan eventuelt pyntes med vaniljekrem, sjokoladeganasj og bær.

 

Is med toppinger, varm sjokolade eller karamellsaus.

 

Anonymous poster hash: 31755...233

Skrevet

Gulrotkaka til det søte liv får bein å gå på!

Skrevet

Vær så snill ikke Toro. Har cøliaki og får den servert hver eneste gang! Kjenner pappsmaken lang vei.

 

Anonymous poster hash: b95ca...b73

Regal sin da? Går den an å bruke?

 

Anonymous poster hash: da660...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...