Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 har dere mye luft i magen? Jeg fiser hele tida og det lukter skikkelig ille. Begynner snart å spise "normalt " igjen. Anonymous poster hash: d9761...27a
Syngensang Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Har meir luft jeg magen viss eg et "normalt"...Men mykje frukt kan gje lufte. Eg held meg til 1-2 frukt for dagen.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Spiser grovt og mye grønnsaker, men ikke så mye frukt. Er ikke spesielt plaget med luft i magen nei. Hva er "normalt" kosthold egentlig? 🤔 Anonymous poster hash: 4f90d...1bd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 har dere mye luft i magen? Jeg fiser hele tida og det lukter skikkelig ille. Begynner snart å spise "normalt " igjen. Anonymous poster hash: d9761...27a Jeg spiser mye grovt og grønt. Mye luft i magen.. Men jeg spiser også mye "dårlig mat" enkelte dager: kaker, godteri. Mye kaffe. En ting du skal være klar over er at lettprodukter og sukkerfrie produkter kan gi mye luft i magen. Feks 0,1% yoplet (?) som jeg fikk erfare her om dagen.. Anonymous poster hash: 79cdb...2a4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 Nei. Får mer av det om jeg spiser mye lyst brød og mindre fiber. Jeg spiser ikke fryktelig mye frukt og grønt da, men spiser salater med agurk, tomat, oliven og er glad i rå gulerøtter. Av frukt spiser jeg i grunn kun epler, pærer, mango og melon om sommeren, noen ganger druer. Spiser stort sett grove hjemmebakte knekkebrød eller butikkjøpte grove knekkebrød av brødmat og havrefras, All Bran flakes eller Havre Flakes med Cultura til frokost. Spiser også endel nøtter og tørket aprikos og svisker. Har som sagt ikke mye luft i magen, men får det om jeg spiser lyst brød i stede for knekkebrød for eks. Anonymous poster hash: b8e93...a8c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #6 Skrevet 25. februar 2016 Jeg spiser sikkert 20 om dagen av frukt og grønt, og mye grove kornprodukter. Ingen luft i magen. Er veganer forresten Anonymous poster hash: 5bd87...872
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #7 Skrevet 25. februar 2016 Forresten, bæsjer du hver dag? Jeg opplever av og til luft i magen om jeg ikke er flink nok å drikke mye vann. Det kan bli litt tregt i systemet da og da fiser jeg litt frem til jeg får tømt meg. Anonymous poster hash: 5bd87...872
TinaK 1990 Skrevet 25. februar 2016 #8 Skrevet 25. februar 2016 har dere mye luft i magen? Jeg fiser hele tida og det lukter skikkelig ille. Begynner snart å spise "normalt " igjen. Anonymous poster hash: d9761...27a Begynner snart å spise normalt igjen??? For de aller fleste er det normalt å spise grovt, frukt og grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #9 Skrevet 25. februar 2016 Forresten, bæsjer du hver dag? Jeg opplever av og til luft i magen om jeg ikke er flink nok å drikke mye vann. Det kan bli litt tregt i systemet da og da fiser jeg litt frem til jeg får tømt meg. Anonymous poster hash: 5bd87...872 Ja, det tenkte jeg også på, drikker du nok? Hvis man får i seg mye fiber, men ikke nok væske, så stopper jo magen litt opp, og da er det veldig vanlig å få mye luft i magen. Anonymous poster hash: b8e93...a8c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #10 Skrevet 25. februar 2016 Drikk masse vann, og for all del, ikke hopp over fett i maten. Ha litt margarin på brødet, stek i olje, ha litt pesto eller olje på salaten. Det hjelper også :-) hvis jeg forstår rett har du endret kosthold, og da tar det litt tid for kroppen å omstille seg. Kom også på at enkelte frukt som fks pære og druer kan gi luft i magen, kanskje du bør prøve å bytte disse ut med fks blåbær og melon. Vil også anbefale å unngå banan hvis du er litt forstoppet, da banan gjør deg hardere i magen.. Anonymous poster hash: 4decd...4b5
Von Hertelhofen Skrevet 25. februar 2016 #11 Skrevet 25. februar 2016 Ikke luft her heller, jeg spiser masse grønt og mye fiber. Men hvis jeg spiser/ drikker noe sukkerfritt - da blir d gasseksplosjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå