Gå til innhold

Gammeldags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er bedt i bursdag til to gutter i klassen som blir 17 år (han er 16). Foreldrene har leid lokale og står at det blir alkohol i innbydelsen. (må ha med selv) Vet at de fleste i den alderen drikker, men reagerer litt på opplegget. Mulig jeg er ekstremt gammeldags da....?

Anonymous poster hash: c0be9...4a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er bedt i bursdag til to gutter i klassen som blir 17 år (han er 16). Foreldrene har leid lokale og står at det blir alkohol i innbydelsen. (må ha med selv) Vet at de fleste i den alderen drikker, men reagerer litt på opplegget. Mulig jeg er ekstremt gammeldags da....?

Da er jeg også gammeldags, og glad for det :)

Med de rette foreldrene kan denne invitasjonen føre til mye trøbbel (håper jeg)

Anonymous poster hash: 9b7fa...965

Skrevet

Veldig rart, spesielt siden det står i innbydelsen og ingen av dem er 18 år. Blir nok rånefest med ødelagte vinduer og politi dette her

Anonymous poster hash: 7aebe...501

Skrevet

Jo, det er litt merkelig at det står i innbydelsen.. De er jo 17år, og har ikke lov til å drikke..

Anonymous poster hash: b3ca1...644
Skrevet

Alvorlig talt! Det synes jeg er helt merkelig. En ting er at mange ungdommer drikker, en heeelt annen ting er at foreldrene ikke bare bifaller det, men organiserer det, og inviterer andre ungdommer med.

Anonymous poster hash: 2accf...4a9
Skrevet

Bra det ikke bare er meg... Er nok ikke alle foreldrene som er klar over dette. Og slett ikke sikkert de liker å plukke opp arvingen beruset heller. 

Skrevet

Da er jeg også gammeldags for det hadde jeg reagert på. Hadde ikke vært komfortabel med å sende noen under 18 år på den festen alene.

Vet hva jeg gjorde selv i den alderen, men hadde ikke fått gått på en slik fest av min far, som jeg bodde hos.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ikke bare du som er gammeldags. Én ting er at vi selvfølgelig vet at også ungdom under 18 år drikker, en helt annen ting er å invitere til fest med alkohol. Med foreldrenes velsignelse. Den festen hadde ikke mine barn fått gå på.

Skrevet

Er ikke redd for sønnen min. Han er veldig rolig og fornuftig. Men, skjønner virkelig ikke foreldrene her. 

Skrevet

Det hadde jeg også reagert på. Langing!

Anonymous poster hash: cfeca...b60

Skrevet

What? Vill ikke kalle deg gammeldags, heller fornuftig. Dette hadde jeg reagert på! Om foreldre tror barnas drikkevaner blir bedre av at de får alkohol med hjemmefra eller sine foreldres velsignelse til å drikke "for da å bedre kunne kontrollere hva de får i seg", så har de jo ike forstått noen ting. Helt uakseptabelt og dessuten ulovlig!

Anonymous poster hash: 11d47...942
Skrevet

Det var rart.. Er jo ulovlig. Så å skrive det til og med er merkelig.

Anonymous poster hash: 2ff6c...4db

Skrevet (endret)

Er det foreldrene som har sendt ut innbydelsen da? Vil jo nesten tro at dette er et initiativ tatt av fødselsdagsbarna selv.

Endret av HvittHus
Skrevet

Det hørtes veldig rart ut... Syntes ikke du er gammeldags, heller fornuftig.

Skrevet

Er det foreldrene som har sendt ut innbydelsen da? Vil jo nesten tro at dette er et initiativ tatt av fødselsdagsbarna selv.

Ja hørtes litt sånn ut...

Skrevet

Da synes jeg faktisk at en anonymt tips til politiet er på sin plass. Det er straffbart å lange alkohol til 17-åringer.

Anonymous poster hash: eb9e6...e33

Skrevet

Hadde tatt en telefon til foreldrene og spurt hva de tenker på.

Anonymous poster hash: 09733...16b

Skrevet

Er nok ungene som har laget invitasjonen, men foreldrene er fult klar over det. Har tidligere hørt de klage på at de fester mye. De får ikke alkohol på festen slik at det er sagt. Men, er jo som sagt ulovlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...